Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Klasmanagement gaat over de agogogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen.Uit de inhoud:Klasbeheer ? Middelen voor een doeltreffend klasbeheer ? Maatregelen en schikkingen ? Tempo ? Motivatie ? Duidelijkheid ? Scheppen van een gunstig klasklimaat: sociaal-affectief, gedragstheoretisch ? Omgaan met probleemgedrag ? Aanstiplijst.
didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactic strategies --- klasgroepen --- 454.2 --- Klasklimaat --- Klassenmanagement --- Motivatie --- Probleemgedrag --- Regels --- Straffen --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- klasbeheer --- klasklimaat --- klasmanagement --- 060315.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- 474.2 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Onderwijsstrategieën --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
De boeken Werken aan verantwoordelijk gedrag bieden scholen en leraren het gereedschap om middels structuur, procedures, het opbouwen van relaties, acties en reacties het proces van verantwoordelijkheid nemen te kunnen realiseren. Beide boeken vormen een compleet herziene versie van de publicatie WinWin. Deze methode helpt om op een positieve manier om te gaan met storend gedrag en ondersteunt leerlingen om zich verantwoordelijk te gedragen. Boek 1 'structuur en relatie' biedt de individuele leraar en de schoolleiding een denkkader en gereedschap om de basis te leggen voor het in de praktijk brengen van WinWin-acties. Boek 2 'actie en reactie' biedt de leerkracht gereedschap om zijn/haar vaardigheid te vergroten in het aanpakken van storend gedrag in de groep. Deel 2 kan gezien worden als een bronnenboek van een WinWin-leraar, waarin hij op zoek gaat naar wat nodig is in een bepaalde situatie. Het boek is opgebouwd uit de volgende vier delen: preventieve acties, directe acties, vervolgacties en kinderen met specifieke gedragingen.
klassenmanagement --- gezag --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Agressie --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Klasmanagement --- Onderwijsstijlen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- PXL-Education 2016 --- leerlingenbegeleiding --- gedragsproblemen --- Tucht --- Verantwoordelijkheid --- Gedragsproblemen --- Relatie leraar - leerling --- ADHD --- ODD --- Autisme --- Faalangst --- Gedragsprobleem --- Didactics --- Secondary education --- Autismespectrumstoornis --- Probleemgedrag --- Onderwijs --- Klassenmanagement
Choose an application
Dit boek beschrijft de belangrijkste elementen van klassenmanagement in relatie tot effectief onderwijs. Het boek is gebaseerd op twee eerdere, veelgebruikte publicaties van CPS: Klassenmanagement in de onderbouw en Verder met klassenmanagement. Deze boeken zijn herschreven, samengevoegd en geactualiseerd op basis van recente ontwikkelingen en onderzoeksresulaten. Dit boek is het resultaat van die exercitie.
School management --- Didactic strategies --- lager onderwijs --- didactische werkvormen --- klassenmanagement --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- klasmanagement --- onderwijsstrategie --- differentiatie --- 454.22 --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Zelfstandig werken --- 474.21 --- 454.2 --- 474.23 --- Didactische principes --- Zelfstandig werk : basisonderwijs --- Klassenmanagement ; basisonderwijs --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Klassenmanagement --- Pedagogisch klimaat --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
PBS - Goed gedrag kun je leren! reikt doelmatige strategieën aan om het gedrag van leerlingen te kunnen beheersen op het niveau van de school, de klas én individueel. Het is een compleet programma om antisociaal gedrag van kinderen in de leeftijd van 4-18 jaar op school zo vroeg mogelijk aan te pakken en om te buigen naar positief gedrag. Het gaat uit van drie pijlers: respect, verantwoordelijkheid en veiligheid. Het is een integrale aanpak, met als doel alle medewerkers van de school op één lijn te krijgen wat betreft het omgaan met gedrag. De school bepaalt zelf in welk tempo zij het proces doorlopen. Met deze gids heb je een breed scala aan nieuwe vaardigheden en kennis in handen, gebaseerd op het meest recente onderzoek. Deze succesvolle methode gaat uit van de visie dat geen enkel kind achterop zou mogen raken door gedragsproblemen en dat de leerkracht de nodige steun verdient om dit mogelijk te maken. Positive Behavior Support is een evidence basedprogramma dat op veel scholen in de Verenigde Staten met succes wordt ingezet, net als in Canada, Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJsland, Duitsland en Chili.
klassenmanagement --- gedragsstoornissen --- Didactics --- gedragstherapie --- gezag --- didactische principes --- pesten --- agressie --- 454.2 --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Schoolcultuur --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- klasbeheer --- #KVHB:Gedragsstoornissen --- #KVHB:Schoolproblemen --- #KVHB:Probleemgedrag --- Onderwijsstrategieën --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Antisociaal gedrag --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Opvoeden in de klas is een unieke bundeling van werkbare principes en concrete technieken waarmee leerkrachten dadelijk aan de slag kunnen gaan. Het boek is doorspekt met tips om je interactiestijl te perfectioneren. Het gaat in op kernthema's als assertiviteit, omgaan met pesten en het belang van emotionele intelligentie.
Leerlingbegeleiding - Onderwijs en opvoeding. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- 454 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Emotionele intelligentie --- Feedback --- Interactie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leraren --- klasmanagement (ler) --- interactief handelen --- 454.22 --- Talenten --- Tucht --- Pesten --- Intelligentie --- Didactiek; algemeen --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- Onderwijs --- Opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
'Als je geen orde kunt houden in de klas, ben je geen goede leraar', luidt het vooroordeel. Veel leraren hebben moeite met de vaardigheid om orde te houden. Een bijkomende factor is dat wat bij de ene leraar niet mag, bij de andere geen enkel probleem is. Het is daarom niet alleen van belang dat leraren orde kunnen houden in hun eigen klas, maar ook leren hun aanpak zo op elkaar af te stemmen dat er sprake is van uniforme leefregels binnen de school. Leerlingen leren immers het best in een veilige, plezierige omgeving. Lessen in orde biedt (aanstaande) leraren een methode voor het creëren van zo'n stimulerend werkklimaat. De methodiek is op vier niveaus uitgewerkt: het niveau van de klas, van de school, van de individuele leraar en van de individuele leerling. Zo reikt dit boek de leraar concrete instrumenten aan om orde te houden en tal van praktische tips over hoe in te grijpen bij ordeverstoringen. Ook biedt het handvatten om tot een gezamenlijke aanpak te komen binnen de school. Verder is er onder meer aandacht voor zorgleerlingen en het sturen van groepsprocessen. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Initial didactic situation --- lerarenberoep --- klassenmanagement --- ordeproblemen (onderwijs) --- lerarenopleiding --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- 100734.jpg --- Didactiek --- gezag --- klasmanagement --- onderwijsstijlen --- relatie leraar - leerling --- tucht --- 454.22 --- didactiek --- 454.23 --- Concentratie (Aandacht) --- Gedrag --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Interactie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Onderwijsstijlen --- Opvoedingsproblemen --- Relatie leraar-leerling --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Relatie leraar - leerling --- klasmanagement (ler) --- onderwijsstrategieën --- Didactische principes --- Onderwijspraktijk --- onderwijskunde --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Klassenmanagement --- Tucht --- Gedragsproblemen --- Gedragsprobleem
Choose an application
Lastige, storende leerlingen zijn een probleem van alle leraren, in alle tijden. Leerlingen kunnen het leven van hun leraren behoorlijk zuur maken. Veel leraren kunnen erover mee praten. Sommige leraren gaan er aan onder door. Voor de betreffende leerlingen is de situatie ook niet prettig. Veelal beschikken deze kinderen uitsluitend over destructieve middelen om aandacht te krijgen. Constructieve en op coöperatief handelen gerichte vaardigheden en competenties ontbreken bij hen. Ze zijn eraan gewend om op ongewenst gedrag te worden aangesproken, om door middel van storend gedrag aan invloed te winnen en om van alle kanten bekritiseerd te worden. In elk geval krijgen ze op die manier aandacht. In dit boek gaat het over twee dingen: de kansen voor storende en ontmoedigde leerlingen vergroten; het verlichten van de taak van de leraar door het gedrag van deze leerlingen om te buigen in een coöperatief handelen.
Gedragsstoornissen --- Onderwijs --- Preventie. --- gedragsverandering --- motivatieproblemen --- Primary education --- gedragsstoornissen --- Teaching --- motiverend onderwijs --- Personality development --- basisonderwijs --- gezag --- moeilijke leerlingen --- 454.23 --- coöperatief leren --- didactiek --- gedragsproblemen --- pedagogie --- 454.22 --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar-leerling --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- 474.22 --- 474.23 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Coöperatief leren --- Gedragsproblemen --- Klassenmanagement --- Lager onderwijs --- Leerkrachten (leraars, onderwijzend personeel) --- Moeilijk opvoedbare jongeren (zeer moeilijk opvoedbaar) --- Pedagogisch klimaat --- Pedagogie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Gedragsprobleem
Choose an application
In dit boek wordt uitgebreid ingegaan op het groepsproces in de klas. Centraal staat hoe je als leerkracht via allerlei oefeningen een positieve groep kunt creëren en wat het effect hiervan is op het leef- en leerklimaat in de klas. In een positieve groep is de ordeproblematiek niet of nauwelijks aanwezig. De ordeprobelematiek wordt in 'Grip op de groep' specifiek benaderd vanuit het perspectief van de groepsdynamica.
gezag --- groepen --- waardenopvoeding --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- groepsdynamica --- groepsgedrag --- groepspsychologie --- groepswerk --- normen --- waarden --- 305.2 --- 454.23 --- Conflicten --- Gezag --- Groepsdynamica --- Groepsdynamiek --- Normen --- Relaties --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Waarden --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Gedragsregels --- Groepering van leerlingen --- Groepsgedrag --- Groep --- Groepspyschologie --- Intergroepsrelaties --- Leerkrachten --- Leren --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Didactische principes --- Groepspsychologie --- Leerkracht-leerling --- Onderwijsstijlen --- Onderwijzend personeel --- 474.2 --- Groepen --- 071873.jpg --- Klassenmanagement --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Psychologie van groepen --- (zie ook: interactief leren) --- Primary groups --- Social problems --- ordeproblemen (onderwijs) --- communicatie --- Didactics of Dutch --- Social psychology --- 431.6 --- Groepspsychologie. --- Onderwijs --- Nederland.
Choose an application
In dit boek staat de onderwijsleersituatie centraal, vooral het denken en handelen van leraren. Het gaat om hun visie, houding, overtuigingen en gevoelens ten opzichte van gedragsproblemen en hun strategieën: Wat doen ze om gedragsproblemen te voorkómen, te beperken of op te lossen? Goed onderwijs is de belangrijkste en meest effectieve preventie van gedragsproblemen, maar ook doeltreffende curatie blijft van belang. Door de integratie van eigen onderzoek naar praktijkkennis van leraren met onderwijskundige, (ortho)pedagogische en psychologische literatuur vormt dit boek eenrijke bron voor iedereen die tegemoet wil komen aan specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen. Tegelijkertijd wordt rekening gehouden met de eis om voor alle leerlingen in een klas een uitdagende en ondersteunende leeromgeving te creëren. Dit boek is bedoeld voor (aanstaande) leraren en schoolteams in het primair en (de eerste fase van)het secundair onderwijs.
Gedragsstoornissen --- Onderwijs. --- orthopedagogiek --- lerarenberoep --- gedragsstoornissen --- leraren --- leraren-leerling relatie --- Orthopedagogics --- onderwijs --- Personality development --- pedagogiek --- schoolproblemen --- Neurobehavioral disorders --- Teachers --- Professional ethics --- #KVHB:Gedragsproblemen --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Probleemgedrag --- #KVHB:Zorgverbreding --- gedragsproblemen --- leerlingbegeleiding --- probleemgedrag --- welbevinden --- 467 --- psychosociale problemen --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Preventie --- Probleemsituaties --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Zorgverbreding --- leerlingenbegeleiding --- Gedragsprobleem --- Gedragsproblemen --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Leerlingenbegeleiding --- Probleemgedrag --- Welbevinden --- zorgverbreding --- Kinderen met gedrags- en gevoelsproblemen --- Zorgverbreding ; onderwijs --- 093153.jpg --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- klasmanagement --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- schoolkinderen --- probleemoplossend denken --- PXL-Education 2015 --- Onderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Leraren --- Begeleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leraar --- Directie
Choose an application
Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn. Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk. De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- ordeproblemen (onderwijs) --- School management --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- gezag --- lesgeven --- 454.22 --- Beginnende leraren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Secundair onderwijs --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- begeleid zelfstandig leren --- docent --- straffen --- 474.22 --- 454.2 --- 489.4 --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Leraren --- Leren --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Straffen --- Zelfstandig werk --- 484.2 --- Relatie leraar-klas --- Tucht --- Vaardigheden --- Onderwijsstrategieën --- Leraren hoger onderwijs --- Leraar hoger onderwijs
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|