Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Adso 3 est l’héritier actuel d’une dynastie de logiciels de traitement statistique qui ont accompagné l’évolution technique des matériels. Sa genèse est l’histoire de la révolte, vers la fin des années 70, d’un jeune chercheur, contre les conditions d’accès aux moyens de calcul de l’époque. La situation a, certes, beaucoup évolué, mais le coût des logiciels de statistiques les plus réputés en réserve souvent l’accès aux laboratoires. Il s’agit ici, au contraire, de faciliter l’accès autonome de l’étudiant et du chercheur aux outils dont il a constamment besoin. Adso 3 offre un choix raisonné d’instruments statistiques jusqu’aux analyses factorielles et typologiques : cette boîte à outils robuste s’avère largement suffisante pour les besoins du second cycle, et le plus souvent, du troisième cycle. Sur le plan pédagogique, sa conception favorise un enseignement des statistiques et du traitement de données reposant sur des démarches d’exploration et d’analyse articulées de véritables corpus de données. Sa simplicité d’emploi permet aux très nombreux auteurs d’enquête dans les milieux éducatifs et du travail social d’exploiter réellement des données recueillies à grand peine, et qui restaient en jachère faute de moyens de traitement. En raison de ses objectifs de démocratisation de l’usage des statistiques, Adso 3 a été initialement développé avec le soutien du Laboratoire CUEEP. Trigone de l’Université de Lille I et du Centre Européen pour le développement de l’éducation permanente de Bruxelles.
303.023 --- Kwantitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- Social sciences --- -Social sciences --- -Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Research --- -Statistical methods --- Statistical methods --- -Computer programs --- -Kwantitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- 303.023 Kwantitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- Behavioral sciences --- Research&delete& --- Statistical methods&delete& --- Computer programs --- Adso --- ADSO 3.2 --- Handbooks, manuals, etc. --- Computer programs. --- Statistical methods. --- informatique --- logiciel --- Université de Lille
Choose an application
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachten. Bijzonder handig zijn de checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek en de evaluatie van onderzoeksvoorstellen en onderzoeksverslagen.Dit is onderzoek! beschrijft in vier stappen (hoofdstukken) de essentie van onderzoek: de probleemstelling, het onderzoeksontwerp, de dataverzameling en de analyse en rapportage van de onderzoeksgegevens.In deze derde editie zijn de hoofdstukken nog sterker modulair opgezet, zodat ze naar behoefte kunnen worden behandeld. De voorbeelden op de ondersteunende website zijn geactualiseerd en gevarieerder en laten zien hoe onderzoek in de praktijk kan worden toegepast.Bij dit studieboek hoort een rijke digitale leeromgeving. Studenten kunnen zich hiermee slim voorbereiden op tentamens, met behulp van oefentoetsen, video's en begrippentrainers. Met de code voor in hun nieuwe boek krijgen studenten twee jaar toegang tot de digitale leeromgeving. Door in te loggen met hun Noordhoff-docentaccount kunnen docenten profiteren van de Onderzoeksontwerpassistent. Die biedt o.a. toetsen, opdrachten, begrippen, casussen, flitscolleges, non-parametrische toetsingstechnieken en databestanden.Bij dit boek kunnen docenten bovendien zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten. Ook zijn er extra, afgeschermde toetsvragen beschikbaar waar studenten nog niet mee hebben kunnen oefenen.Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.Dit is onderzoek! is hbo-breed inzetbaar, voor alle opleidingen en voor alle fasen.
Choose an application
Economists, psychologists, and marketers are interested in determining the monetary value people place on non-market goods for a variety of reasons: to carry out cost-benefit analysis, to determine the welfare effects of technological innovation or public policy, to forecast new product success, and to understand individual and consumer behavior. Unfortunately, many currently available techniques for eliciting individuals' values suffer from a serious problem in that they involve asking individuals hypothetical questions about intended behavior. Experimental auctions circumvent this problem because they involve individuals exchanging real money for real goods in an active market. This represents a promising means for eliciting non-market values. Lusk and Shogren provide a comprehensive guide to the theory and practice of experimental auctions. It will be a valuable resource to graduate students, practitioners and researchers concerned with the design and utilization of experimental auctions in applied economic and marketing research.
Auctions. --- Consumers' preferences --- Mathematical models. --- Auctions --- consumentengedrag --- kwantitatieve methoden --- marketing research --- mathematische modellen, toegepast op bedrijfsleven --- mathematische modellen, toegepast op economie --- Dutch auctions --- Vendues --- Bailments --- Commercial law --- Mathematical models --- Business, Economy and Management --- Economics
Choose an application
The Journal of Quantitative Criminology publishes papers that apply quantitative techniques to substantive, methodological, or evaluative concerns relevant to the criminological community. The contents span a broad range of disciplines, drawing on research advances in statistics, sociology, geography, political science, economics, and engineering. Features include original research, brief methodological critiques, and papers that explore new directions for studying a broad range of criminological topics.
Crime --- Criminal justice, Administration of --- Criminalité --- Justice pénale --- Research --- Recherche --- Administration --- Research. --- Administration of criminal justice --- City crime --- Crime and criminals --- Crimes --- Delinquency --- Felonies --- Misdemeanors --- Urban crime --- Law and legislation --- Social aspects --- Justice, Administration of --- Criminal law --- Criminals --- Social problems --- Criminology --- Transgression (Ethics) --- Criminalité --- Justice pénale --- Criminologie. --- Kwantitatieve methoden.
Choose an application
This is the substantially revised and restructured second edition of Ron Shone's successful advanced textbook Economic Dynamics. The book provides detailed coverage of dynamics and phase diagrams, including: quantitative and qualitative dynamic systems, continuous and discrete dynamics, linear and non-linear systems and single equation and systems of equations. It illustrates dynamic systems using Mathematica, Maple V and spreadsheets. It provides a thorough introduction to phase diagrams and their economic application and explains the nature of saddle path solutions. The second edition contains a new chapter on oligopoly and an extended treatment of stability of discrete dynamic systems and the solving of first-order difference equations. Detailed routines on the use of Mathematica and Maple are now contained in the body of the text, which now includes advice on the use of Excel and additional examples and exercises throughout. Supporting website contains solutions manual and learning tools.
Economics, Mathematical. --- Phase diagrams. --- Statics and dynamics (Social sciences). --- Statics and dynamics (Social sciences) --- Phase diagrams --- 330.115 --- 518.5 --- Economics, Mathematical --- 330.0151 --- Dynamics and statics (Social sciences) --- Equilibrium (Social sciences) --- Economics --- Social evolution --- Social sciences --- Sociology --- Phase rule and equilibrium --- Physical metallurgy --- Mathematical economics --- Econometrics --- Mathematics --- Kwantitatieve methoden (economie) --- Operationeel onderzoek. Speltheorie --- Methodology --- Business, Economy and Management
Choose an application
Finance --- Investments --- Accounting --- Mathematical models --- Finances --- Investissements --- Comptabilité --- HW_AF --- Modèles mathématiques --- Périodiques. --- Funding --- Funds --- Investing --- Investment management --- Portfolio --- Accountancy --- Business enterprises --- Commerce --- Commercial accounting --- Financial accounting --- Mathematical models. --- Economics --- Currency question --- Disinvestment --- Loans --- Saving and investment --- Speculation --- Business --- Bookkeeping --- Financiering. --- Accountancy. --- Kwantitatieve methoden. --- Unternehmensfinanzierung. --- Portfolio-Management. --- Betriebliches Rechnungswesen. --- Theorie. --- USA. --- Periodicals. --- Comptabilité --- Modèles mathématiques --- Périodiques.
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Wat is statistiek? 2. Ethiek bij het gebruik van statistiek 3. Populaties en steekproeven 4. Variabelen en meetniveaus 5. De frequentieverdeling van een variabele 6. Parameters van ligging 7. Parameters van spreiding 8. Parameters van de vorm van de verdeling 9. Relatieve scores 10. Bivariate Analyse 11. Afhankelijkheid tussen kwantitatieve variabelen 12. Schaalconstructie, betrouwbaarheid en Cronbach's alpha Statistiek boezemt onterecht vele studenten angst in. Dit open leerpakket is een inleiding in de statistiek die gecombineerd wordt met toepassingen uit softwareprogramma 's, enerzijds SPSS en anderzijds rekenbladtoepassingen zoals Calc en Excel. De voorbeelden en oefeningen zijn gegrepen uit de sociale wetenschappen en menswetenschappen.
SPSS (statistical package for the social sciences) --- Didactics of mathematics --- statistiek --- Mathematical statistics --- Higher education --- Data processing --- Problems, exercises, etc. --- 31 --- SPSS --- 517.2 --- wiskunde --- statistieken --- Statistiek --- spss --- dataverwerking --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- 301.2 --- wetenschappelijk onderzoek --- 31 Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- mathematische statistiek --- statistiek (economisch, sociaal, wiskundig) --- (zie ook: onderzoek) --- Contains audio-visual material --- Statistiek (theorie) --- Handboeken --- Kansberekeningen --- Kansrekening --- Quantitative methods in social research
Choose an application
Robert E. Baldwin presents a review of the theoretical twists and turns in the development of the Heckscher-Ohlin model and an empirical assessment of the basic model and three related theorems.
International trade --- Econometric models --- Commerce --- Business & Economics --- International Commerce --- Econometric models. --- AA / International- internationaal --- 382.10 --- 305.92 --- 330.115 --- 339.5 --- Theorieën van internationale en interregionale handel: algemeenheden. Comparatieve voordelen. --- Econometrie van de internationale handel. Handelsbalans, betalingsbalans. Wissel. --- Kwantitatieve methoden (economie) --- Buitenlandse handel. Internationale handel --- ECONOMICS/Trade & Development --- Econometrie van de internationale handel. Handelsbalans, betalingsbalans. Wissel --- Theorieën van internationale en interregionale handel: algemeenheden. Comparatieve voordelen --- International trade - Econometric models
Choose an application
De media worden doorgaans als zeer invloedrijk voorgesteld: 'dat komt door de media' is een staande uitdrukking. Meestal verwijst men dan naar al dan niet 'verderfelijke' tendenties in de inhoud van bijvoorbeeld video's, strips, kranten, tijdschriften of televisieprogramma's. Om dat te onderzoeken zijn allerlei inhoudsanalyseprocedures ontwikkeld, die een kenmerk gemeenschappelijk hebben: het materiaal moet worden gelezen. Dat lijkt een basisvaardigheid, maar bij nader inzien zijn er allerlei methodische haken en ogen aan verbonden. In dit boek worden verschillende aspecten van het onderzoek van de media-inhoud toegelicht aan de hand van concrete onderzoeksvoorbeelden. Aan de orde komen zowel kwantitatieve als kwalitatieve en geautomatiseerde procedures; zowel de krant, de televisie als Internetmateriaal.
Research (onderzoek) --- 001.891 --- 316.772.14 --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Inhoudsanalyse--(communicatiesociologie) --- 316.772.14 Inhoudsanalyse--(communicatiesociologie) --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- massamedia --- mass media --- communicatie --- newspapers --- onderzoek --- television --- analyse --- internet --- kranten --- communication --- televisie --- research --- analysis --- theorie --- theory --- oefening --- practice --- kwantitatieve methoden --- quantitative methods --- kwalitatieve methoden --- qualitative methods --- Mass Media --- Massamedia --- #SBIB:303h14 --- #SBIB:309h506 --- #SBIB:309h512 --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H506 --- #SBIB:309H512 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Code en boodschap: inhoudsanalyse: theorie en methodologie --- Verbale communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen
Choose an application
Advances in data collection and data storage techniques have enabled marketing researchers to study the individual characteristics of a large range of transactions and purchases, in particular the effects of household-specific characteristics. This 2001 book presents important and practically relevant quantitative models for marketing research. Each model is presented in detail with a self-contained discussion, which includes: a demonstration of the mechanics of the model, empirical analysis, real world examples, and interpretation of results and findings. The reader of the book will learn how to apply the techniques, as well as understand the methodological developments in the academic literature. Pathways are offered in the book for students and practitioners with differing numerical skill levels; a basic knowledge of elementary numerical techniques is assumed.
658.8 --- 301.085 --- 330.115 --- 658.83 --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Kwantitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Kwantitatieve methoden (economie) --- Marktonderzoek --- -301.085 --- Marketing Research --- Business, Economy and Management --- Marketing research - Mathematical models. --- Marketing Research. --- Marketing research --- Market research --- Marketing --- Markets --- Research --- Research, Industrial --- Mathematical models. --- Mathematical models --- Quantitative methods in social research --- Quantitative methods (economics) --- Social Sciences and Humanities. Marketing --- Economics --- Analyse des données --- Mathématiques --- Marketing research - Mathematical models --- Modélisation --- Recherche appliquée --- MARKETING --- RECHERCHE --- METHODES QUANTITATIVES
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|