Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
8-0-415-56501-1
Steiner Waldorf --- Onderwijsstelsels --- Kleuteronderwijs --- Early childhood education --- Waldorf method of education --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Steiner education --- Steiner-Waldorf education --- Waldorf education --- Education --- Anthroposophy --- Experimental methods --- Steineronderwijs --- Onderwijsstelsel
Choose an application
Na een overzicht van de verschillende ontwikkelingsfasen van het kind in de eerste zeven levensjaren geeft Freya Jaffke een helder beeld van hoe er in de kleuterklassen van de Vrije School door en met de kinderen gewerkt en gespeeld wordt. (Bron: covertekst)
Cognitive psychology --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- Personality development --- 453.5 --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Ontwikkeling van kinderen --- Kleuteronderwijs --- Handenarbeid --- 453.5 ) Antroposofisch onderwijs --- Steinerschool --- Vrije School --- kleuters --- kleuterschool: didactiek --- Antroposofisch onderwijs --- Kleuters --- Steiner, Rudolf --- Steinerscholen --- Methodescholen --- Kleuter --- Steineronderwijs --- Methodeschool
Choose an application
453.5 --- antroposofisch onderwijs --- onderwijs --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- antroposofisch onderwijs, Steinerscholen --- Antroposofisch onderwijs --- Pedagogiek en onderwijskunde --- experimentele pedagogiek --- experimentele pedagogiek. --- Steinerpedagogie --- Teaching --- methodescholen
Choose an application
In 1985 publiceerde de Duitse pedagoog en filosoof Winfried Böhm Theorie und Praxis, een pedagogisch ᆳ filosofische studie met referentiewaarde die ook ver buiten de grenzen van de Duitstalige landen weerklank vond. Böhm herinterpreteert en actualiseert op zeer overzichtelijke en heldere wijze belangrijke pedagogische grondbegrippen zoals praxis, `Bildung' of vorming, persoon en persoonswording. Deze bundel "De basisschool in dienst van de persoonswording van het kind" bevat reacties op en reflecties over de pedagogische visie van Böhm, toegepast op de onderwijssituatie van de basisschool. 1. Practici reflecteren oevr het basisonderwijs2. De pedagogie(k) van de steinerschool. Persoonlijk handelen uit inzicht3. Niets nieuws onder de onderwijszon4. Het onderwijs als dienst aan de persoonswording van het kind5 Persoonswording in de basisschool: wie, wat, waar, hoe? Een voorbeeld van nadenken over pedagogisch verantwoord basisonderwijs6. Die Grundschule als Ort der Bildung der Perrson7. Hoe organiseer je persoonsoriënterend basisonderwijs?
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Gezinspedagogiek. --- basisonderwijs --- Steinerpedagogie --- Didactics --- Primary education --- Educational systems. Teaching systems --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Maturation (Psychology) --- Child development --- Böhm, Winfried --- 772 Basisonderwijs --- GOK --- onderwijskunde --- lerarenopleiding --- 453.5 --- 473 --- Basisonderwijs --- Kinderen --- Onderwijsvernieuwing --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Steineronderwijs --- Antroposofisch onderwijs --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Educational psychology --- Personality development --- Teaching --- Educational sciences --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie
Choose an application
Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- Basisonderwijs --- Enfants --- Enseignement primaire --- Kinderen --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Périodiques --- Tijdschriften --- LO --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- Periodicals --- 453 --- Alternatieve scholen --- Freinetonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Montessori-onderwijs --- Steineronderwijs --- Onderwijsstelsels
Choose an application
453 --- schoolsystemen (ler) --- Daltononderwijs --- Freinetonderwijs --- Jenaplan --- Montessorionderwijs --- Steineronderwijs --- schoolsystemen --- lager onderwijs --- Freinet, C. --- Montessori, M. --- 371.1 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Freinet, C --- Montessori, M
Choose an application
Teaching --- onderwijsvernieuwing --- jenaplanonderwijs --- Montessori --- Daltononderwijs --- Steinerpedagogie --- methodescholen --- Freinetonderwijs --- 453 --- 453.2 --- 453.3 --- 453.4 --- 453.5 --- 453.6 --- Basisonderwijs --- Jenaplanonderwijs --- Methodescholen --- Montessorionderwijs --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Onderwijsstelsels --- Antroposofisch onderwijs
Choose an application
Het gesprek;communicatie en expressie en het wat verguisde grammatica-onderwijs. drie facetten van het moedertaalonderwijs, beknopt en naar de praktijk toe beschreven door drie auteurs. Drie vertegenwoordigers van evenzoveel vernieuwingsrichtingen: het Jenaplan, het Montessori-onderwijs en de Vrije school. Drie keer eigen, herkenbaar, prikkelend tot dialoog.
Linguistique --- Methodologie --- Montessori, M. --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Taalkunde --- Taalonderwijs --- Vernieuwingsscholen --- 453 --- Jenaplan --- Montessorionderwijs --- Steineronderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school --- Taalopvoeding --- Basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jenaplanonderwijs --- Vrije Schoolonderwijs --- Dutch language --- Language arts (Elementary) --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Language arts --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching
Choose an application
Ontwikkeling van kinderen en adolescenten. Deel 1 van Ontwikkelingspsychologie en psychopathologie van kinderen.
Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie. --- Adolescenten. --- Kinderen. --- Developmental psychology --- 416 --- Adaptief onderwijs --- Adolescenten --- Baby's --- Daltononderwijs --- Freinetonderwijs --- Fröbel, Friedrich --- Jenaplanonderwijs --- Kinderen --- Kleuters --- Montessorionderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkeling van kinderen --- Peuters --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Weer Samen Naar School --- 416.1 --- adolescentiepsychologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Psychology --- Life cycle, Human --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- adolescenten --- basisonderwijs --- diagnose --- kinderen --- lichamelijke ontwikkeling --- ontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- 159.922 --- Puberteit --- Theorieën
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|