Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Deze uitgave is geschreven als werkboek voor begeleiders van reflectieprocessen binnen en buiten het onderwijs. De reflectieoefeningen in dit boek zijn geschikt voor iedereen die dieper en bewuster na wil denken over zijn huidige of toekomstige handelen. De reflectietools sturen het proces, dagen uit en prikkelen de deelnemers om hun denkkaders te vergroten. De negen tools worden geïntroduceerd aan de hand van praktische en levendige voorbeelden. Tussen deze voorbeelden staan de stappen en de rol van de begeleider beschreven. Het boek wordt ondersteund door de website www.reflectietools.nl .
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- reflectie (psychologie) --- #KVHB:Reflectie --- reflecteren --- supervisie --- 489.4 --- 489.52 --- Begeleiding (Coaching) --- Onderwijs --- Reflectie --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- leren --- studiemethoden --- Didactiek --- Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs --- Leren --- Studiemethoden --- Didactische werkvormen --- Begeleiding --- Coaching --- Studeren --- Stages --- Beroepspraktijk --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Studiemethode --- Didactische werkvorm --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
477.2 --- Dramatische expressie --- Dramatische werkvormen --- 094669.jpg --- Dramatische expressie didactiek --- #KVHB:Drama technieken --- #KVHB:Activiteitenbegeleiding --- dramatische expressie --- Drama --- Didactics of the arts --- theater --- orthopedagogiek --- Social welfare methods --- Didactic strategies --- werkvormen --- methoden van het sociaal werk --- vormingswerk --- Dramatische expressie ; didactiek --- Beroepspraktijk --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Basisonderwijs --- 456.72 --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Gehandicapten --- Spelen(Kinderspelen) --- Dramatische werkvorm
Choose an application
Maatschappelijke vraagstukken worden steeds complexer en zijn vaak niet meer met traditionele denk- en werkwijzen op te lossen. Helaas krijgen professionals weinig ruimte om met nieuwe oplossingen en aanpakken te experimenteren. In diverse steden werken kennisinstellingen daarom samen met burgers, de overheid, instellingen en bedrijven in ?stadslabs? of ?livinglabs?. Een lab organiseert zich rond een maatschappelijke vraag of uitdaging, zoals armoede, gezonde eetgewoontes of culturele interventies. De betrokken partijen werken hieraan op een gelijkwaardige manier samen in een lokale setting (buurt of wijk).Verandering door actieonderzoek beschrijft zes onderzoeken in deze zogenaamde stadslabs. Daarbij komen verschillende maatschappelijke kwesties aan de orde, bijvoorbeeld rond sociaal ondernemerschap, opbouwwerk en woonruimteverdeling. Hierbij zijn onder andere de gemeente, de voedselbank, een welzijnsinstelling of kunstenaars betrokken. Het afsluitende hoofdstuk zet de diverse uitgewerkte aanpakken op een rij en reflecteert op de in gang gezette veranderingen.Dit boek wil hbo- en wo-studenten, maar ook onderzoekers en professionals die werkzaam zijn in het sociaal domein, principes en handvatten bieden om systematisch en methodisch de beroepspraktijk te onderzoeken en te verbeteren door middel van actieonderzoek.De onderzoeken die worden beschreven in dit boek vonden plaats in de Haagse stadsdelen en wijken. De auteurs zijn verbonden aan diverse opleidingen en lectoraten van de Haagse Hogeschool.Bron : https://www.vangorcum.nl/product/100-331_Verandering-door-actieonderzoek
Methods in social research (general) --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- sociale ecologie --- actieonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- samenlevingsopbouw --- stedelijk beleid --- sociale economie --- stedelijk leefmilieu --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Beroepspraktijk --- Actieonderzoek --- Experimenteren --- Leren --- Innovatie --- Hoger onderwijs --- Vraagstuk (maatschappij) --- Sociaal ondernemerschap --- Armoede --- Kunst --- Cultuur --- Nederland --- Burgerinitiatief --- Opbouwwerk --- Burgerparticipatie --- Voeding --- Gezondheid --- Arbeidsparticipatie --- Werkloosheid --- Ondernemerschap
Choose an application
Mondelinge communicatie: Duits. --- Duits --- Didactics of German --- conversatie --- Correspondentie ; Duitse taal --- Duitse woordenschat --- Telefoneren ; Duitse taal --- 374.3 --- communicatievaardigheden --- mondelinge communicatie --- schoolboeken --- zakelijke communicatie --- Beroepspraktijk --- Communicatie --- Nederlands --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- oefeningen --- Taal --- communicatie --- Duitse zakelijke communicatie --- 831.3 --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde --- Duitse taal --- spreekvaardigheid --- Zakelijke communicatie --- Taalgebruik --- Handboeken --- 803.4 --- handboeken --- woordenschat --- E00229.jpg --- Duits: practische taalkennis --- Duitse taal ; taalgebruik ; zakenleven --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Het gezin en de familie nemen in het leven van adolescenten een zeer belangrijke plaats in. Vandaar dat hulpverlening aan adolescenten niet alleen gericht moet zijn op deze jongeren, maar op het hele gezinssysteem. Dit boek biedt een inleiding op het werken met gezinnen met adolescenten waarin vanuit praktijk, theorie en techniek handvatten worden gegeven voor de beroepspraktijk. De 'hoe-vraag' staat centraal: hoe ziet de relatie tussen adolescenten en hun opvoeders eruit? Hoe ziet het werkveld eruit? Hoe gaan ervaren hulpverleners te werk?Het boek bestaat uit drie delen.Deel 1 behandelt de praktijk van het werken met gezinnen met adolescenten. In deel 2 wordt de theoretische context van het werken met gezinnen met adolescenten uiteengezet. Daarbij is gekozen voor een benadering vanuit de ontwikkelingspsychologie, de sociologie en de ethiek. In deel 3 leggen de auteurs de hulpverleningspraktijk onder de microscoop. Wat zijn voorbeelden van goede praktijken waar aankomende en beginnende (gezins)hulpverleners van kunnen leren? De analyses in dit deel zijn opgebouwd met behulp van transcripten uit de praktijk
gezinspedagogiek --- jeugdhulpverlening --- Age group sociology --- ontwikkelingspsychologie --- jeugdzorg --- adolescenten --- Social welfare methods --- gezinsbegeleiding --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- hulpverlening --- Social policy and particular groups --- 323 --- Kinder- en adolescentenpsychiatrie (adolescentenpsychiatrie, jeugdpsychiatrie, kinderpsychiatrie) --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- PXL-Social Work 2014 --- sociologische aspecten --- ethische aspecten --- theorie en praktijk --- Hulpverlening --- Gezinnen --- Systeemtheorie --- Beroepspraktijk --- Jeugd --- Adolescenten --- Gezinsbegeleiding --- Gezinszorg --- Jeugdhulpverlening --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Jongere
Choose an application
Actieonderzoek is bezig aan een opmars. Steeds vaker kiezen professionals in zorg, welzijn, wonen, onderwijs en HRM ervoor om zelf met actieonderzoek aan de slag te gaan. De Kern van participatief actieonderzoek biedt deze professionals, of zij die dit willen worden, een beproefd model voor het doen van actieonderzoek. Actieonderzoek Actieonderzoekers richten zich al meer dan veertig jaar op maatschappelijk relevante thema's. Actieonderzoek is een methode die is ontstaan vanuit de wens naar dienstbaar onderzoek voor maatschappij en beroepspraktijk. Actieonderzoek is onderzoek waarbij het gaat om de participatieve creatie van kennis én actie. In tegenstelling tot 'traditioneel' onderzoek dat alleen een kennisdoel heeft, leidt actieonderzoek ook tot verandering. Actieonderzoek is participatief onderzoek. Actieonderzoekers werken actief samen met de deelnemers. Zij beschikken door het actieonderzoek over meer inzicht in hun doen en laten in bepaalde situaties en tegelijkertijd over kennis voor het verbeteren van hun handelen. Ontstaan boek Dit nieuwe boek is ontstaan uit de onderwijs- en onderzoekspraktijk met het vorige boek (Actieonderzoek voor professionals in zorg en welzijn). In dit boek zijn de ervaringen van de auteur, zijn collega's en die van honderden studenten en onderzoekers verwerkt. Het boek sluit aan bij de actuele ontwikkelingen in actieonderzoek en neemt een duidelijk standpunt in over wat actieonderzoek is. Het is een compleet en praktisch boek meteen geschikt voor actieonderzoek door studenten en professionals in hun beroepspraktijk. In dit nieuwe boek Het boek geeft benaderingen, ideeën, werkwijzen, handvatten en praktische aanwijzingen voor het ontwerpen, uitvoeren en begeleiden van actieonderzoek. Vanuit Ferdie Migchelbrink Consultancy wordt ondersteuning gegeven met het werken van dit boek in onderwijs en professionele praktijk (www.ferdiemigchelbrink.nl)
Gezondheidszorg ; sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Sociale welzijnszorg. --- methoden van het sociaal werk --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- HRM (human resource management) --- Qualitative methods in social research --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Nederland --- Sociale welzijnszorg ; Nederland --- Gezondheidszorg ; Nederland --- Gezondheidsbeleid ; Nederland --- sociaal onderzoek --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- PXL-Healthcare 2017 --- hoger onderwijs --- didactische werkvormen --- wetenschappelijk onderzoek --- beroepspraktijk --- Wetenschappelijk onderzoek --- Actieonderzoek --- Methodologisch onderzoek --- Participatief onderzoek --- Reflectie --- Methodologie --- Groepsgesprekken --- Gesprekstechnieken --- Verhalen --- Intervisie --- Ervaringsgericht werken --- Swot-analyse --- Werkvormen --- Rollenspel --- human resource management --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Groepsgesprek --- Gesprekstechniek --- Verhaal --- Sterkte-zwakteanalyse --- Werkvorm --- Natuurwetenschappen --- Onderwijs --- Onderzoek (wetenschap) --- Onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderzoek. --- Onderzoeksmethoden. --- Onderzoeksvaardigheden.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|