Listing 1 - 10 of 81 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het gesprek is het belangrijkste instrument van hulpverleners. In het professioneel handelen is wel een ander soort gespreksvoering nodig dan wanneer we praten met familie en vrienden. Het verhaal van de cliënt staat centraal, je helpt hem dat verhaal te vertellen. Soms is er sprake van een uitgebreide vertelling, soms van een korte vraag. In alle gevallen dient een deskundige hulpverlener een aantal vaardigheden onder de knie te hebben. Voorbeelden daarvan zijn: luisteren, signaleren, verder vragen, samenvatten en tot conclusies komen. Ook is belangrijk hetgeen niet wordt gezegd naar boven te halen. Dit boek behandelt de basisingrediënten voor professionele gespreksvoering. Het is geschreven vanuit het perspectief van de hulpverlener, waarbij sterk benadrukt wordt dat zij het perspectief van cliënten in hun handelen betrekken. Naast gespreksvaardigheden en gespreksinhouden behandelt dit boek relationele en fysieke aspecten van de gespreksvoering. Ingegaan wordt op onder meer gradaties van onvrijwilligheid en gespreksomstandigheden (tijdens een huisbezoek, op het bureau, aan de telefoon of op straat)
Gespreksvoering --- Individuele begeleiding --- Gesprekstechnieken --- Communicatie --- 499.4 --- communicatie --- hulpverlening --- professioneel handelen --- gesprekstechnieken (gez) --- communicatietechnieken --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- Mondelinge communicatie --- Gesprekstechniek
Choose an application
Hét Breinboek is een gezaghebbend, toegankelijk en alomvattend overzichtswerk van het zenuwcentrum. Het boek laat zien hoe het geheugen werkt, wat emoties feitelijk zijn, waar onze creativiteit huist, hoe onze zenuwen worden aangestuurd en waarom we ons gedragen zoals we ons gedragen.
Hersenen --- anatomie --- fysiologie --- hersenen --- 606.1 --- 612.82 --- neurologie --- beweging --- bewustzijn --- communicatie (leesbaarheid) --- emoties --- geheugen --- zenuwstelsel (neurofysiologie) --- zintuigen (receptoren) --- Neurologie --- hersenen - zenuwcentra in het algemeen --- neurowetenschappen --- Neuropathology --- hersenfysiologie
Choose an application
Het boek geeft een aantal basisrecepten om een tekst lezer- en doelgericht te maken. Je vindt oa. een antwoord op volgende vragen:- Hoe verenigt u de rollen van professional, vakspecialist en schrijver?- Wat maakt uw tekst focusgericht en hoe bereikt u dat? - Wat is een handige werkwijze bij het schrijven?- Hoe zet je een advies- of onderzoeksrapport op?- Hoe zet u artikelen of boeken in om uw personal brand te versterken?- Hoe werft u klanten en opdrachten met uw offertes en andere teksten?- Hoe maakt u plannen en verslagen voor uw onderneming, uw projecten en uzelf?- Hoe regelt u uw zaken met een brief, een e-mail of een memo?
schriftelijke communicatie --- zakentaal --- Mass communications --- Tekstschrijven --- Professionalisering --- Schrijven --- Nederlands --- Zakelijke communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Lisibilité Leesbaarheid --- Nederlands, schriftelijke communicatie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst
Choose an application
#KVHB:Hersenbeschadiging --- #KVHB:Communicatie; hersenletsel --- #KVHB:Communicatiestoornissen --- communicatiestoornissen --- neurologie --- RHCO --- logopedie --- 612.6 --- Communicatie --- Hersenbeschadigingen --- Hersenen --- Neuropsychologische stoornissen --- Spreekkunst --- Taalstoornissen --- afasie --- communicatie (leesbaarheid) --- neurologie (zenuwziekten) --- spraakstoornissen --- (zie ook: neurochirurgie)
Choose an application
Inhoud: 1. Ervaringsordening; 2. Vier wijzen van ordenen; 3. Van vraag tot nood; 4. Ervaringsordening van vraag tot nood.
Hulpverlening --- Mondelinge communicatie. --- Methodiek. --- mondelinge communicatie --- Personnel management --- communicatie --- 305.8 --- empathie --- Communicatie in de hulpverlening --- 610.15 )* MEDISCHE PSYCHOLOGIE --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- luisteren --- Communicatie --- Dienstverlening --- Luisteren --- Ervaringsleren --- 499.4 --- Gedrag
Choose an application
Voorlichting door paramedici is vaak gericht op gedragsveranderingen, op therapietrouw en zelfmanagement, kortom op compliance. Dit boek beschrijft dat proces. De therapeut heeft daarbij een rol als coach en motivator. De uiteindelijke gedragsveranderaar is echter niet de therapeut, maar de patiënt. Veel praktijkvoorbeelden illustreren hoe begeleiding van gedragsverandering en het werken aan therapietrouw en zelfmanagement in de paramedische praktijk verloopt. Het wordt gepresenteerd aan de hand van het stappenmodel voor gedragsverandering.
Verpleegkundig beroep --- gezondheidsopvoeding --- gezondheidsvoorlichting --- preventie --- patiëntenvoorlichting --- patiëntenbegeleiding --- 614.5 --- Gedrag --- Gezondheidsvoorlichting --- Preventie --- Voorlichting --- 601.6 --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- communicatie (leesbaarheid) --- compliance --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- therapiemotivatie --- therapietrouw --- GVO --- communicatie --- gesprekstechnieken --- voorkoming en bestrijding van ziekten --- (zie ook: informed consent)
Choose an application
Autisme? En nu? is in eerste instantie bedoeld voor jeugdigen en jongvolwassenen met een autismespectrumstoornis met een normaal of hoger IQ, en hun ouders. Het boek geeft inzichten en alledaagse handvatten met betrekking tot autistische en bijkomende problemen, zoals: een laag zelfbeeld, angst, gedragsproblemen en ADHD-kenmerken? Ieder hoofdstuk is opgesplitst in paragrafen voor ouders en voor jongeren.
Orthopedagogics --- autisme --- Autism --- Treatment --- 462.4 --- orthopedagogiek --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- autisme spectrum stoornis --- communicatie (leesbaarheid) --- gedragsstoornissen --- #KVHB:Autisme --- autistische kinderen --- departement Gezondheidszorg 10 --- Autisme --- ADHD --- autismespectrumstoornis (ASS) --- autismespectrumstoornis --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Velen van ons gaan gebukt onder het gevoel dat het onze verantwoordelijkheid is om naasten te helpen en hun problemen op te lossen.De auteurs vinden dat het beter is deze last niet op de schouders te nemen. Ze geven een duidelijke handleiding hoe je in moeilijke situaties helderheid, licht en luchtigheid kan brengen. Door scherp te doorgronden hoe de vaste patronen van klaaggesprekken zijn, leer je al snel hoe je anderen kunt helpen door begrijpend te luisteren en door hen de ruimte te geven zelf hun problemen op te lossen zal je eigen leven vrolijker, productiever en plezieriger worden.
607.43 --- emoties (gez) --- empathie (gez) --- gesprekstherapie (gez) --- medische psychologie (gez) --- psychotherapie (gez) --- Mondelinge communicatie: psychologie --- 433 --- communicatie (leesbaarheid) --- emoties --- gesprekstechnieken --- gezinssociologie --- kinderpsychologie --- luisteren --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- partnerrelatie --- pedagogiek (opvoedkunde) --- (zie ook: psychologie)
Choose an application
Leesbaar schrijven is een boek dat u helpt teksten te schrijven die door de meeste mensen gelezen kunnen worden. De auteurs leggen niet alleen uit hoe u dat best aanpakt, maar ook waarom het zo belangrijk is. Ze beschrijven kort wat lezen is en wat lezen moeilijk maakt en ze tonen hoe leesbaarheid gemeten wordt. Met een hele reeks voorbeelden illustreren ze hoe moeilijke teksten eenvoudiger kunnen. Alle aspecten van een tekst krijgen aandacht: lettertypes, layout, woordkeuze, structuur en lengte van de zin,... Lezers kunnen ook zelf proberen om moeilijke teksten eenvoudiger te maken: elk hoofdstuk van het boek heeft een eigen reeks oefeningen. Met de software die bij het boek hoort (Zelftest Leesbaar Schrijven), kunnen ze hun eigen prestaties beoordelen. (Bron: covertekst)
Nederlandse taal --- Schriftelijke zakelijke communicatie --- schrijfvaardigheid. --- Nederlandse taal. --- Nederlands --- schriftelijke communicatie --- creatief schrijven --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Mass communications --- Didactiek van het Nederlands --- Massacommunicatie --- Stilistiek --- Schrijfvaardigheid. --- 803.93 -06 --- #SBIB:309H519 --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Lisibilité Leesbaarheid --- #KVHA:Schrijven; Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- 808'1 --- communicatie --- schrijfvaardigheid --- Communicatie --- Nederlands (rapporteren) --- 844.4 --- Leesbaarheid --- Schrijven --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- literaire activiteit en techniek --- Contains audio-visual material --- departement Beeldende Kunst 10 --- schriftelijke vaardigheden --- Teksten --- Tekstschrijven --- Tekststructuur --- Geschreven taal --- Communicatieve vaardigheden --- Penmanship --- Composition (Language arts) --- Tekst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Volwassenen en derde leeftijd. --- Geriatrics --- Developmental psychology --- bejaarden --- psychogeriatrie --- 159.922.63 --- #GBIB:IDGP --- ouderen --- geriatrie --- ouder worden --- 159.9.053.9 --- Bejaardenpsychologie (ouderenpsychologie) --- 416.8 --- bejaardenpsychologie --- communicatie (leesbaarheid) --- geheugen --- gerontologie (verouderingsproces) --- intelligentie --- linguistiek (taal) --- verwardheid --- weduwschap --- 159.922.63 Psychologie van de bejaarde --- Psychologie van de bejaarde --- (zie ook: geriatrie, gerontologie) --- (zie ook: geriatrie)
Listing 1 - 10 of 81 | << page >> |
Sort by
|