Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Kijk ik - het inspiratieboek helpt elke begeleider te kijken naar de ontwikkeling van het jonge kind. Het leert je begrijpen wat welbevinden en betrokkenheid zijn, en de verschillende domeinen te herkennen waarin het kind zich ontwikkelt. Bovendien zie je hier hoe je de kindportretten in het Kijk ik - kindvolgsysteem zo goed mogelijk invult.Dit inspiratieboek biedt handvaten om het gesprek met de ouder(s) te voeren en mogelijke acties op te zetten. Zo kan je het welbevinden, de betrokkenheid en de ontwikkeling van de kinderen in je groep bevorderen en je aanpak nog beter afstemmen op wat het kind nodig heeft.Bron: https://www.lannoo.be/nl/kijk-ik-inspiratieboek
Welbevinden --- Betrokkenheid --- Ontwikkelingspsychologie --- Leerlingvolgsysteem --- Ouderbegeleiding --- Oudercontact --- Ouderbetrokkenheid --- Observatie --- Observatielijst --- Ontwikkelingsaspect --- Baby --- Peuter --- Kinderopvang --- Social policy and particular groups --- Didactic evaluation --- Educational sciences --- ontwikkeling van het kind --- kinderopvang --- emotionele ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- leerlingvolgsystemen --- socio-emotionele ontwikkeling
Choose an application
met bijhorend leesboekje: Samira zit te dromen
471.41 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- Buitenspelen --- Familie --- Feesten --- Grootouders --- Handboek/cursus --- Huizen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleutervolgsystemen --- Observatielijsten --- Rijmen --- Slaapkamers --- Speeltuinen --- Taalontwikkeling --- Verhuizen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Verstoppertje --- Kleuters: taal --- kleuterschool: taal --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Observatielijst
Choose an application
471.41 --- Nederlands --- cursorisch lezen --- didactiek --- kleuteronderwijs --- Auditieve discriminatie --- Begripsontwikkeling --- Bibliotheken --- Boeken --- Boerderijen --- Buitenspelen --- Geheugen --- Geluiden --- Handboek/cursus --- Huizen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleutervolgsystemen --- Lezen --- Luisteren --- Luisterspellen --- Observatielijsten --- Ontluikende geletterdheid --- Raadsels --- Rijmen --- Schrift --- Taalontwikkeling --- Verhalen --- Verhuizen --- Verkeer --- Verstoppertje --- Vertellen --- Woordenschat --- Zwemmen --- Taal: kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Observatielijst
Choose an application
PION is een ontwikkelingsvolgsysteem speciaal samengesteld voor peuters met spraak- en taalontwikkelingsproblemen. Het geeft de gebruiker de mogelijkheid om de totale ontwikkeling van het kind evenals de voorwaarden nauwgezet en gestructureerd te volgen. Stagnaties kunnen tijdig gesignaleerd worden, waarna diagnostiek en behandeling kunnen worden ingezet. Vaardigheden die het kind al beheerst of die in ontwikkeling zijn, kunnen op basis van de informatie uit PION verder worden gestimuleerd. PION kan op efficiënte wijze binnen het methodisch-cyclisch handelen informatie leveren voor het individuele handelingsplan van het kind en vervolmaakt de overdracht naar het vervolgonderwijs. Het instrument kan ook binnen de reguliere peuterspeelzalen en kinderdagverblijven worden ingezet om de ontwikkeling van jonge kinderen gericht te volgen en te ondersteunen. Bovendien is het zeer geschikt voor gebruik binnen de zorg en het onderwijs voor kinderen met andere dan taalontwikkelingsproblemen. Belangrijk uitgangspunt van het instrument is het aanreiken van herkenbare en eenduidige observaties. PION is een ontwikkelingsvolgsysteem speciaal samengesteld voor peuters met spraak- en taalontwikkelingsproblemen. Het geeft de gebruiker de mogelijkheid om de totale ontwikkeling van het kind evenals de voorwaarden nauwgezet en gestructureerd te volgen. Stagnaties kunnen tijdig gesignaleerd worden, waarna diagnostiek en behandeling kunnen worden ingezet. Vaardigheden die het kind al beheerst of die in ontwikkeling zijn, kunnen op basis van de informatie uit PION verder worden gestimuleerd. PION kan op efficiënte wijze binnen het methodisch-cyclisch handelen informatie leveren voor het individuele handelingsplan van het kind en vervolmaakt de overdracht naar het vervolgonderwijs. Het instrument kan ook binnen de reguliere peuterspeelzalen en kinderdagverblijven worden ingezet om de ontwikkeling van jonge kinderen gericht te volgen en te ondersteunen. Bovendien is het zeer geschikt voor gebruik binnen de zorg en het onderwijs voor kinderen met andere dan taalontwikkelingsproblemen. Belangrijk uitgangspunt van het instrument is het aanreiken van herkenbare en eenduidige observaties. (Bron: covertekst)
Spraakstoornissen ; kinderen --- Language disorders in children --- Diagnosis --- Treatment --- Handbooks, manuals, etc. --- Speech disorders in children --- 373.2 --- 800.7 --- 800:159.9 --- 416 --- ontwikkelingspsychologie --- peuters --- taalontwikkeling --- spraakproblemen --- psychologie --- Peuters --- Spraakproblemen --- Taalproblemen --- 463.4 --- Observatielijsten --- Kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsystemen --- 113239.jpg --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 373.2 Kleuteronderwijs --- 800:159.9 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Spraakstoornissen --- Taalopvoeding --- Spraakprobleem --- Taalprobleem --- Peuter --- Spraakstoornis --- Observatielijst --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
Belangstellingscentra:BC 9 : Pinokkio ; BC 10 : ik maak me mooi ; BC 11 : niet alle eitjes eet ik op ; BC 12 : in geuren en kleuren ; BC 13 : mijn mama en papa
Kleuteronderwijs ; didactiek --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- leerboeken --- didactiek --- schoolboeken --- 471.49 --- Appelen --- Begin van het schooljaar --- Belangstellingscentra --- Bossen --- Eieren --- Gezin (Ouders) --- Grimeren (Schminken) --- Grootouders --- Halloween --- Handwerken (Naaien) --- Herfst --- Kabouters --- Kerstmis --- Kippen --- Klassfeer --- Kleding --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Moederdag --- Moeders --- Pasen --- Pompoenen --- Poppen --- Poppenspel --- Reizen --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Schoolboeken --- Sneeuw --- Speelgoed --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Thematisch werken --- Vaderdag --- Vaders --- Vakantie --- Water --- Winter --- Zeerovers (Piraten) --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Afspraken --- Didactiek --- Geur --- Geurstoffen --- Griezelen --- Handboek/cursus --- Kamperen --- Kappers --- Klas --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kuikens --- Licht en donker --- Picknicken --- Pinokkio --- Poppenkast --- Schminken --- Schoonheid --- Sprookjes --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Tuinen --- Verkleden --- Waarden --- Waardeontwikkeling --- Zee --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- CD --- liedjes --- Taalonderwijs ; kleuteronderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Wiskundige initiatie --- Kinderliederen --- 4-jarigen --- Geuren --- Zintuigen --- Grootouderdag --- Licht/donker --- Pinocchio --- Chocolade --- Koud/warm --- Klasdoorbrekend werken --- Zeerovers --- Leerplanontwikkeling --- Ruiken --- Wereldoriëntatie --- Kinderlied --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 4-jarige --- Sprookje --- Pompoen --- Bos --- Grootouder --- Kleinkind --- Donker --- Kou --- Warmte --- Ei --- Kleur (kleur) --- Zintuig --- Vader --- Moeder --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Klasoverschrijdend werken --- Zeerover --- Reizen (werkwoord)
Choose an application
Thema's in activiteitenmappen : 1A : 1. Ik ga op verkenning in de klas - 2. Ik mag knuffelen - 3. Ik wil jou iets vertellen - 4. Ik heb er twee - 5. Wat valt daar van de boom? - 6. Ik mag, ik moet, ik wil ... - 7. Fles en dop - 8. Ga je mee naar Papierland? - 9. Ik speel met oma en opa - 10. Een handje van de sint. 1B : 11. Dozen en doosjes wiede wiede woosjes - 12. Lichtjes en lampen - 13. Ai, ik voel me niet lekker - 14. Samen onder de paraplu - 15. Allemaal borstels - 16. In ons huis... - 17. In de keuken van Kareltje Kookpot - 18. Vroeger klein, nu al groot - 19. We gaan naar de boerderij - 20. Ik ben een kleine artiest. - 1C : 21. Wij maken muziek - 22. Holle, bolle, rein, rollen is zo fijn - 23. Ik ben jarig, wat een feest! - 24. Ik zit in bad ... alles nat! - 25. Klikken klakken met de hakken - 26. Mijn vis zwemt de hele dag - 27. Ik ben zo moe, mijn oogjes vallen toe - 28. Open en toe - 29. Ik heb honger, ik eet met vork en lepel - 30. Kijk! Grote en kleine gaatjes. 1D : 31. Mijn liefste papa en mama - 32. Ik speel met lappen en doeken - 33. Trek maar aan de touwtjes! - 34. Ik kom uit kleurenland - 35. Lekker en gezond ontbijt - 36. Ik speel in het water en in het zand - 37. Vroem, vroem, rijd je mee? - 38. Stip - streep - blok - 39. Ik kijk in de spiegel, ik maak me mooi - 40. Potpourri.
471.4 --- kleuteronderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- didactisch materiaal --- eerste kleuterklas --- leerboeken --- schoolboeken --- 471.49 --- Auto's --- Baby's --- Ballen --- Belangstellingscentra --- Boerderijen --- Doeken --- Dozen --- Eten --- Fietsen --- Flessen --- Gaatjes --- Grimeren (Schminken) --- Groot worden --- Grootouders --- Herfst --- Huizen --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Klassfeer --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Knuffelen --- Koken --- Kunstenaars --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Licht --- Moederdag --- Muziek --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Papier --- Regen --- Schoenen --- Schoolboeken --- Sinterklaas --- Slapen --- Sluitingen --- Spiegels --- Tellen --- Thematisch werken --- Touwen --- Vaderdag --- Vertellen --- Vervoermiddelen --- Vissen --- Voeding --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Water --- Zand --- Ziek zijn --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Didactiek --- Ontbijt --- Ouders --- Schminken --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Voertuigen --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- liedjes --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs ; didactiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Wiskundige initiatie --- 3-jarigen --- Communicatie --- Wonen --- Groei --- Knuffels --- Lichaam --- Kiezen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Doppen --- Licht/donker --- Verlichting (techniek) --- Paraplu's --- Borstels --- Beeldopvoeding --- Kunst --- Rollen (werkwoord) --- Verjaardagen --- Deuren --- Open / toe --- Vaders --- Moeders --- Vervoer --- Potpourri --- Kinderliederen --- Jeugdpoëzie --- Eerste schooldag --- Eerste schoolweek --- Keukens --- Boerderijdieren --- Baden --- Lichaamshygiëne --- Wassen --- Badkamers --- Slapengaan --- Vermoeidheid --- Textiel --- Strand --- Zee en strand --- Vormen --- Schoonheid --- Leerplanontwikkeling --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Wereldoriëntatie --- 3-jarige --- Menselijk lichaam --- Keuze --- Fles --- Dop (voorwerp) --- Grootouder --- Kleinkind --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Doos --- Donker --- Paraplu --- Bezem --- Keuken --- Groep --- Baby --- Boerderij --- Boerderijdier --- Beeldeducatie --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Compositie (muziek) --- Verjaardag --- Baden (werkwoord) --- Badkamer --- Schoen --- Deur --- Ruimtelijke oriëntatie --- Gaatje (vorm) --- Vader --- Moeder --- Doek (textiel) --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Touw --- Kleur (kleur) --- Drank --- Gezondheid --- Zee --- Fauna --- Flora --- Spel --- Veld --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Vervoermiddel --- Vorm (fysiek) --- Spiegel --- Kinderlied
Choose an application
bevat:- handleiding (32p.)- de BC-lijn (57 + 7 blanco: totaal: 64)- de weeklijn ( 7 dagen) + (week: 7+3 blanco; totaal: 10)- de daglijn (5+3 blanco; totaal: 8)- de weerkalender (22+4 blanco; totaal: 26)- de hoeken (28 + 8 sleutels + 4 blanco; totaal: 40)- de taken (20 + 8 blanco; totaal: 28)
Kleuteronderwijs --- Thematisch werken --- Wereldoriëntatie --- 5-jarigen --- Onderwijs --- Eerste schooldag --- Dieren --- Bossen --- Herfst --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Voeding --- Voedingsgewoonten --- Kleuteronderwijs didactiek --- Taalonderwijs kleuteronderwijs --- Didactiek algemeen --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+110.40 --- belangstellingscentra --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 471.4 --- didactiek --- schoolboeken --- 471.49 --- Aquaria --- Begin van het schooljaar --- Belangstellingscentra --- Bewegingsopvoeding --- Bosfauna --- Cijfers --- Contractwerk --- Fruit --- Gerechten(Kookboeken, Recepten) --- Gezin (Ouders) --- Groenten --- Grootouders --- Hoekenwerk --- Huizen --- Inhoud (wiskunde) --- Kerstmis --- Kinderliederen (Liedjes) --- Meten --- Moederdag --- Muzische vorming --- Poppen --- Poppenkasten --- Schoolboeken --- Sneeuw --- Speelgoed --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Sprookjesfiguren --- Taal --- Tuinieren --- Vaderdag --- Vaders --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Wegen (werkwoord) --- Winter --- Wiskundige initiatie --- Zeefauna --- Zeeflora --- Ziek zijn --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Beginnende geletterdheid --- Bouwen --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kamperen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Letters --- Moeders --- Poppenkast --- Reizen --- Sprookjes --- Tellen --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Tuinen --- Vakantie --- Vormen --- Vriendschap --- Water --- Wegen --- Wonen --- Zee --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- CD --- liedjes --- Taalonderwijs ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- (zie ook: Fauna) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Kinderliederen --- Pictogrammen --- Daglijnen --- Weeklijnen --- Taken --- Grootmoeders --- Grootvaders --- Spiegels --- Kleuters --- Woningen --- Multimedia --- Mediaopvoeding --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Kerstmarkten --- Tuingereedschap --- Poppenspelen --- Ouders --- Papa's --- Leerplanontwikkeling --- Zeeën --- Vissen --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Dier --- Bos --- Gezondheidsopvoeding --- Kinderlied --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Drank --- Gezondheid --- Pictogram --- Dagindeling --- Weekkalender --- Taak --- 5-jarige --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Voedingsgewoonte --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Grootouder --- Grootmoeder --- Grootvader --- Kleinkind --- Sprookje --- Spiegel --- Kerstmarkt --- Woning --- Tuin --- Pop (speelgoed) --- Poppenspel --- Moeder --- Papa --- Gesprek --- Kleuter --- Wereldoriëntatie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|