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Television is evolving rapidly. How, then, might we respond to television today in light of its past? And do the old theoretical concepts still apply, or must we invent a new framework for this mutable medium? To answer these fundamental questions, the contributors to this provocative collection examine diverse case studies, including up-to-date scholarship on the current television zeitgeist, nostalgic programming on broadcast television, YouTube, and public television art programming of the 1980s. As a whole, these essays challenge the supposed crisis in television in the light of its burgeoning development.
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The Encyclopedia of Television, 2nd Edtion is the first major reference work to provide description, history, analysis, and information on more than 1100 subjects related to television in its international context.
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Daytime soap operas. Evening news. Late-night talk shows. Television has long been defined by its daily schedule, and the viewing habits that develop around it. Technologies like DVRs, iPods, and online video have freed audiences from rigid time constraints-we no longer have to wait for a program to be ""on"" to watch it-but scheduling still plays a major role in the production of television.Prime-time series programming between 8:00 and 11:00 p.m. has dominated most critical discussion about television since its beginnings, but Beyond Prime Time brings together leading tele
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This book brings together the works presented in the thematic panels, by the invited speakers, and the opening conference of the Colloquium, held by François Jost, professor at the Université Sorbonne Nouvelle / Paris III and director of the Center d'Etude des Images et des Sons Médiatiques (CEISME).
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Television and radio broadcasters air content, including advertisements and other programming, on a variety of issues, some of which directly address their interests as broadcasters. The FCC applies the Communications Act of 1934 to hold these broadcasters to a basic principle - that the public should know when and by whom it is being persuaded. Statutes and FCC regulations require licensed broadcasters to publicly disclose information about sponsored content. This book describes the disclosure requirements for broadcasters that air advertisements or programming that affect their interests and
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Coincée entre la « télévision des maîtres d’école » et la télévision commerciale, la télévision des années 70 a bénéficié de peu d’intérêt de la part des chercheurs. Pourtant cette décennie est le théâtre de nombreuses transformations : la création d’une nouvelle chaîne, fondée sur l’idée de régionalisation, l’introduction de la publicité de marque, l’éclatement de l’ORTF. Si chacun de ces événements a parfois retenu l’intérêt des historiens, on s’est peu préoccupé de leurs incidences sur les programmes et la programmation. Ces nouvelles chaînes qui accèdent à leur autonomie sont traversées par deux forces antagoniques : l’une, qui relève encore de l’enthousiasme d’hommes de télévision cherchant à doter ce média de toutes ses possibilités expressives, à mettre la télévision en jeu par l’invention de toutes sortes de dispositifs d’émissions ; l’autre, qu’incarnent ceux qui ont compris que la logique économique de la concurrence imposait de penser les programmes dans une grille, et qui utiliseront les divertissements pour coller à la temporalité du spectateur. Cette relation au temps est peut-être la mutation la plus profonde qui s’accomplit alors devant les téléspectateurs des seventies : de la valorisation intemporelle du patrimoine, qui guidait la télévision des années 60, on passe à l’ère de l’information culturelle, bientôt à celle de la promotion. De plus en plus ancrée dans l’actualité, la télévision abandonne peu à peu tout ce qui pouvait encore appartenir à l’aléa de l’expérimentation pour se conformer à des formats internationaux dictés par les industries culturelles.
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