Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (5)

Odisee (5)

Thomas More Kempen (5)

Thomas More Mechelen (5)

UCLL (5)

VIVES (5)

KU Leuven (4)

UGent (4)

ULB (4)

UCLouvain (3)

More...

Resource type

book (5)


Language

English (3)

French (1)

German (1)


Year
From To Submit

2017 (1)

2015 (1)

2013 (1)

1999 (1)

1995 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Les interactions sociales en classe : réflexions et perspectives
Authors: ---
ISBN: 3034323514 3034320485 3034323522 9783034320481 Year: 2017 Publisher: Bern Peter Lang International Academic Publishing Group

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Comment les élèves et les étudiants peuvent-ils apprendre à interagir avec l’autre ? Comment peuvent-ils interagir avec l’autre pour apprendre ? Comment les enseignants organisent-ils les différentes formes d’interaction dans une dynamique discursive au sein de leurs classes ? Les différents regards de la psychologie sociale et culturelle sur l’école ont largement contribué à rendre plus solide une nouvelle image de l’apprentissage en classe. Mais, les interactions sociales en classe méritent d’être constamment réexaminées ou repensées. Dans ce but, les contributions des quinze auteurs de ce livre exploitent, innovent et étudient les multiples interactions en classe et les conditions favorables aux processus d’enseignement-apprentissage. Dans une relation entre psychologie, sciences de l’éducation et modèles d’apprentissage, ce livre contribue à l’étude des processus interconnectés de développement individuel et social dans le cadre de l’enseignement obligatoire ou de la formation supérieure.

Research and the teacher
Authors: ---
ISBN: 1134854609 0585452415 128010922X 0203424603 9780585452418 9780203424605 0415101026 9780415101028 9786610109227 6610109222 9781134854554 9781134854592 9781134854608 9781138149816 1134854595 Year: 1995 Publisher: London New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This highly successful introductory text has been updated in the light of recent legislative changes in education - such as the introduction of teacher appraisal and the move towards school-based training and research.


Book
Faire la classe à plusieurs : Maîtres et partenariats à l'école élémentaire
Author:
ISBN: 2868478735 2753537704 Year: 2015 Publisher: Rennes : Presses universitaires de Rennes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce livre est né d’un constat : la figure du maître « seul » dans sa classe est en train de s’effacer devant la multiplication des collaborations avec d’autres adultes pendant le temps scolaire. Comment ces collaborations mettent-elles à l’épreuve aussi bien l’activité quotidienne des enseignants que leur identité professionnelle ? Assiste-t-on à une véritable mutation du travail dans les écoles élémentaires et à une remise en cause de la polyvalence des maîtres ? Quels sont les enjeux à la fois scolaires, sociaux et politiques des changements en cours ? Un travail d’enquête approfondi auprès d’une centaine d’enseignants de huit écoles en milieu urbain apporte des réponses à ces questions en montrant comment l’activité du maître compose désormais avec celle de différents partenaires : employés municipaux, professionnels extérieurs à l’école, parents d’élèves, aides éducateurs et collègues enseignants. Il explique pourquoi ces collaborations sont à géométrie variable, selon les intervenants, les relations avec le groupe classe, les domaines d’intervention et les savoirs qu’elles mettent en jeu. Échappant aussi bien à une apologie des innovations qu’à une critique générale des partenariats mis en œuvre dans les classes, l’ouvrage de Pascale Garnier témoigne de la très grande diversité des positionnements des maîtres. Il souligne aussi les tensions qui traversent chacun d’entre eux, pris entre le souci de rester le « référent » de sa classe et de lui apporter le concours de partenaires multiples et variés. Par là, il permet de cerner les difficultés et les richesses de ces collaborations dans l’exercice du métier d’enseignant et de clarifier les politiques éducatives qu’elles engagent.

Learning a second language through interaction
Authors: ---
ISBN: 9027241252 1556197365 1556197373 9027241244 9786612163098 1282163094 9027298874 9781556197376 9789027298874 9781556197369 Year: 1999 Volume: 17 Publisher: Amsterdam Philadelphia J. Benjamins

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book examines different theoretical perspectives on the role that interaction plays in second language acquisition. The principal perspectives are those afforded by the Interaction Hypothesis, Socio-Cultural Theory and the Levels of Processing model. Interaction is, therefore, defined broadly; it is seen as involving both intermental and intramental activity. The theoretical perspectives are explored empirically in a series of studies which investigate the relationship between aspects of interaction and second language acquisition. A number of these studies consider the effects of interac


Book
Classroom Discourse and Teacher Development
Author:
ISBN: 9780748645176 9780748645183 9780748645190 9780748677849 0748645195 0748677844 0748645187 0748645179 Year: 2013 Publisher: Edinburgh Edinburgh University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Highlights the importance of classroom discourse to any second language teacher education programmeReflective practice is central to teacher education and development, yet is something that many teachers struggle with. Can reflective practice be refocused by asking teachers to place classroom interaction and discourse at the centre of their reflections?In this accessible textbook, Steve Walsh explains why it is essential to put an understanding of classroom discourse at the centre of any second language teacher education programme, whether it is a formal programme under the guidance of a teacher educator or a more informal, self-directed programme of teacher development. He argues that in order to improve their professional practice, language teachers need to gain a detailed, up-close understanding of their local context by focusing on the complex relationship between teacher language, classroom interaction and learning. In order to do this he revisits and reconceptualises the notion of reflective practice by giving teachers appropriate tools which allow them to reflect on and improve their professional practice.This thought-provoking book not only stimulates debate on classroom discourse and reflective practice, but also contains practical exercises and advice which will be invaluable to both new and experienced language teachers as well as to researchers in applied linguistics.Task commentaries, a glossary of technical terms and an annotated list of further reading are also included.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by