Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Veel organisaties willen fans maken van klanten, maar weinig organisaties lukt dit echt. Om dat te bereiken is geweldige service nodig. Service die zo buitengewoon goed is, dat klanten het gaan delen op verjaardagen, social media en online reviews. Service die de verwachting van klanten overtreft en daarom een extra ster verdient: een zesde ster. Dat is Six star service en dat maakt van klanten fans voor het leven.In zijn nieuwe boek six star service deelt Sydney Brouwer de simpele maar doeltreffende formule om die service te verlenen. Door het volgen van drie eenvoudige stappen kan iedereen die contact heeft met klanten een positieve emotie en memorabele beleving creëren. Een boek boordevol voorbeelden en anekdotes uit de praktijk die inspireren om ook een extra stap te zetten voor de klant!https://www.bol.com/nl/f/six-star-service/9200000123961641/?country=BE
PXL-Business 2020 --- organisatiekunde --- klantgerichtheid --- Klantgericht ondernemen --- Klantenbinding --- Klantentevredenheid --- Beleving --- Marketing --- Praktijkvoorbeeld --- Financiewezen --- Buurt
Choose an application
An introductory guide to the representations of the environment found in everyday life, in nature, culture, landscape, art and in the media. These provide an important means of understanding environmental attitudes and decision-making.
Environmental protection. Environmental technology --- Mass communications --- Environmentalism --- Environmentalism. --- Geografie --- History. --- Landschapskunde --- Perceptie en Beleving. --- Environmental movement --- Social movements --- Anti-environmentalism --- Sustainable living --- Greenwashing
Choose an application
Begeleiders en pedagogisch medewerkers die kijken vanuit het perspectief van het kind, hebben een streepje voor. Aandacht hebben voor de leefwereld van de allerjongsten leidt tot een aanpak waarin kinderen zich thuis voelen in de opvang en geboeid bezig zijn.Ervaringsgericht werken in de voorschoolse kinderopvang is een gids voor (toekomstige) begeleiders in de kinderopvang. Vertrekkend vanuit het aanpakproces- effect-model zet dit boek begeleiders op weg in het scheppen van een optimale omgeving: een positieve sfeer en relaties, een rijk aanbod aan materialen en activiteiten, ruimte voor initiatief en zoveel meer.Behalve voor opleidingen is dit boek een werkinstrument om begeleiders te inspireren in hun dagelijkse praktijk met jonge kinderen. Het bevat talrijke voorbeelden, tips voor optimale communicatie en suggesties om de kinderopvang levendig en op maat in te richten.https://www.lannoo.be/nl/ervaringsgericht-werken-de-voorschoolse-kinderopvang
Kindergarten --- Educational sciences --- kinderopvang --- Ervaringsgericht begeleiden --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Ervaringsleren --- Kinderopvang --- Voorschoolse opvang --- Speelomgeving --- Groepsdynamiek --- Welbevinden --- Betrokkenheid --- Speelruimten --- Ontwikkeling --- Pedagogiek --- Beleving --- Kwaliteit --- Kwaliteitsbewaking --- Kwaliteitsverbetering --- ervaringsgericht werken --- Ervaringsleren ; kinderopvang --- Speelruimte --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Buurt --- Patiënt --- Buitenschoolse opvang
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
In this collection international experts explain how they have used visual methods in their own research, examine their advantages and limitations, and show how they have been used alongside other research techniques.
Philosophical anthropology --- Sociology of environment --- Methods in social research (general) --- Sociology of culture --- Photography in the social sciences. --- Social sciences --- Video recordings --- Visual perception. --- Visual sociology. --- Geografie --- Research. --- Social aspects. --- Landschapskunde --- Perceptie en Beleving. --- Social Science. --- Social Change --- Sociology & Social History --- Social Sciences --- Social science research --- Videorecordings --- Videos --- Optics, Psychological --- Vision --- Psychological aspects --- Audio-visual materials --- Perception --- Visual discrimination --- Sociology --- Visual communication
Choose an application
Els Menu is als vormingsmedewerker en onderwijskundige verbonden aan het Centrum voor ErvaringsGericht Onderwijs. Ze studeerde in 1994 af als kleuterleidster en ging vervolgens 17 jaar aan de slag in haar dorpsschool. Ze probeerde als juf zoveel mogelijk vanuit de belevingswereld van haar kleuters te vertrekken en haar eigen sturende aanbod los te laten. In 2010 besliste ze om vanuit haar passie voor onderwijs een nieuwe uitdaging aan te gaan. Ze behaalde een Master in Onderwijskunde en volgde al snel haar hart naar het CEGO. Een plek waar ze dagelijks haar ?ervarings- en kindgericht verhaal? mag delen met vele andere kleuterleerkrachten. (flaptekst)
Kleuters --- Didactiek --- Thematisch werken --- Kleuteronderwijs --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- thematisch werken --- didactiek --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- kleuters --- didactiek kleuteronderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- kleuterdidactiek --- Didactics of Kindergarten --- kleuterleiders --- PXL-Education 2014 --- beleving --- Ervaringsgericht onderwijs --- ervaringsleren --- onderwijspraktijk --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Themaloos werken
Choose an application
""Exploring the Visual Landscape"" is about the combination of landscape research and planning, visual perception and Geographic Information Science. It showcases possible ways of getting a grip on themes like: landscape openness, cluttering of the rural landscape, high-rise buildings in relation to cityscape, historic landscapes and motorway panoramas. It offers clues for visual landscape assessment of spaces in cities, parks and rural areas. In that respect, it extends the long tradition in the Netherlands on physiognomic landscape research and shows the state of the art at this moment. ""Ex
ARCHITECTURE / Landscape. --- ARCHITECTURE / Urban & Land Use Planning. --- Landscape architectural drawing. --- Visual communication in art. --- Urban landscape architecture --- Art, Architecture & Applied Arts --- Gardens, Landscape Architecture & Parks --- Drawing, Landscape architectural --- Art --- Architectural drawing --- Geografie --- Landschapskunde --- Perceptie en Beleving. --- GIS --- landscape policy --- visual landscape --- Delft University of Technology --- TU Delft --- landscape planning --- design research --- urban design --- landscape perception --- landscape architecture
Choose an application
In dit boek staat de eigenheid van jonge kinderen centraal. Een eigenheid die vooral is te herkennen in de nieuwsgierigheid en verwondering die peuters en kleuters laten zien in hun spontane activiteiten en fantasiespel. Vanuit actuele wetenschappelijke inzichten in de ontwikkeling van jonge kinderen beschrijft de auteur hoe leerkrachten en begeleiders in hun interactie en handelen kunnen aansluiten bij deze eigenheid. Intensief kijken en luisteren naar alles wat kinderen laten zien en horen staat daarbij voorop. Het begint met kijken en luisteren biedt leerkrachten en begeleiders (in opleiding) van peuter- en kleutergroepen een praktische theorie en inspiratie voor het werken met jonge kinderen, waarin het fantasiespel en het onderzoeken een belangrijke plek innemen. Het begint met kijken en luisteren besteedt expliciet aandacht aan de belangrijke rol van fantasie en verhalen, waarin kinderen en alles wat ze doen en zeggen met elkaar worden verbonden. Daarbij zijn een onderzoekende houding van kinderen (én volwassenen) en de uitwisseling van hun eigen vragen en ideeën, in alle mogelijke communicatievormen, van belang.
kinderopvang --- Primary education --- Educational sciences --- fantasie --- leraren-leerling relatie --- didactische werkvormen --- Didactics of primary education --- Observatietechnieken ; kleuteronderwijs --- didactiek --- kleuteronderwijs --- communicatie --- kinderen --- 471.4 --- Observatie --- beleving --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- kleuters --- Opvoeding ; kleuters --- Opvoeding ; peuters --- Didactiek; algemeen --- PXL-Education 2015 --- ontwikkelingspsychologie --- expressie --- educatie --- fantasie (verbeelding)
Choose an application
1. Hersenen en geheugen1.1Onze hersenen1.2Ons geheugen1.3Dementie: beschadiging van hersenen en geheugenstoornissen1.4Het geheugen bestaat uit plaatjes2. Contact maken en contact houden2.1Begeleiding begint met contact2.2Verbale, non-verbale en paraverbale communicatie2.3Vragen stellen2.4Gesproken taal en het oproepen van plaatjes2.5Niet overvragen3. Zorgen voor een veilige omgeving3.1Probleemgedrag door dementie en door omgeving3.2Veiligheid bieden door te zorgen voor een gunstige omgeving3.3Veiligheid bieden door het doseren van prikkels3.4Veiligheid bieden door de juiste prikkel op het juiste moment3.5Veiligheid bieden door dementerenden zo weinig mogelijk te laten falen3.6Veiligheid bieden door met het gevoel mee te gaan3.7Veiligheid bieden door doelgerichte bewegingen te bevorderen3.8Vier niveaus van zintuiglijke waarnemingen en ontstaan van gedrag4. Belevingen van dementerenden4.1Wat is een beleving?4.2Dementerenden en hun belevingen4.3Relatie tussen gedrag en beleving4.4Belevingen van dementerenden achterhalen4.5Belevingen veranderen tijdens het proces van dementeren4.6Verdwijnen van het verleden4.7Verstand, impulsen, emoties en stemmingen bij dementerenden5. Invloed van de materiële omgeving op gedrag van dementerenden
dementie --- dementia senilis --- Dementie --- 324 --- 605.93 --- 613.64 --- 614.25 --- bejaarden --- beleving --- dementia --- geheugen --- geriatrie --- gerontologie --- ouderenzorg --- 606.5 --- 612.67 --- geriatrische psychiatrie --- Ouderdomsziekten - Geriatrie --- Geriatrics --- Geriatric nursing --- psychogeriatrische verpleegkunde --- Dementie. --- dementie (dementia, dementia senilis) --- ziektebeleving --- levenskwaliteit (kwaliteit van leven) --- patiëntveiligheid (veiligheid patiënt) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- geriatrische verpleegkunde --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- communicatie --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
28903712
Godsdienst --- Psychoanalyse --- Christianity --- Guilt --- Desire. --- Desire for God. --- Psychology. --- Religious aspects --- Christianity. --- psychoanalyse --- religie --- schuldbesef (x) --- rituelen --- liefde --- verbeelding (x) --- afwijkend gedrag (x) --- mystiek --- exorcisme --- religieuze ervaring --- 2 --- godsdienstpsychologie --- dieptepsychologie --- 159.964 --- 159.9:2 --- Academic collection --- #GSDBP --- #GROL:SEMI-159.9:2 --- #BIBC:bibl.Reekmans --- C3 --- 24 --- 202 --- godsdienst --- godsdienstgeschiedenis --- 159.9:2 Godsdienstpsychologie --- Godsdienstpsychologie --- 159.964 Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- 159.9 --- Kunst en cultuur --- Godsdienstgeschiedenis --- #GSMM:inventaris dubbels --- Depth psychology --- Religious studies --- pyschologische dimensie --- beleving van religie --- bekennen --- begeren --- interdisciplinariteit --- Psychology [Religious ] --- Desire
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|