Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wanneer je de landelijke aanpak van eenzaamheid vergelijkt met onderzoek over ?wat werkt?, ontdek je dat veel daarvan niet overeenkomt. Een niet-eenzaam persoon die een eenzaam persoon gaat helpen, werkt vooral stigmatiserend. Extra ontmoeting organiseren kan zelfs averechts werken. Wat werkt dan wel? Dat laat Van eenzaamheid naar verbinding zien. Het boek bevat niet alleen informatie over effectieve aanpakken, maar biedt ook tools die professionals direct kunnen inzetten in de praktijk.https://www.vangorcum.nl/product/100-408_Van-eenzaamheid-naar-verbinding
eenzaamheid --- verbinding --- 364.2 --- Eenzaamheid --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- welzijnswerk --- cliënt-hulpverlener relatie
Choose an application
staal --- staalconstructies --- berekeningen --- berekening bouwconstructie --- Staalbouw --- Liggers --- Kolommen --- Verbindingen --- Raamwerken --- betonnen kolom --- betonnen ligger --- betonnen raamwerk --- betonnen verbinding --- dimensioneringsmethode --- staalconstructie --- (zie ook: stalen constructie) --- Steel framing (Building). --- Building, Iron and steel --- Construction steel. --- Architecture and technology --- Design and construction. --- History
Choose an application
This important collection reviews key research on adhesive behaviour and applications in sectors as diverse as construction and automotive engineering. The book is divided into three main parts: fundamentals, mechanical properties and applications. Part 1 focuses on the basic properties of adhesives, surface assessment and treatment. Part 2 concentrates on understanding how adhesives perform under stress and the factors affecting fatigue and failure. The final part of the book reviews industry specific applications in areas such as building and construction, transport and electrical engineerin
lijm --- lijmen --- gelijmde verbinding --- materiaalonderzoek --- materialenleer --- (zie ook: kleefverbinding) --- Adhesives. --- Adhésifs. --- Adhesives --- Chemical & Materials Engineering --- Engineering & Applied Sciences --- Chemical Engineering --- Agglutinants --- Bonding agents (Adhesives) --- Binders (Materials) --- Cement --- Cements, Adhesive --- Glue --- Mucilage
Choose an application
Misschien geloof jij, net als ik, dat kinderen van nature 'goed' zijn? Misschien kwam ook jij terecht in de rollercoaster die het ouderschap is en ging je op zoek naar de beste versie van jezelf en van je kind? Er bestaat hoe langer hoe meer kennis en inzicht in hoe we kinderen kunnen ondersteunen om dicht bij hun kern te blijven, zonder autoritair of toegeeflijk te hoeven zijn. Tijdens mijn zoektocht leerde ik de taal van mijn kinderen te begrijpen en spreken: spel bracht verbinding. Verbindend spelen maakt ouderschap gemakkelijker en leuker, het versterkt onze band en het helpt kinderen om ongedwongen de beste versie van zichzelf naar boven te brengen. Dit boek is geen handleiding of stappenplan maar staat wel boordevol inzichten en eerlijke praktijkervaringen om jou als jonge ouder te inspireren. Herontdek je eigen speelinstinct en breng zo meer verbinding en plezier in je ouderschap én in je gezin. Met voorwoord van Jürgen Peeters (auteur Kinderen zijn geen puppy's) en illustraties van Noëmi Willemen (@lecoeuramareebasse) (flaptekst)H.W.L. Keus-AsveldNele Flamang is beïnvloed door het werk van de Zwitsers-Amerikaanse ontwikkelingspsychologe Aletha Solter, grondlegster van de Aware Parenting-methode. Deze methode wil ouders en kinderen (0-7 jaar) via spelvormen bij elkaar brengen om zo het kind te ontplooien en het ouder zijn verder te ontwikkelen. De lezer krijgt geen stappenplan aangeboden, maar theorie, ideeën en praktijkervaringen (uit het gezin van de schrijfster), gebaseerd op begrip, compassie en actief bezig zijn. Veel aandacht is er daarnaast voor de lay-out: groene tekstblokken met citaten uit literatuur, dialogen en gedachten van moeder en kind op een groene achtergrond, groen-witte illustraties en blokjes 'mamagedachten'. Achter in veelgestelde vragen, reacties van ouders en een literatuuropgave. Met enkele invulpagina's. Een boek om, gezien de toegepaste methode, bijvoorbeeld per thema te gebruiken met als doel Spel-Tijd toe te passen. De Belgische auteur is moeder van twee kleine kinderen en instructrice van de Aware Parenting-methode.© NBD Biblion
Opvoeding --- Ouder-kind relatie --- Spelen --- Educational sciences --- bewegingsspelen --- opvoeding --- ouder-kind relatie --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- ouders-kind relatie --- ouderschap --- Ouderschap --- Hechting --- Macht --- Verbindingen --- Scheidingsangst --- Gezinsuitbreiding --- Verwachtingen --- Driftig zijn --- Spelontwikkeling --- Spel --- Hechting (psychologie) --- Verbinding (techniek) --- Verwachting --- Boos zijn
Choose an application
Het spel Hikes draait niet om winnen maar om delen. Door verschillende opdrachten worden de spelers uitgedaagd om vragen aan elkaar te stellen, zich creatief te uiten en samen na te denken. Hikes is dus een coöperatief spel dat de band tussen de spelers versterkt. Het doel is om samen drie hikes af te leggen en zo het eindpunt te bereiken. Je speelt dus niet tegen elkaar maar met elkaar.Er zijn drie hikes met elk drie verschillende etappes. Elke etappe staat voor een bepaald soort opdracht. Sommige opdrachten zetten je aan het denken, maar andere zorgen vooral voor humor en plezier. Zo moet je vragen stellen aan een bloemkool, gekke zinnen zingen, argumenten bedenken voor een misschien wel wat aparte mening of kiezen tussen twee eigenaardige mogelijkheden.Durf jij?Durf jij de ander uit te horen over geheimen?Durf je uit volle borst vals te zingen waar iedereen bij is?Kun jij iedereen een hondendrol laten tekenen?Kun jij beredeneren waarom bomen willen lopen?Met serieuze en minder serieuze opdrachten brengt het spel Hikes kinderen en volwassenen met elkaar in verbinding.Het zet je bovendien aan het denken en brengt je zo af en toe ook nog buiten je comfort zone. Dit doe je samen, want Hikes draait niet om winnen maar om delen. Het doel van het coöperatieve spel Hikes is om samen drie hikes af te leggen en zo het eindpunt te bereiken. Je speelt dus niet tegen elkaar maar met elkaar.Er zijn drie hikes met elk drie verschillende etappes. Elke etappe staat voor een bepaald soort opdracht. Deze opdracht staat op een zogenaamde etappekaart. Er zijn 25 varianten van elk soort etappekaart zodat het leuk blijft om het spel steeds opnieuw te spelen met steeds weer andere opdrachten.(https://filosovaardig.nl/uitgeverij/hikes-het-spel-dat-verbindt/)
Verbindend werken --- Coöperatief leren --- Samenwerking --- Teambuilding --- Creatief denken --- Sociale vaardigheden --- Introductie --- Groepsvorming --- Groepsdynamiek --- 21st century skills --- Coöperatief --- Coöperatieve spellen --- Verbinding --- Samenwerken --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- Educational sciences --- ontwikkelingspsychologie --- sociale ontwikkeling --- PAV (project algemene vakken)
Choose an application
staal --- staalconstructies --- 691 --- 691.7 --- 693.9 --- Bouwmaterialen (architectuur) --- Metaal --- Staal --- Staalskeletbouw --- Metaalconstructies --- Staalconstructies --- Construction steel. --- Architecture and technology --- Steel framing (Building). --- Building, Iron and steel --- History --- Design and construction. --- Overspannend staal --- 693.81 --- Staalbouw --- Verbindingen --- Brandveiligheid --- Dynamica --- Profielen (koudgevormd) --- Hoogbouw --- Bruggenbouw --- brandveiligheid --- dynamica --- gelaste t-verbinding --- geschoorde constructie --- hal --- hoogbouw --- hoogspanningsmast --- koudgevormd profiel --- ongeschoorde constructie --- ongeschoorde hal --- staal-betondraagconstructie --- staalbetonbrug --- staalconstructie --- stalen mast --- stalen verbinding --- tuibrug --- verbindingstechniek --- vermoeiingssterkte --- windturbinemast --- Staalbouw. Verbindingen. Buisconstructies --- (zie ook: fire safety engineering) --- (zie ook: integrale staal-beton brug) --- (zie ook: ponts mixtes brug) --- (zie ook: stalen constructie) --- (zie ook: lijmen) --- Solid state physics --- Metals and their compounds --- Building materials. Building technology --- Architecture --- steel frame construction
Choose an application
Als leraar toon je niet graag kwetsbaarheid: je wil niet onzeker overkomen of de controle over de groep verliezen. Toch is kwetsbaarheid de sleutel naar diepgaand vertrouwen tussen jou, je leerlingen en hun ouders.In je blootje voor de klas geeft je alle ingrediënten voor het scheppen van een positief klasklimaat. Het biedt inspiratie om voorbij discussies te kijken en toont hoe je op school een hechte band aangaat met anderen.Met talrijke speelse oefeningen en voorbeelden geeft dit boek je houvast om in te zetten op empathie en verbinding. Door subtiele aanpassingen te maken in het kijken en luisteren naar elkaar, en door het samen te doen, maak je op de cruciale momenten het verschil.(https://www.lannoo.be/nl/je-blootje-voor-de-klas)
Didactiek --- kwetsbaarheid --- leerkracht --- 371.21 --- vertrouwen --- verbinding --- 371.213 --- Leerling-leraarrelatie --- Leraren --- Kwetsbaarheid --- Verbinding --- Klasklimaat --- 454.22 --- 305.2 --- klasklimaat --- verbindende communicatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- psychologie van groepen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassenmanagement --- didactische werkvormen --- leraren-leerling relatie --- Verbindende communicatie --- Verbindend werken --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Pedagogisch klimaat --- Empathie --- klassfeer --- pedagogisch klimaat --- lerarenbegeleiding --- Leraar --- Klassfeer --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Leraars --- Educational psychology --- Gedragingen --- 454.2 --- didactische principes --- welzijn --- 172 --- Communicatievaardigheden --- inclusief onderwijs --- empathie --- Onderwijsstrategieën --- Ethiek, levenskunst en zelfopvoeding --- kunsteducatie --- Inclusief onderwijs --- leerling-leraarrelatie --- didactiek
Choose an application
staal --- staalconstructies --- brandveiligheid --- hal --- kraanbaan --- staal-betondraagconstructie --- staalconstructie --- stalen brug --- stalen verbinding --- verdiepinggebouw --- (zie ook: fire safety engineering) --- (zie ook: stalen constructie) --- Steel framing (Building) --- Building, Iron and steel --- Construction steel --- Architecture and technology --- Design and construction --- History --- Steel framing (Building). --- Construction steel. --- Design and construction.
Choose an application
informatica --- leerboeken --- 487.2 --- Informatica --- Word 2007 --- Powerpoint 2007 --- ICT ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- PowerPoint 2007 --- Informatiekunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Techniek --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Verbindingen --- Kunststoffen --- Houtbewerking --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Computervaardigheden --- 2e graad secundair onderwijs --- Tekstverwerking --- Presentatiesoftware --- Word --- PowerPoint --- Techniek (wetenschap) --- Verbinding (techniek) --- Kunststof --- Industrie
Choose an application
Dit boek nodigt de lezer uit bewust en vreugdevol in het leven te staan, ondanks alle tegenslag en pijn. Wanneer je met de nodige liefde naar jezelf kijkt, kun je ook je hart openstellen voor de ander. In dit boek leer je verantwoordelijkheid op te nemen voor eigen gevoelens en behoeften en empathisch te luisteren naar anderen. Dat gebeurt op basis van objectieve waarneming, zonder oordeel. Bij het oplossen van conflicten heeft dit model van Marshall Rosenberg al veel diensten bewezen.In het eerste deel geeft de auteur reflecties voor het persoonlijke leven, met vragen die helpen dieper inzicht te krijgen in zichzelf. In het tweede deel worden de stappen van Verbindend en Geweldloos Communiceren toegelicht met voorbeelden en oefeningen voor kinderen en jongeren.Bron: https://www.averbode.be/Pub/inspirantjes/Luisteren-en-spreken-vanuit-het-hart.html
Didactics of religion --- kinderpsychologie --- Social psychology --- communicatie --- gesprekstechnieken --- empathie --- Mass communications --- Empathie --- Communicatie ; kinderen --- Levenskunst ; christendom --- Geweldloze opvoeding --- Conflicten : christelijke houding --- Verbondenheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Vredesopvoeding --- 478.8 --- C1 --- kinderen --- conflicten --- Communicatie --- Sociale opvoeding --- Relationele opvoeding --- 478.1 --- 305.8 --- geweldloze communicatie --- verbinding --- Kerken en religie --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- Geweldloze communicatie --- RSV basisonderwijs --- 478.6 --- emoties --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- gevoelens --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Verbindende communicatie --- Emotie --- Behoefte
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|