Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Knip je mee? biedt een houvast waarmee de kleuter- of zorgleerkracht op een speelse manier kan laten werken aan de knipvaardigheid.De handleiding bevat heel wat bruikbare info en tips: van het stimuleren van de fijne motoriek tot het aanleren van de juiste schaargreep.De kleuters gaan aan de slag met de 80 kopieerbare knipbladen in verschillende thema's, meteen inzetbaar in de klas.De map is opgebouwd volgens een stijgende moeilijkheidsgraad, met een waaier aan mogelijkheden tot differentiatie. De kleuters worden steeds handiger met de schaar, terwijl ze plezier beleven aan het knippen.bron: https://www.uitgeverijaverbode.be/ko_bewegingsopvoeding?article=71735
Kleuteronderwijs --- Knippen --- Fijne motoriek --- Schoolbooks - Didactic material --- Motorische vaardigheden
Choose an application
Knip je mee? biedt een houvast waarmee de kleuter- of zorgleerkracht op een speelse manier kan laten werken aan de knipvaardigheid.De handleiding bevat heel wat bruikbare info en tips: van het stimuleren van de fijne motoriek tot het aanleren van de juiste schaargreep.De kleuters gaan aan de slag met de 80 kopieerbare knipbladen in verschillende thema's, meteen inzetbaar in de klas.De map is opgebouwd volgens een stijgende moeilijkheidsgraad, met een waaier aan mogelijkheden tot differentiatie. De kleuters worden steeds handiger met de schaar, terwijl ze plezier beleven aan het knippen.bron: https://www.uitgeverijaverbode.be/ko_bewegingsopvoeding?article=71735
Knippen --- Fijne motoriek --- knippen --- fijne motoriek --- C6 --- creatieve expressie --- 472.5 --- 471.45 --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrijfmotoriek --- Motorische vaardigheden --- Muzische vorming --- beeldopvoeding --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- motoriek --- handvaardigheid --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- motorische ontwikkeling --- expressie --- creativiteit --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - tekenen
Choose an application
Haarkappers --- Haarzorg --- Haarverzorgingstechnieken --- Haarverzorgingsproducten --- Haar --- Huid --- Ondernemingen --- Knippen --- Permanenttechnieken --- Kleuren --- Kleuring van het haar --- 615.4 --- haarknippen --- Kapsalon --- Permanenten --- schoonheids- en haarverzorging --- Haarkapper --- Haarverzorgingstechniek --- Haarverzorgingsproduct --- Onderneming --- Permanent (haarstijl) --- Kleur (kleur) --- Haarkleuring --- Hygiëne --- Allergie --- Overheidsbeleid
Choose an application
In dit boek wordt een reeks uitgewerkte suggesties aangedragen voor telactiviteiten die erop gericht zijn om de kinderen elkaar te laten zien wat ze allemaal al kunnen, om ze onder woorden te laten brengen hoe ze dingen doen, en om ze daarover met elkaar van gedachten te laten wisselen. Activiteiten dus die in groter en kleiner groepsverband plaatsvinden, met een sterk accent op het sociale aspect van het leren. Hoofddoel daarbij is niet om het tellen als een geïsoleerde vaardigheid aan te leren, maar om de kinderen in aanvulling op de meer individueel opgedane ervaringen, te prikkelen en te inspireren, daarmee een nadere bewustwording stimulerend van een aantal fundamentele aspecten van het tellen.
Didactics of Kindergarten --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- tellen --- voorbereidend rekenen --- 471.42 --- wiskunde --- didactiek --- Bouwen --- Handboek/cursus --- Hoeveelheden --- Hoeveelheidsbegrip --- Kabouters --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knippen --- Knopen --- Lieveheersbeestjes --- Muizen --- Piraten --- Tellen --- Wegen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- Tellen : kleuteronderwijs --- kleuterschool --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Redactie Vlabin-VBCDit boek over het opvoeden van kinderen tot zelfstandigheid is geschreven door twee therapeuten die al tal van opvoedingsboeken hebben gepubliceerd. In het eerste, theoretische deel beschrijven de auteurs hoe nieuw gedrag het beste kan worden aangeleerd, hoe ongewenst gedrag kan worden afgeleerd, en wat zelfstandigheid juist inhoudt bij peuters, kleuters en lagereschoolkinderen. De lezer krijgt hier onder meer informatie over het waarnemen van gedrag, het nut en onnut van aanmoedigen, wat je kan doen als je het als ouders niet eens bent met elkaar, hoe je moet omgaan met kinderen die moeilijk iets nieuws leren etc. Verder is er onder meer aandacht voor de TAVA-methode (Totale Afzondering Van Aanmoediging). Bij dat alles geven de auteurs vanuit hun jarenlange ervaring ook tal van tips en concrete voorbeelden. Daarnaast zijn er een aantal oefeningen (ja-neevragen). Het tweede deel bestaat uit werkbladen (in verband met aan- en uitkleden, veters knopen, knutselen, zindelijkheidstraining?), die zijn verlucht met tekeningen. Een praktijkgericht boek voor ouders, opvoeders, leerkrachten.© NBD Biblion
Cognitive psychology --- opvoeding --- pedagogiek --- gedragsstoornissen --- zindelijkheidstraining --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- Opvoeding --- Opvoedingsondersteuning --- Zelfredzaamheid --- Gedrag --- 37.032.5 --- 159.947 --- 372.3 --- 441 --- Balspelen --- Kleding --- Kleuters --- Knippen --- Lopen --- Peuters --- Rollen --- Sluitingen --- Tanden --- Zindelijkheidstraining --- ADL --- gehandicapte kinderen --- kleuters --- peuters --- 37.013 --- Gedragsveranderingen --- Leren --- Zelfstandigheid --- kinderen --- kinderpsychologie --- pedagogiek (opvoedkunde) --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- (zie ook: psychologie) --- Gehandicapte kinderen --- graduaat orthopedagogie --- opvoedkunde --- zelfredzaamheid --- 370 --- Peuter --- Kleuter --- Kind met een handicap
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
Een serie waarmee thematisch werken met kleuters echt praktisch vorm krijgt en waarvan de losse delen ook voor projectmatig gebruik zeer geschikt zijn. De inhoud van elke map is overzichtelijk ingedeeld volgens de kernactiviteiten van de basisontwikkeling: Gespreks- en taalactiviteiten, Spelactiviteiten, Reken- en wiskundeactiviteiten, Lees- en schrijfactiviteiten, Constructieve activiteiten. Vele tips, suggesties voor inrichting van de hoeken en kant-en-klare kopieerbladen maken de Basismappenserie praktisch werkbaar en flexibel inzetbaar. Het pakket bevat een handleiding, een aantal basismappen en een extra map voor een eigen thema. Dit deel gaat over het kapsalon.
Didactics of Kindergarten --- vakoverschrijdende thema's --- kappers (themawoord fictie) --- haar (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- beroepen --- kleuterdidactiek --- 371.67 --- 373.3 --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- thematisch werken --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- hoekenwerk --- kappers --- lichaamsverzorging --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- thematisch onderwijs --- 471.49 --- Belangstellingscentra --- Beroepen --- Haarverzorging --- Hoekenwerk --- Kappers --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Thematisch werken --- Haar --- Knippen --- Wereldoriëntatie ; kleuterschool --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
08
Manufacturing technologies --- feesten --- knutselen --- beeldende expressie --- seizoenen --- Kindergarten --- kinderfeesten --- kleuters --- beeldende vorming --- Beeldopvoeding --- Knutselen --- Peuters --- Kleuters --- 2,5-jarigen --- 477.3 --- Carnaval --- Dieren --- Egels --- Feesten --- Handboek/cursus --- Herfst --- Kerstfeest --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lente --- Moederdag --- Pasen --- Sint-Maarten (heilige) --- Sinterklaas --- Slakken --- Stranden --- Vaderdag --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Vogels --- Winter --- Zomer --- Plastische opvoeding: Peuters --- Handvaardigheid --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- 689.9 )* KNUTSELEN MET MEER DAN EEN MATERIAAL --- handenarbeid --- klei --- kleuren --- knippen --- peuters --- plakken --- prikken --- rijgen --- scheuren --- tekenen --- verven --- water --- zand --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- creatieve expressie
Choose an application
Creatieve activiteiten voor jonge kinderen, waarin ze ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. Geïnspireerd door het werk van moderne kunstenaars.Wat hebben Karel Appel, Picasso, Miró en peuters gemeen?Orginele kunstenaars hebben de verdienste dat ze de vastgelegde normen overtreden die de spontane kunst afremmen. Daarin staan ze dicht bij het plezier dat peuters beleven aan het experimenteren met verschillende materialen.Dit boek geeft een waaier aan van - heel concreet uitgewerkte - creatieve activiteiten voor peuters. Geen paashazen of Sinterklazen, maar vrije activiteiten waarin kinderen van anderhalf tot vier jaar ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. De inspiratie voor heel wat van deze activiteiten komt van moderne kunstenaars die ons de weg tonen naar orginaliteit en durf.Het eerste deel van dit boek geeft een korte situering van enkele kunstenaars, een pedagogische gefundeerd pleidooi voor de creatieve activiteiten en een aantal zeer praktische tips voor de organisatie ervan. Het tweede deel bevat ruim veertig activiteiten-fiches. Die zijn niet alleen vaak kunstzinnig, maar vooral gewoon heel plezierig.Deze uitgave is het 'kunsthandboek' voor een ieder die professioneel met peuters werkt en óók zelf plezier beleeft aan dit werk én uiteraard geschikt voor de creatieve ouder. Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789066651661/gepeuter-
beeldopvoeding --- kleuteronderwijs --- didactiek --- peuters --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Manuele expressie ; kleuteronderwijs --- Peuters ; opvoeding --- 041905.jpg --- kleuterschool: plastische opvoeding --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- plastische opvoeding --- knutselen --- beeldende expressie --- kunstzinnige vorming --- 477.3 --- 471.45 --- Beeldopvoeding --- Boetseren --- Drukken --- Gips --- Grimeren --- Herfst --- Klei --- Kunstzinnige vorming --- Papier --- Peuters --- Poppen --- Scheuren --- Schilderen --- Tekenen --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- creatieve activiteiten --- kunst --- 472.5 --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Beeldende opvoeding --- (zie ook: Klei) --- (zie ook: Boetseren) --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Baby en peuterleeftijd. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Beeldende vorming --- Muzikale vorming. --- Kleuteronderwijs. --- kunsteducatie --- kleuters --- Kleuters --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- 4-jarigen --- Lijm --- Knippen --- Stempelen (knutselen) --- Poppenkastpoppen --- Kunst --- creativiteit --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- 379.825 --- Expressie --- Spelen --- manuele expressie --- Peuter --- Kleuter --- Beeldeducatie --- 3-jarige --- 4-jarige --- Druktechniek --- Poppenkastpop --- Grime --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Ecologie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur --- kunsteducatie. --- kleuters.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|