Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
This Introduction is an exciting journey through the different styles of theatre that twentieth-century and contemporary directors have created. It discusses artistic and political values, rehearsal methods and the diverging relationships with actors, designers, other collaborators and audiences, and treatment of dramatic material. Offering a compelling analysis of theatrical practice, Christopher Innes and Maria Shevtsova explore the different rehearsal and staging principles and methods of such earlier groundbreaking figures as Stanislavsky, Meyerhold and Brecht, revising standard perspectives on their work. The authors analyse, as well, a diverse range of innovative contemporary directors, including Ariane Mnouchkine, Elizabeth LeCompte, Peter Sellars, Robert Wilson, Thomas Ostermeier and Oskaras Koršunovas, among many others. While tracing the different roots of directorial practices across time and space, and discussing their artistic, cultural and political significance, the authors provide key examples of the major directorial approaches and reveal comprehensive patterns in the craft of directing and the influence and collaborative relationships of directors.
Directing --- Theater --- Theatrical producers and directors. --- Théâtre --- Producteurs et metteurs en scène de théâtre --- Production and direction. --- Production and direction --- History --- Production et mise en scène --- Histoire --- Théâtre --- Producteurs et metteurs en scène de théâtre --- Production et mise en scène --- Directors, Theatrical --- Producers, Theatrical --- Stage directors --- Theater directors --- Theatrical directors and producers --- Persons --- Dramatics --- Histrionics --- Professional theater --- Stage --- Theatre --- Performing arts --- Acting --- Actors --- Directing (Theater) --- Play direction (Theater) --- Play production (Theater) --- Direction
Choose an application
Firmin Gémier (1869-1933) est souvent le grand oublié des panoramas sur le théâtre du XXe siècle. Et pourtant la vie de cet acteur, metteur en scène et directeur est une véritable épopée. Ce livre raconte l'histoire de son combat pour le théâtre populaire, l'équipée du Théâtre national ambulant, la fondation du TNP dont il est le premier directeur, l'invention esthétique du « théâtre de la foule ». Mais ce livre ne veut pas être le panégyrique d'un individu. Gémier, homme de théâtre, est d'abord le représentant d'un mouvement qui, dès l'aube du XXe siècle, œuvre pour que d'un monde nouveau naisse un art théâtral novateur. C'est bien une aventure collective qui est ici relatée. Et ces aventuriers du Théâtre populaire ont toujours, presque cent ans après, bien des choses à nous apprendre, par leurs échecs tout autant que par leurs réussites. Car qui oserait soutenir que le théâtre de notre époque n'a plus besoin d'un « héraut du théâtre populaire » ?
Actors --- Theatrical producers and directors --- Theater --- Theater and society --- Folk drama, French --- Acteurs --- Producteurs et metteurs en scène de théâtre --- Théâtre --- Théâtre et société --- Théâtre populaire français --- Biography --- History --- History and criticism --- Biographie --- Biographies --- Histoire --- Histoire et critique --- Gémier, Firmin, --- Gémier, Firmin, --- Music, Dance, Drama & Film --- Drama --- Producteurs et metteurs en scène de théâtre --- Théâtre --- Théâtre et société --- Théâtre populaire français --- Tonnere, Firmin, --- Zhemʹe, Firmen, --- Gémier, Firmin, - 1869-1933 --- théâtre --- Théâtre national populaire
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|