Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
ADSO 3.20. mode d’emploi
Author:
ISBN: 2859395423 2757434497 Year: 2021 Publisher: Villeneuve d'Ascq : Presses universitaires du Septentrion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Adso 3 est l’héritier actuel d’une dynastie de logiciels de traitement statistique qui ont accompagné l’évolution technique des matériels. Sa genèse est l’histoire de la révolte, vers la fin des années 70, d’un jeune chercheur, contre les conditions d’accès aux moyens de calcul de l’époque. La situation a, certes, beaucoup évolué, mais le coût des logiciels de statistiques les plus réputés en réserve souvent l’accès aux laboratoires. Il s’agit ici, au contraire, de faciliter l’accès autonome de l’étudiant et du chercheur aux outils dont il a constamment besoin. Adso 3 offre un choix raisonné d’instruments statistiques jusqu’aux analyses factorielles et typologiques : cette boîte à outils robuste s’avère largement suffisante pour les besoins du second cycle, et le plus souvent, du troisième cycle. Sur le plan pédagogique, sa conception favorise un enseignement des statistiques et du traitement de données reposant sur des démarches d’exploration et d’analyse articulées de véritables corpus de données. Sa simplicité d’emploi permet aux très nombreux auteurs d’enquête dans les milieux éducatifs et du travail social d’exploiter réellement des données recueillies à grand peine, et qui restaient en jachère faute de moyens de traitement. En raison de ses objectifs de démocratisation de l’usage des statistiques, Adso 3 a été initialement développé avec le soutien du Laboratoire CUEEP. Trigone de l’Université de Lille I et du Centre Européen pour le développement de l’éducation permanente de Bruxelles.


Book
Dit is onderzoek : handleiding voor kwantitatief en kwalitatief onderzoek
Author:
ISBN: 9789001895440 9789001895457 9001895441 Year: 2019 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachten. Bijzonder handig zijn de checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek en de evaluatie van onderzoeksvoorstellen en onderzoeksverslagen.Dit is onderzoek! beschrijft in vier stappen (hoofdstukken) de essentie van onderzoek: de probleemstelling, het onderzoeksontwerp, de dataverzameling en de analyse en rapportage van de onderzoeksgegevens.In deze derde editie zijn de hoofdstukken nog sterker modulair opgezet, zodat ze naar behoefte kunnen worden behandeld. De voorbeelden op de ondersteunende website zijn geactualiseerd en gevarieerder en laten zien hoe onderzoek in de praktijk kan worden toegepast.Bij dit studieboek hoort een rijke digitale leeromgeving. Studenten kunnen zich hiermee slim voorbereiden op tentamens, met behulp van oefentoetsen, video's en begrippentrainers. Met de code voor in hun nieuwe boek krijgen studenten twee jaar toegang tot de digitale leeromgeving. Door in te loggen met hun Noordhoff-docentaccount kunnen docenten profiteren van de Onderzoeksontwerpassistent. Die biedt o.a. toetsen, opdrachten, begrippen, casussen, flitscolleges, non-parametrische toetsingstechnieken en databestanden.Bij dit boek kunnen docenten bovendien zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten. Ook zijn er extra, afgeschermde toetsvragen beschikbaar waar studenten nog niet mee hebben kunnen oefenen.Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.Dit is onderzoek! is hbo-breed inzetbaar, voor alle opleidingen en voor alle fasen.

Experimental auctions : methods and applications in economic and marketing research
Authors: ---
ISBN: 9780521855167 0521855160 9780521671248 0521671248 9780511611261 9781139129237 1139129236 0511611269 1107176743 128332976X 9786613329769 1139134272 1139131486 0511503989 0511506120 Year: 2007 Publisher: Cambridge ; New York : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Economists, psychologists, and marketers are interested in determining the monetary value people place on non-market goods for a variety of reasons: to carry out cost-benefit analysis, to determine the welfare effects of technological innovation or public policy, to forecast new product success, and to understand individual and consumer behavior. Unfortunately, many currently available techniques for eliciting individuals' values suffer from a serious problem in that they involve asking individuals hypothetical questions about intended behavior. Experimental auctions circumvent this problem because they involve individuals exchanging real money for real goods in an active market. This represents a promising means for eliciting non-market values. Lusk and Shogren provide a comprehensive guide to the theory and practice of experimental auctions. It will be a valuable resource to graduate students, practitioners and researchers concerned with the design and utilization of experimental auctions in applied economic and marketing research.


Periodical
Journal of Quantitative Criminology
Authors: ---
ISSN: 15737799 07484518 Year: 1985 Publisher: Paris ; Berlin ; Heidelberg Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Journal of Quantitative Criminology publishes papers that apply quantitative techniques to substantive, methodological, or evaluative concerns relevant to the criminological community. The contents span a broad range of disciplines, drawing on research advances in statistics, sociology, geography, political science, economics, and engineering. Features include original research, brief methodological critiques, and papers that explore new directions for studying a broad range of criminological topics.

Economic dynamics : phase diagrams and their economic application
Author:
ISBN: 0521017033 052181684X 1107134641 0511120834 0511078331 0511561792 113916502X 1280162899 051120373X 0511076762 9780511078330 9780511120831 9781139165020 9786610162895 6610162891 9780521816847 9780521017039 9781107134645 9781280162893 9780511561795 9780511076763 Year: 2002 Publisher: Cambridge: Cambridge university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This is the substantially revised and restructured second edition of Ron Shone's successful advanced textbook Economic Dynamics. The book provides detailed coverage of dynamics and phase diagrams, including: quantitative and qualitative dynamic systems, continuous and discrete dynamics, linear and non-linear systems and single equation and systems of equations. It illustrates dynamic systems using Mathematica, Maple V and spreadsheets. It provides a thorough introduction to phase diagrams and their economic application and explains the nature of saddle path solutions. The second edition contains a new chapter on oligopoly and an extended treatment of stability of discrete dynamic systems and the solving of first-order difference equations. Detailed routines on the use of Mathematica and Maple are now contained in the body of the text, which now includes advice on the use of Excel and additional examples and exercises throughout. Supporting website contains solutions manual and learning tools.


Periodical
Review of quantitative finance and accounting.
ISSN: 15737179 0924865X Year: 1991 Publisher: New York, NY : Kluwer Academic Publishers


Book
Openleerpakket beschrijvende statistiek : principes en toepassingen met SPSS en rekenbladen
Authors: ---
ISBN: 9789038210650 Year: 2007 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave 1. Wat is statistiek? 2. Ethiek bij het gebruik van statistiek 3. Populaties en steekproeven 4. Variabelen en meetniveaus 5. De frequentieverdeling van een variabele 6. Parameters van ligging 7. Parameters van spreiding 8. Parameters van de vorm van de verdeling 9. Relatieve scores 10. Bivariate Analyse 11. Afhankelijkheid tussen kwantitatieve variabelen 12. Schaalconstructie, betrouwbaarheid en Cronbach's alpha Statistiek boezemt onterecht vele studenten angst in. Dit open leerpakket is een inleiding in de statistiek die gecombineerd wordt met toepassingen uit softwareprogramma 's, enerzijds SPSS en anderzijds rekenbladtoepassingen zoals Calc en Excel. De voorbeelden en oefeningen zijn gegrepen uit de sociale wetenschappen en menswetenschappen.


Book
The development and testing of Heckscher-Ohlin trade models : a review
Author:
ISBN: 9780262026567 0262026562 1435694066 0262267659 0262262053 9780262267656 9781435694064 9780262262057 Year: 2008 Publisher: Cambridge: MIT Press,


Book
Inhoudsanalyse: theorie en praktijk
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789013032925 9013032923 9789491560385 9491560387 Year: 2006 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De media worden doorgaans als zeer invloedrijk voorgesteld: 'dat komt door de media' is een staande uitdrukking. Meestal verwijst men dan naar al dan niet 'verderfelijke' tendenties in de inhoud van bijvoorbeeld video's, strips, kranten, tijdschriften of televisieprogramma's. Om dat te onderzoeken zijn allerlei inhoudsanalyseprocedures ontwikkeld, die een kenmerk gemeenschappelijk hebben: het materiaal moet worden gelezen. Dat lijkt een basisvaardigheid, maar bij nader inzien zijn er allerlei methodische haken en ogen aan verbonden. In dit boek worden verschillende aspecten van het onderzoek van de media-inhoud toegelicht aan de hand van concrete onderzoeksvoorbeelden. Aan de orde komen zowel kwantitatieve als kwalitatieve en geautomatiseerde procedures; zowel de krant, de televisie als Internetmateriaal.

Quantitative models in marketing research
Authors: ---
ISBN: 0521801664 9780521801669 9780521143653 0511013019 0521143659 0511753799 0511047649 1280154845 0511303440 0511153457 0511119364 9780511753794 1107122791 9780511013010 0511032374 9780511032370 9780511119361 9781280154843 9786610154845 6610154848 9780511047640 Year: 2001 Publisher: Cambridge: Cambridge university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Advances in data collection and data storage techniques have enabled marketing researchers to study the individual characteristics of a large range of transactions and purchases, in particular the effects of household-specific characteristics. This 2001 book presents important and practically relevant quantitative models for marketing research. Each model is presented in detail with a self-contained discussion, which includes: a demonstration of the mechanics of the model, empirical analysis, real world examples, and interpretation of results and findings. The reader of the book will learn how to apply the techniques, as well as understand the methodological developments in the academic literature. Pathways are offered in the book for students and practitioners with differing numerical skill levels; a basic knowledge of elementary numerical techniques is assumed.

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by