Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (7)

Hogeschool Gent (7)

UCLL (7)

VIVES (7)

Thomas More Mechelen (6)

Odisee (5)

Thomas More Kempen (3)

KBR (2)

AP (1)

DocAtlas (1)

More...

Resource type

book (7)

audio (2)

object (2)


Language

Dutch (6)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2024 (1)

2011 (1)

2008 (1)

2007 (1)

1999 (2)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Kijk ik : het inspiratieboek voor begeleiders van het jonge kind
Authors: ---
ISBN: 9789401497565 Year: 2024 Publisher: LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kijk ik - het inspiratieboek helpt elke begeleider te kijken naar de ontwikkeling van het jonge kind. Het leert je begrijpen wat welbevinden en betrokkenheid zijn, en de verschillende domeinen te herkennen waarin het kind zich ontwikkelt. Bovendien zie je hier hoe je de kindportretten in het Kijk ik - kindvolgsysteem zo goed mogelijk invult.Dit inspiratieboek biedt handvaten om het gesprek met de ouder(s) te voeren en mogelijke acties op te zetten. Zo kan je het welbevinden, de betrokkenheid en de ontwikkeling van de kinderen in je groep bevorderen en je aanpak nog beter afstemmen op wat het kind nodig heeft.Bron: https://www.lannoo.be/nl/kijk-ik-inspiratieboek


Book
Taalplezier : observatie- en hulpprogramma voor kleuters in de basisschool : observatieprogramma
Authors: --- --- ---
ISBN: 9080179558 Year: 1999 Publisher: Arnhem Cito


Book
Taalplezier : observatie- en hulpprogramma voor kleuters in de basisschool : cursorisch programma
Authors: --- --- ---
ISBN: 9080179574 Year: 1999 Publisher: Arnhem Cito


Book
PION : peuters in ontwikkeling : een bewerking van Kijk! Peuters
Authors: ---
ISBN: 9789033484049 Year: 2011 Volume: 5 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

PION is een ontwikkelingsvolgsysteem speciaal samengesteld voor peuters met spraak- en taalontwikkelingsproblemen. Het geeft de gebruiker de mogelijkheid om de totale ontwikkeling van het kind evenals de voorwaarden nauwgezet en gestructureerd te volgen. Stagnaties kunnen tijdig gesignaleerd worden, waarna diagnostiek en behandeling kunnen worden ingezet. Vaardigheden die het kind al beheerst of die in ontwikkeling zijn, kunnen op basis van de informatie uit PION verder worden gestimuleerd. PION kan op efficiënte wijze binnen het methodisch-cyclisch handelen informatie leveren voor het individuele handelingsplan van het kind en vervolmaakt de overdracht naar het vervolgonderwijs. Het instrument kan ook binnen de reguliere peuterspeelzalen en kinderdagverblijven worden ingezet om de ontwikkeling van jonge kinderen gericht te volgen en te ondersteunen. Bovendien is het zeer geschikt voor gebruik binnen de zorg en het onderwijs voor kinderen met andere dan taalontwikkelingsproblemen. Belangrijk uitgangspunt van het instrument is het aanreiken van herkenbare en eenduidige observaties. PION is een ontwikkelingsvolgsysteem speciaal samengesteld voor peuters met spraak- en taalontwikkelingsproblemen. Het geeft de gebruiker de mogelijkheid om de totale ontwikkeling van het kind evenals de voorwaarden nauwgezet en gestructureerd te volgen. Stagnaties kunnen tijdig gesignaleerd worden, waarna diagnostiek en behandeling kunnen worden ingezet. Vaardigheden die het kind al beheerst of die in ontwikkeling zijn, kunnen op basis van de informatie uit PION verder worden gestimuleerd. PION kan op efficiënte wijze binnen het methodisch-cyclisch handelen informatie leveren voor het individuele handelingsplan van het kind en vervolmaakt de overdracht naar het vervolgonderwijs. Het instrument kan ook binnen de reguliere peuterspeelzalen en kinderdagverblijven worden ingezet om de ontwikkeling van jonge kinderen gericht te volgen en te ondersteunen. Bovendien is het zeer geschikt voor gebruik binnen de zorg en het onderwijs voor kinderen met andere dan taalontwikkelingsproblemen. Belangrijk uitgangspunt van het instrument is het aanreiken van herkenbare en eenduidige observaties. (Bron: covertekst)


Multi
Confetti 2 : klasdoorbrekend werken in de kleuterschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789086614028 9789086617302 9789086618156 9789086618262 9789086616176 9789086616138 9789086616190 9789048603381 9789048603374 Year: 2007 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Belangstellingscentra:BC 9 : Pinokkio ; BC 10 : ik maak me mooi ; BC 11 : niet alle eitjes eet ik op ; BC 12 : in geuren en kleuren ; BC 13 : mijn mama en papa

Keywords

Kleuteronderwijs ; didactiek --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- leerboeken --- didactiek --- schoolboeken --- 471.49 --- Appelen --- Begin van het schooljaar --- Belangstellingscentra --- Bossen --- Eieren --- Gezin (Ouders) --- Grimeren (Schminken) --- Grootouders --- Halloween --- Handwerken (Naaien) --- Herfst --- Kabouters --- Kerstmis --- Kippen --- Klassfeer --- Kleding --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Moederdag --- Moeders --- Pasen --- Pompoenen --- Poppen --- Poppenspel --- Reizen --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Schoolboeken --- Sneeuw --- Speelgoed --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Thematisch werken --- Vaderdag --- Vaders --- Vakantie --- Water --- Winter --- Zeerovers (Piraten) --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Afspraken --- Didactiek --- Geur --- Geurstoffen --- Griezelen --- Handboek/cursus --- Kamperen --- Kappers --- Klas --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kuikens --- Licht en donker --- Picknicken --- Pinokkio --- Poppenkast --- Schminken --- Schoonheid --- Sprookjes --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Tuinen --- Verkleden --- Waarden --- Waardeontwikkeling --- Zee --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- CD --- liedjes --- Taalonderwijs ; kleuteronderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Wiskundige initiatie --- Kinderliederen --- 4-jarigen --- Geuren --- Zintuigen --- Grootouderdag --- Licht/donker --- Pinocchio --- Chocolade --- Koud/warm --- Klasdoorbrekend werken --- Zeerovers --- Leerplanontwikkeling --- Ruiken --- Wereldoriëntatie --- Kinderlied --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 4-jarige --- Sprookje --- Pompoen --- Bos --- Grootouder --- Kleinkind --- Donker --- Kou --- Warmte --- Ei --- Kleur (kleur) --- Zintuig --- Vader --- Moeder --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Klasoverschrijdend werken --- Zeerover --- Reizen (werkwoord)


Book
Confetti 1 : ik zing en ik zeg : scheurblok voor kleuters
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789086618309 9789086618279 9789086618286 9789086618293 9789048601639 9789048601622 9789048601646 Year: 2008 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's in activiteitenmappen : 1A : 1. Ik ga op verkenning in de klas - 2. Ik mag knuffelen - 3. Ik wil jou iets vertellen - 4. Ik heb er twee - 5. Wat valt daar van de boom? - 6. Ik mag, ik moet, ik wil ... - 7. Fles en dop - 8. Ga je mee naar Papierland? - 9. Ik speel met oma en opa - 10. Een handje van de sint. 1B : 11. Dozen en doosjes wiede wiede woosjes - 12. Lichtjes en lampen - 13. Ai, ik voel me niet lekker - 14. Samen onder de paraplu - 15. Allemaal borstels - 16. In ons huis... - 17. In de keuken van Kareltje Kookpot - 18. Vroeger klein, nu al groot - 19. We gaan naar de boerderij - 20. Ik ben een kleine artiest. - 1C : 21. Wij maken muziek - 22. Holle, bolle, rein, rollen is zo fijn - 23. Ik ben jarig, wat een feest! - 24. Ik zit in bad ... alles nat! - 25. Klikken klakken met de hakken - 26. Mijn vis zwemt de hele dag - 27. Ik ben zo moe, mijn oogjes vallen toe - 28. Open en toe - 29. Ik heb honger, ik eet met vork en lepel - 30. Kijk! Grote en kleine gaatjes. 1D : 31. Mijn liefste papa en mama - 32. Ik speel met lappen en doeken - 33. Trek maar aan de touwtjes! - 34. Ik kom uit kleurenland - 35. Lekker en gezond ontbijt - 36. Ik speel in het water en in het zand - 37. Vroem, vroem, rijd je mee? - 38. Stip - streep - blok - 39. Ik kijk in de spiegel, ik maak me mooi - 40. Potpourri.

Keywords

471.4 --- kleuteronderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- didactisch materiaal --- eerste kleuterklas --- leerboeken --- schoolboeken --- 471.49 --- Auto's --- Baby's --- Ballen --- Belangstellingscentra --- Boerderijen --- Doeken --- Dozen --- Eten --- Fietsen --- Flessen --- Gaatjes --- Grimeren (Schminken) --- Groot worden --- Grootouders --- Herfst --- Huizen --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Klassfeer --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Knuffelen --- Koken --- Kunstenaars --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Licht --- Moederdag --- Muziek --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Papier --- Regen --- Schoenen --- Schoolboeken --- Sinterklaas --- Slapen --- Sluitingen --- Spiegels --- Tellen --- Thematisch werken --- Touwen --- Vaderdag --- Vertellen --- Vervoermiddelen --- Vissen --- Voeding --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Water --- Zand --- Ziek zijn --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Didactiek --- Ontbijt --- Ouders --- Schminken --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Voertuigen --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- liedjes --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs ; didactiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Wiskundige initiatie --- 3-jarigen --- Communicatie --- Wonen --- Groei --- Knuffels --- Lichaam --- Kiezen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Doppen --- Licht/donker --- Verlichting (techniek) --- Paraplu's --- Borstels --- Beeldopvoeding --- Kunst --- Rollen (werkwoord) --- Verjaardagen --- Deuren --- Open / toe --- Vaders --- Moeders --- Vervoer --- Potpourri --- Kinderliederen --- Jeugdpoëzie --- Eerste schooldag --- Eerste schoolweek --- Keukens --- Boerderijdieren --- Baden --- Lichaamshygiëne --- Wassen --- Badkamers --- Slapengaan --- Vermoeidheid --- Textiel --- Strand --- Zee en strand --- Vormen --- Schoonheid --- Leerplanontwikkeling --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Wereldoriëntatie --- 3-jarige --- Menselijk lichaam --- Keuze --- Fles --- Dop (voorwerp) --- Grootouder --- Kleinkind --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Doos --- Donker --- Paraplu --- Bezem --- Keuken --- Groep --- Baby --- Boerderij --- Boerderijdier --- Beeldeducatie --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Compositie (muziek) --- Verjaardag --- Baden (werkwoord) --- Badkamer --- Schoen --- Deur --- Ruimtelijke oriëntatie --- Gaatje (vorm) --- Vader --- Moeder --- Doek (textiel) --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Touw --- Kleur (kleur) --- Drank --- Gezondheid --- Zee --- Fauna --- Flora --- Spel --- Veld --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Vervoermiddel --- Vorm (fysiek) --- Spiegel --- Kinderlied


Multi
Confetti : activiteitenmap : belangstellingscentra 'bijzondere dagen' : deel 2
Author:
ISBN: 9789059589438 9059589432 9789059589445 9059589440 9789059589452 9059589459 9789059589469 9059589467 9789059589476 9059589475 9789086610013 9086610013 9789048601493 9048601495 9789086610280 9086610285 9789048601493 9048601495 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

bevat:- handleiding (32p.)- de BC-lijn (57 + 7 blanco: totaal: 64)- de weeklijn ( 7 dagen) + (week: 7+3 blanco; totaal: 10)- de daglijn (5+3 blanco; totaal: 8)- de weerkalender (22+4 blanco; totaal: 26)- de hoeken (28 + 8 sleutels + 4 blanco; totaal: 40)- de taken (20 + 8 blanco; totaal: 28)

Keywords

Kleuteronderwijs --- Thematisch werken --- Wereldoriëntatie --- 5-jarigen --- Onderwijs --- Eerste schooldag --- Dieren --- Bossen --- Herfst --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Voeding --- Voedingsgewoonten --- Kleuteronderwijs didactiek --- Taalonderwijs kleuteronderwijs --- Didactiek algemeen --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+110.40 --- belangstellingscentra --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 471.4 --- didactiek --- schoolboeken --- 471.49 --- Aquaria --- Begin van het schooljaar --- Belangstellingscentra --- Bewegingsopvoeding --- Bosfauna --- Cijfers --- Contractwerk --- Fruit --- Gerechten(Kookboeken, Recepten) --- Gezin (Ouders) --- Groenten --- Grootouders --- Hoekenwerk --- Huizen --- Inhoud (wiskunde) --- Kerstmis --- Kinderliederen (Liedjes) --- Meten --- Moederdag --- Muzische vorming --- Poppen --- Poppenkasten --- Schoolboeken --- Sneeuw --- Speelgoed --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Sprookjesfiguren --- Taal --- Tuinieren --- Vaderdag --- Vaders --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Wegen (werkwoord) --- Winter --- Wiskundige initiatie --- Zeefauna --- Zeeflora --- Ziek zijn --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Beginnende geletterdheid --- Bouwen --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kamperen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Letters --- Moeders --- Poppenkast --- Reizen --- Sprookjes --- Tellen --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Tuinen --- Vakantie --- Vormen --- Vriendschap --- Water --- Wegen --- Wonen --- Zee --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- CD --- liedjes --- Taalonderwijs ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- (zie ook: Fauna) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Kinderliederen --- Pictogrammen --- Daglijnen --- Weeklijnen --- Taken --- Grootmoeders --- Grootvaders --- Spiegels --- Kleuters --- Woningen --- Multimedia --- Mediaopvoeding --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Kerstmarkten --- Tuingereedschap --- Poppenspelen --- Ouders --- Papa's --- Leerplanontwikkeling --- Zeeën --- Vissen --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Dier --- Bos --- Gezondheidsopvoeding --- Kinderlied --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Drank --- Gezondheid --- Pictogram --- Dagindeling --- Weekkalender --- Taak --- 5-jarige --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Voedingsgewoonte --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Grootouder --- Grootmoeder --- Grootvader --- Kleinkind --- Sprookje --- Spiegel --- Kerstmarkt --- Woning --- Tuin --- Pop (speelgoed) --- Poppenspel --- Moeder --- Papa --- Gesprek --- Kleuter --- Wereldoriëntatie

Listing 1 - 7 of 7
Sort by