Listing 1 - 10 of 478 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kwaliteitsvolle zorgverlening is een basisrecht voor elke zorgvrager. Opleidingen die zich richten op het opleiden van zorgprofessionals (kortweg: zorgonderwijs) dragen hier indirect aan bij.Als opleider zorgonderwijs vormgeven is prachtig. Tegelijkertijd zijn er ook uitdagingen op het vlak van de inhoud, de onderwijsaanpak en de specifieke maatschappelijke context. Dit boek focust daarom zowel op de concrete vakdidactische aanpak van het zorgonderwijs als op het bredere maatschappelijke en onderwijskundige kader. Zowel de onderwijsaanpak van theorie- en praktijkvakken als de stagebegeleiding en hun onderlinge interactie komen aan bod.In deze uitgave wisselen theoretische kaders en toepassingen elkaar voortdurend af. De talrijke (online beschikbare) voorbeelden maken de inhoud zeer concreet. De brede expertise van de auteurs in zowel de gezondheidssector als het onderwijs zorgt voor een rijke invulling.Dit boek is een aanrader voor iedereen die al lesgeeft en de eigen aanpak wil optimaliseren, voor toekomstige opleiders die kwaliteitsvol willen lesgeven, voor opleidingsverantwoordelijken, coaches van startende opleiders, ? die inspiratie zoeken!https://www.standaardboekhandel.be/p/vakdidactiek-gezondheidszorg-9789463715126
Gezondheidszorg --- Onderwijskunde --- Vakdidactiek gezondheidszorg. --- Didactics of medicine --- Secondary education --- Higher education --- zorgsector --- didactiek --- gezondheidszorg --- vakdidactiek --- Hygiene. Public health. Protection
Choose an application
Alan Booth draws on a wide range of international research as well as the reflections and experiences of university historians, linking theory and practice. Teaching History at University examines how high-quality history teaching and learning can be achieved in today's universities worldwide. This is an essential resource for university teachers and all those who are responsible for ensuring the quality of teaching and learning policies and practices within their institutions.
History --- Histoire --- Study and teaching (Higher) --- Methodology. --- Etude et enseignement (supérieur) --- Méthodologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- vakdidactiek --- Study and teaching (Higher). --- vakdidactiek. --- Vakdidactiek. --- Etude et enseignement (supérieur) --- Méthodologie --- Annals --- Historiography --- Auxiliary sciences of history --- Methodology
Choose an application
#PBIB:+111.64 --- 10+ --- Jeugdboek 10+ --- Vakdidactiek : Wereldoriëntatie : Natuur : Lager Onderwijs
Choose an application
Pesten --- #PBIB:+107.22 --- #PBIB:+111.14 --- Lezen --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs
Choose an application
Educational sciences --- Age group sociology --- Natuureducatie ; ba.o --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek.
Choose an application
Vakdidactisch overzicht van doelstellingen, methoden, leermiddelen en toetsen voor het onderwijs in de moderne vreemde talen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs: didactiek --- Didactics of languages --- talenonderwijs --- Didactics of languages. --- Vakdidactiek. --- Vreemde talen. --- didactiek. --- talenonderwijs.
Choose an application
Dit boek gaat over het leren lezen van en luisteren naar complexe teksten. Dit zijn teksten die moeilijk zijn door bijvoorbeeld de structuur, het taalgebruik of de achtergrondkennis die nodig is. Als leerlingen deze teksten - die zo de moeite waard zijn! - begrijpend kunnen lezen, brengen ze hun leesvaardigheid op een hoger niveau.
Begrijpend lezen. --- lezen --- studiemethoden --- leesvaardigheden --- begrijpend lezen --- moedertaalonderwijs --- Didactics of Dutch --- leesopvoeding --- Lezen ; didactiek --- leesonderwijs --- 456.2 --- Leren lezen --- Verdiepend lezen --- Lezen --- Begrijpend lezen --- Vakdidactiek --- 475.26 --- Taal en letterkunde; overige talen --- vakdidactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Dit praktijkboek helpt basisscholen deze ambitie waar te maken. De uitgave laat op een heldere en toegankelijke manier zien hoe de effectieve rekenles er in de dagelijkse onderwijspraktijk uit ziet. Een greep uit de onderwerpen: de juiste doelen stellen, effectieve instructie, differentiatie, monitoring, een passend aanbod. Ook actuele ontwikkelingen als handelingsgericht werken, de referentieniveaus en het ERWD-protocol komen aan de orde.
Rekenen --- Basisonderwijs. --- 475.4 --- basisonderwijs --- didactiek --- wiskunde --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Wiskunde --- Didactiek (Vakdidactiek) --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Didactiek
Choose an application
13763-X
Taal --- Poëzie --- Jeugdpoëzie --- Aardrijkskunde --- Lager onderwijs --- Kaartlezen --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- Aardrijkskunde: handboek lagere school --- kaartlezen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek (Vakdidactiek)
Choose an application
Korte leesteksten met vragen en oefeningen over het leven in een gewone straat ergens in Nederland.
#PBIB:+111.28 --- lezen --- NT2 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Literature
Listing 1 - 10 of 478 | << page >> |
Sort by
|