Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De rol van de projectmanager is geen eenvoudige rol en vereist zeer specifieke kennis en vaardigheden. Maar ook als teamlid in een project is het belangrijk te weten wat er in elke projectfase verwacht wordt en wat de aandachtspunten zijn.Dit boek vormt een leidraad voor zowel projectmanagement als projectwerking en zorgt ervoor dat studenten een inzicht krijgen in de omgeving waarin ze later zullen werken.Het boek volgt een logische opbouw:de context van projectmatig werken: algemene inleiding voor iedereen die met projecten in aanraking komtprojecten opleveren: beschrijft de verschillende variabelen en fases vanuit het standpunt van het teamlidprojecten leiden: bespreekt de overkoepelende processen in een project vanuit het standpunt van de projectmanagerBron : https://school.vanin.be/succesvol-digitaliseren-projectmatig-werken-van-idee-naar-oplossing.html
Computer. Automation --- digitalisering --- projectaanpak --- projectmanagement --- Projectmanagement --- Management --- Informatica --- Agile werken --- Lean --- Digitale initiatieven. --- Digitaliseren. --- Projectmatig werken. --- Digitaliseren
Choose an application
Projectmatig werken staat volop in de belangstelling in zorg en welzijn en wordt steeds vaker en steeds meer gebruikt. Het is een onmisbare methodiek voor de professional in zorg en welzijn. In het hoger beroepsonderwijs is projectmatig werken een vast onderdeel van de onderwijsprogramma's. Dit praktische georiënteerde boek geeft handreikingen voor het opzetten van projecten, het ontwikkelen van projectplannen en projectmatig werken. Speciale aandacht wordt besteed aan de kenniscomponent in projectmatig werken. Onderzoek is een zoekproces gericht op het verwerven van kennis. Uitvoerig wordt er dan ook ingegaan op de rol van onderzoek in projecten en projectmatig werken. Door deze combinatie van onderzoek en projectmatig werken onderscheidt het boek zich van vele andere boeken over projectmatig werken. De aanpak beschreven in dit boek is in een reeks van jaren in onderwijs, onderzoek en advieswerk gebruikt en heeft daar zijn waarde bewezen
Projectmanagement. --- Verandermanagement. --- projectmatig werken (maatschappelijk werk) --- Social policy --- welzijnswerk --- Organization theory --- projectaanpak --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- gezondheidszorg --- wonen --- Sociology of health --- Methods in social research (general) --- Sociology of social welfare --- Projectmanagement --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 366.44 --- projectmanagement --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- Onderzoek --- Projectmatig werken --- SMART --- Wetenschappelijk onderzoek --- onderzoek --- projectmatig werken --- sociaal onderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Projecten --- Projectonderwijs --- Praktijkonderzoek --- Hoger beroepsonderwijs --- Welzijnszorg --- Hulpverlening --- Projectwerking --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Project --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Zorg- en welzijnssector --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Met Projectmanagement maken studenten op een praktische manier kennis met projectmatig werken. In de eerste helft van het boek wordt een korte theoretische inleiding over projectmatig werken gegeven, hoe het kan worden toegepast en hoe een project succesvol kan worden afgesloten. De tweede helft is een praktisch handboek, met een aantal hulpmiddelen en vaardigheden om projecten succesvol aan te pakken. Projectmanagement is een praktisch boek waarbij de docent vooral de rol van inspirator en motivator vervult. Voor deze 5de druk is uitgebreid onderzoek gedaan naar de ervaringen van docenten met dit boek. Hun suggesties over verbeterpunten zijn in de herziening verwerkt. Er is nu meer aandacht voor de levencyclus van het project: van ontstaan tot afronden en het voortijdig stoppen van een project. Daarnaast is er informatie over 'zachtere( vaardigheden opgenomen zoals brainstormen en besluiten nemen in de projectgroep
projectmanagement --- projectaanpak --- Organization theory --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- #KVHB:Projectmanagement --- Projectmanagement --- 366.44 --- Presentaties --- Planning --- Projectmatig werken --- 658.5 --- Projectwerking
Choose an application
Projectmatig werken --- Projectmanagement --- Projecten : management --- 658.5 --- #KVHB:Projectonderwijs --- Managementvaardigheden --- projectmanagement --- Organization theory --- #SBIB:303H0 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen
Choose an application
Met het boek Projectmanagement maken studenten op een praktische manier kennis met projectmatig werken. In de eerste helft van het boek wordt een korte theoretische inleiding over projectmatig werken gegeven, hoe het kan worden toegepast en hoe een project succesvol kan worden afgesloten. De tweede helft is een praktisch handboek, met een aantal hulpmiddelen en vaardigheden om projecten succesvol aan te pakken. Een aantal van deze vaardigheden is ook bruikbaar in andere contexten dan projectmatig werken.Voor deze zesde druk is uitgebreid onderzoek gedaan naar de ervaringen van docenten met dit boek. Hun suggesties over verbeterpunten zijn in de herziening verwerkt. Zo is er meer aandacht voor risicomanagement en is er een nieuw hoofdstuk, 'Zo doe je een project', toegevoegd.Bron : http:/:www.bol.com
Projectmanagement. --- projectmanagement --- projectaanpak --- Organization theory --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 366.44 --- Management --- Onderwijs --- Projectmanagement --- Projectmatig werken --- 65.01 --- management --- vergadertechnieken --- evenementen --- Interviewen --- Plannen --- Presenteren --- Rapporteren --- Vergadertechnieken --- 659.5 --- 650.5) * MANAGEMENT --- fasering --- interview --- organisatie --- organisatieleer --- planmatig werken --- planning --- presenteren --- project --- rapporteren --- vergaderen --- bedrijfsplanning --- managementvaardigheden --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- events --- events - evenementen --- 65.012.4 --- departement Gezondheidszorg 11 --- Projectonderwijs
Choose an application
Mart SeerdenEen (terecht!) pleidooi voor het op actieve wijze betrekken van kinderen, ideeën van kinderen, hun talenten en intelligenties, hun onderzoeksdrang, hun spelende manier van het ontdekken van de wereld en het verkrijgen van inzichten bij het onderwijsleerproces. Spelen en leren zijn bij het basisschoolkind onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er wordt achtergrondinformatie aangereikt, maar er wordt ook praktisch ingezoomd op mogelijke lespraktijken, waarbij er aandacht is voor klasinrichting, ontdek- en leerhoeken, de pedagogische benadering, het inrichten van leef- en leerruimte zowel binnen als buiten de school, burgerschapskunde: kinderen betrekken bij nadenken over en het nemen van besluiten ten aanzien van schoolontwikkeling, het afstemmen van de rapportage op specifieke kindkenmerken. De insteek is dat alle vermogens van kinderen in beeld zijn en worden ingezet om tot optimale leerresultaten te komen. Een goede handreiking bij het inrichten van echt kindgericht onderwijs in de basisschool. De informatie leest vlot, is begrijpelijk en is voorzien van veel kleurenillustraties. Deze Vlaamse uitgave kan ook het Nederlandse basisonderwijs een zetje in de rug geven.© NBD Biblion
Spelend leren ; Basisonderwijs ; didactiek ; Hoekenwerking ; basisonderwijs. --- hoekenwerk --- actief leren --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Spelend leren --- Basisonderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; basisonderwijs --- #PBIB:+110.51 --- 474.21 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- Contractwerk --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- projectwerken --- Huiswerk --- Speelplaatsen --- Basisonderwijs --- 37.02 --- Didactiek --- Werkvormen --- Didactische werkvormen --- Speelleren --- 474.210/ --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Speelleeractiviteiten --- Ontdekhoeken --- Activerende werkvormen --- Poppenspel --- Projectmatig werken --- Wiskundige initiatie --- Frans --- Eerste schooldag --- Speelplaats --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Leerlingparticipatie --- Leerlingenraden --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Straffen --- Belonen --- Speelleeractiviteit --- Ontdekhoek --- Projectonderwijs --- Leerlingenparticipatie --- Leerlingenraad --- Leerlingvolgsysteem --- Straf --- Beloning --- Natuur --- Straffen (sanctioneren)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|