Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Internet als medium en de impact ervan op de jongste generaties zijn een feit. Dit boek biedt de leerkracht achtergrond en handvaten om op deskundige wijze met deze realiteit om te gaan. Thema's als beeldvorming, invloed, internetveiligheid, pornografie en cyberpesten worden uitvoerig behandeld. Het waarden- en normenkader binnen dit nieuwe medium wordt ook onder de loep genomen.
internet --- Educational sciences --- audiovisuele opvoeding --- ICT ; onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Internet --- Computervaardigheden --- beeldopvoeding --- kinderen --- ICT --- 37.013 --- Communicatie --- Computers --- Opvoeding --- 529 --- Internet en onderwijs --- Internet; gebruik door leerlingen
Choose an application
internet --- kleuters --- mediagebruik --- peuters --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- 433.5 --- Kinderen en computers --- ICT --- Internet en onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.) algemeen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- mediawijsheid --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
Hoe maak je jongeren mediawijs? Dit boek biedt docenten hulp. Het bevat bijvoorbeeld een complete methode Mediawijsheid met kant-en-klare opdrachten. Ook biedt het handvatten voor docenten die mediawijsheid in hun vak- of beroepscontext willen integreren.
454.51 --- internetopvoeding --- sociale media --- Internet en onderwijs --- audiovisuele leermiddelen --- onderwijsbeleid --- mediawijsheid --- didactiek --- zelfredzaamheid --- kritisch denken --- 454.52 --- Audiovisuele leermiddelen --- Didactics of technology --- Didactics of primary education --- media --- media-educatie --- leraarschap
Choose an application
In dit boek komen actuele en relevante onderwerpen aan bod over digitalisering en sociale media, zowel binnen als buiten de muren van het klaslokaal. Er staan tips in over het hanteren van een goede en gemakkelijke manier om de sociale media van de school goed te onderhouden.Privacy is zowat het 'woord van de dag' als het over digitalisering gaat. Dit boek geeft antwoorden over hoe om te gaan met deze privacy. Er wordt een inkijkje gegeven in de wetgeving. Dit wordt vertaald naar makkelijke tools om ouders te garanderen dat de school goed met de gegevens van leerlingen omgaat. Verder wordt de leraar getriggerd om digitalisering mee te nemen ter ondersteuning van het lesprogramma. Een korte blik in de toekomst geeft de zich in rap tempo ontwikkelende wereld weer. Tot slot helpt dit praktische boek leraren ook om ouders te adviseren op het gebied van media en digitale hulpmiddelen.Bron: https://www.instondo.nl/boeken/digitalisering/
Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- Didactics of primary education --- digitalisering --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- sociale media --- basisonderwijs --- didactiek --- privacy --- programmeren (informatica) --- Onderwijs --- Digitalisering --- Sociale media --- Privacy --- informatievaardigheden --- programmeren --- Internet en onderwijs --- ICT ; onderwijs
Choose an application
Digitale media krijgen steeds meer een vaste plek in het onderwijs op de basisschool. Kinderen verwachten dat ook: ze groeien immers op in een digitale wereld. Maar hoe kunnen leerkrachten de nieuwe media effectief gebruiken in de les? En hoe leren ze kinderen er op een verstandige manier mee om te gaan? Dat is het onderwerp van dit nieuwe deel in de JSW-reeks: Lessen in mediawijsheid. In dit boek krijgen (aankomende) leerkrachten tal van praktische tips en adviezen voor een educatieve toepassing van websites, games, videosites en andere digitale media.
basisonderwijs --- Computer assisted instruction --- nieuwe media --- media-educatie --- Audiovisual methods --- audiovisuele opvoeding --- Didactics of primary education --- 474.52 --- computerondersteund onderwijs --- didactiek --- gaming --- internet --- media --- Competenties --- Computerondersteund onderwijs --- Internet --- Media(Communicatiemedia) --- Televisie --- 474.59 --- Internet en onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Media --- Media-opvoeding --- Mediawijsheid --- 474.5 --- Audiovisuele vorming ; basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - computerondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Overige leermiddelen --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele media --- Audiovisuele vorming --- Didactiek --- #BSCH: vak: didactiek
Choose an application
Inleiding tot het gebruik van interactieve digitale media in het basisonderwijs.
Computer assisted instruction --- Computer architecture. Operating systems --- computerondersteund onderwijs --- games --- Didactics of primary education --- internet --- Didactic strategies --- sociale media --- 474.5 --- Mediaopvoeding --- Computerondersteund onderwijs --- Internet --- Interactief onderwijs --- 474.52 --- Sociale media --- Audiovisuele vorming --- Basisonderwijs --- Media --- Internet en onderwijs --- Didactiek --- Onderwijs- en leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Interactieve media --- Lager onderwijs --- Beginnende leraren --- Nieuwe leren --- ICT --- Spelend leren --- Computerspelen --- Beginnende leraar --- Het nieuwe leren --- Computerspel --- Multimedia
Choose an application
Inspiratieboek dat elke leerkracht verder wil laten verder kijken dan de hype zelf. Handboek dat handvatten aanreikt om het tabletgebruik in de klas te faciliteren. Concrete activiteiten en impulsen uitgewerkt voor kleuters en lagere school: in de les, als project, binnen thema’s, klasuitstappen,… Duidelijke vermelding van bruikbare apps en tools voor in praktijk. Probleemoplossend, onderzoekend en samenwerkend leren bij kinderen en jongeren stimuleren en ontwikkelen. Deze uitgave sluit aan binnen het STEM-onderwijs. STEM, de internationale afkorting voor Science, Technology, Engineering and Mathematics, staat onder andere voor het leergebied wiskunde en de domeinen wetenschap en techniek binnen het leergebied wereldoriëntatie.
Assistants numériques personnels --- Assistants personnels numériques --- Assistants électroniques de poche --- Computers [Electronic digital ] --- Computers [Electronische digitale ] --- Educational technology --- Electronic digital computers --- Elektronische digitale computers --- Enseignement -- Technologie --- Hand-held computers --- Handheld computers --- Instructional technology --- Microordinateurs de poche --- Nouvelles technologies de l'information et de la communication en éducation --- Onderwijs -- Technologie --- Onderwijstechnologie --- Ordinateurs de poche --- Ordinateurs numériques électroniques --- Palmtop computers --- Pocket computers --- Portatifs miniatures (Ordinateurs) --- TIC en éducation --- TICE --- Tablettes électroniques --- Technologie de l'instruction --- Technologie de l'éducation --- Technologie pédagogique --- Technologie éducative --- Technologies d'apprentissage --- Technologies de l'information et de la communication dans l'enseignement --- Technologies de l'information et de la communication en éducation --- Technologies de l'information et de la communication pour l'éducation --- Technology in education --- Zakcomputers --- Éducation -- Technologie --- ICT --- tablets --- Internet en onderwijs --- Lager onderwijs --- 454.52 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT-integratie --- 454.510 --- Kleuteronderwijs --- ICT : basisonderwijs --- Onderzoekend leren --- Coöperatief leren --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- ICT ; onderwijs ; Vlaanderen --- ICT ; onderwijs ; Vlaanderen. --- basisonderwijs --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- computerondersteund onderwijs --- mobile platforms (informatica) --- apps --- onderwijsvernieuwing --- School management --- PXL-Education 2015 --- didactisch materiaal --- computergestuurd onderwijs
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|