Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Beschrijving van de educatieve methode voor peuters en kleuters, gebaseerd op de Amerikaanse methode High/Scope.
peuterspeelzalen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Social policy and particular groups --- leren leren --- actief leren --- kaleidoscoop --- 471.4 --- kleuteronderwijs (ler) --- didactiek --- Getalbegrip --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Ontluikende geletterdheid --- Ruimte --- Speelleren --- Tijdsbegrip --- didactiek kleuteronderwijs --- Leren --- Leerpsychologie --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Leeromgevingen --- Klasinrichting --- Spelen --- Taalopvoeding --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Bewegingsopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Basisonderwijs --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- bewegen --- buitenspelen --- classificatie --- creatieve representatie --- dagschema's --- High/Scope methode --- hoekeninrichting --- hoeveelheden --- Kaleidoscoop methode --- kleuters --- linguïstiek --- muziek --- ontluikende geletterdheid --- peuters --- ruimtebegrip --- seriatie --- sleutelervaringen --- sociale relaties --- speelleren --- speelwerken --- tijdsbegrip --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- ontwikkelingseducatie --- didactische processen --- lichamelijke opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Didactisch principe --- Leeromgeving --- Spel --- Basisonderwijs. --- Didactics of Kindergarten. --- Inrichting. --- Interactie. --- Kleuters. --- Leerpsychologie. --- Ruimtelijk inzicht. --- Schoolgebouwen. --- Tijdsbesef.
Choose an application
Mart SeerdenEen (terecht!) pleidooi voor het op actieve wijze betrekken van kinderen, ideeën van kinderen, hun talenten en intelligenties, hun onderzoeksdrang, hun spelende manier van het ontdekken van de wereld en het verkrijgen van inzichten bij het onderwijsleerproces. Spelen en leren zijn bij het basisschoolkind onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er wordt achtergrondinformatie aangereikt, maar er wordt ook praktisch ingezoomd op mogelijke lespraktijken, waarbij er aandacht is voor klasinrichting, ontdek- en leerhoeken, de pedagogische benadering, het inrichten van leef- en leerruimte zowel binnen als buiten de school, burgerschapskunde: kinderen betrekken bij nadenken over en het nemen van besluiten ten aanzien van schoolontwikkeling, het afstemmen van de rapportage op specifieke kindkenmerken. De insteek is dat alle vermogens van kinderen in beeld zijn en worden ingezet om tot optimale leerresultaten te komen. Een goede handreiking bij het inrichten van echt kindgericht onderwijs in de basisschool. De informatie leest vlot, is begrijpelijk en is voorzien van veel kleurenillustraties. Deze Vlaamse uitgave kan ook het Nederlandse basisonderwijs een zetje in de rug geven.© NBD Biblion
Spelend leren ; Basisonderwijs ; didactiek ; Hoekenwerking ; basisonderwijs. --- hoekenwerk --- actief leren --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Spelend leren --- Basisonderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; basisonderwijs --- #PBIB:+110.51 --- 474.21 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- Contractwerk --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- projectwerken --- Huiswerk --- Speelplaatsen --- Basisonderwijs --- 37.02 --- Didactiek --- Werkvormen --- Didactische werkvormen --- Speelleren --- 474.210/ --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Speelleeractiviteiten --- Ontdekhoeken --- Activerende werkvormen --- Poppenspel --- Projectmatig werken --- Wiskundige initiatie --- Frans --- Eerste schooldag --- Speelplaats --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Leerlingparticipatie --- Leerlingenraden --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Straffen --- Belonen --- Speelleeractiviteit --- Ontdekhoek --- Projectonderwijs --- Leerlingenparticipatie --- Leerlingenraad --- Leerlingvolgsysteem --- Straf --- Beloning --- Natuur --- Straffen (sanctioneren)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|