Narrow your search

Library

VIVES (9)

UCLL (4)

Arteveldehogeschool (3)

Hogeschool Gent (3)

KBR (3)

KDG (3)

KU Leuven (3)

Thomas More Kempen (3)

UGent (3)

AP (2)

More...

Resource type

book (8)

periodical (1)


Language

Dutch (8)

English (1)


Year
From To Submit

2010 (1)

2008 (1)

2000 (1)

1999 (1)

1996 (1)

More...
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Bringing the Steiner Waldorf Approach to your early years practice
Author:
ISBN: 9780415565011 Year: 2010 Publisher: Oxon Routledge


Book
Kleuters in de klas
Author:
ISBN: 9062383173 Year: 1996 Publisher: Zeist Christofoor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na een overzicht van de verschillende ontwikkelingsfasen van het kind in de eerste zeven levensjaren geeft Freya Jaffke een helder beeld van hoe er in de kleuterklassen van de Vrije School door en met de kinderen gewerkt en gespeeld wordt. (Bron: covertekst)


Book
Praktijk van het lesgeven.
Author:
ISBN: 9060381874 Year: 1989 Publisher: Zeist : Vrij Geestesleven,


Book
De basisschool in dienst van de persoonswording van het kind
Author:
ISBN: 9789038212562 Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 1985 publiceerde de Duitse pedagoog en filosoof Winfried Böhm Theorie und Praxis, een pedagogisch ᆳ filosofische studie met referentiewaarde die ook ver buiten de grenzen van de Duitstalige landen weerklank vond. Böhm herinterpreteert en actualiseert op zeer overzichtelijke en heldere wijze belangrijke pedagogische grondbegrippen zoals praxis, `Bildung' of vorming, persoon en persoonswording. Deze bundel "De basisschool in dienst van de persoonswording van het kind" bevat reacties op en reflecties over de pedagogische visie van Böhm, toegepast op de onderwijssituatie van de basisschool. 1. Practici reflecteren oevr het basisonderwijs2. De pedagogie(k) van de steinerschool. Persoonlijk handelen uit inzicht3. Niets nieuws onder de onderwijszon4. Het onderwijs als dienst aan de persoonswording van het kind5 Persoonswording in de basisschool: wie, wat, waar, hoe? Een voorbeeld van nadenken over pedagogisch verantwoord basisonderwijs6. Die Grundschule als Ort der Bildung der Perrson7. Hoe organiseer je persoonsoriënterend basisonderwijs?


Periodical
Kleutermagazien
Author:
ISSN: 0770335X Year: 1971 Publisher: Mechelen Standaard Uitgeverij


Book
Wat is dat voor een school? : over de Gewone lagere school, de basisschool, Dalton, Freinet, Jenaplan, Montessori en Vrije School
Authors: --- ---
ISBN: 9060017544 Year: 1982 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus


Book
Bron en perspectief : het belang van Jenaplan, Montessori, Dalton, Freinet en de Vrije School voor het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9075142358 Year: 2000 Publisher: Heeswijk-Dinther Esstede


Book
Drie maal taal : taalonderwijs op vernieuwingsscholen
Authors: --- ---
ISBN: 9027630070 Year: 1980 Volume: vol 288 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het gesprek;communicatie en expressie en het wat verguisde grammatica-onderwijs. drie facetten van het moedertaalonderwijs, beknopt en naar de praktijk toe beschreven door drie auteurs. Drie vertegenwoordigers van evenzoveel vernieuwingsrichtingen: het Jenaplan, het Montessori-onderwijs en de Vrije school. Drie keer eigen, herkenbaar, prikkelend tot dialoog.


Book
Ontwikkeling in vogelvlucht : ontwikkeling van kinderen en adolescenten.
Author:
ISBN: 9026515677 Year: 1999 Publisher: Lisse Swets & Zeitlinger

Listing 1 - 9 of 9
Sort by