Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Comment les élèves et les étudiants peuvent-ils apprendre à interagir avec l’autre ? Comment peuvent-ils interagir avec l’autre pour apprendre ? Comment les enseignants organisent-ils les différentes formes d’interaction dans une dynamique discursive au sein de leurs classes ? Les différents regards de la psychologie sociale et culturelle sur l’école ont largement contribué à rendre plus solide une nouvelle image de l’apprentissage en classe. Mais, les interactions sociales en classe méritent d’être constamment réexaminées ou repensées. Dans ce but, les contributions des quinze auteurs de ce livre exploitent, innovent et étudient les multiples interactions en classe et les conditions favorables aux processus d’enseignement-apprentissage. Dans une relation entre psychologie, sciences de l’éducation et modèles d’apprentissage, ce livre contribue à l’étude des processus interconnectés de développement individuel et social dans le cadre de l’enseignement obligatoire ou de la formation supérieure.
Choose an application
This highly successful introductory text has been updated in the light of recent legislative changes in education - such as the introduction of teacher appraisal and the move towards school-based training and research.
Education --- Interaction analysis in education. --- Analysis, Interaction (Education) --- Interaction process analysis in education --- Teacher-pupil interaction --- Observation (Educational method) --- Social interaction --- Teacher-student relationships --- Verbal behavior --- Educational research --- Research. --- Interaction analysis in education --- Interaction en éducation --- Research --- Recherche
Choose an application
Ce livre est né d’un constat : la figure du maître « seul » dans sa classe est en train de s’effacer devant la multiplication des collaborations avec d’autres adultes pendant le temps scolaire. Comment ces collaborations mettent-elles à l’épreuve aussi bien l’activité quotidienne des enseignants que leur identité professionnelle ? Assiste-t-on à une véritable mutation du travail dans les écoles élémentaires et à une remise en cause de la polyvalence des maîtres ? Quels sont les enjeux à la fois scolaires, sociaux et politiques des changements en cours ? Un travail d’enquête approfondi auprès d’une centaine d’enseignants de huit écoles en milieu urbain apporte des réponses à ces questions en montrant comment l’activité du maître compose désormais avec celle de différents partenaires : employés municipaux, professionnels extérieurs à l’école, parents d’élèves, aides éducateurs et collègues enseignants. Il explique pourquoi ces collaborations sont à géométrie variable, selon les intervenants, les relations avec le groupe classe, les domaines d’intervention et les savoirs qu’elles mettent en jeu. Échappant aussi bien à une apologie des innovations qu’à une critique générale des partenariats mis en œuvre dans les classes, l’ouvrage de Pascale Garnier témoigne de la très grande diversité des positionnements des maîtres. Il souligne aussi les tensions qui traversent chacun d’entre eux, pris entre le souci de rester le « référent » de sa classe et de lui apporter le concours de partenaires multiples et variés. Par là, il permet de cerner les difficultés et les richesses de ces collaborations dans l’exercice du métier d’enseignant et de clarifier les politiques éducatives qu’elles engagent.
Classroom management --- Travail en équipe --- Educational innovations --- Group work in education --- Interaction analysis in education --- Elementary school teachers --- Enseignement --- Interaction en éducation --- Instituteurs (Enseignement primaire) --- Classes (Education) --- Attitudes --- Innovations --- Travail en équipe --- Conduite --- Education & Educational Research --- interaction en éducation --- enseignement primaire --- pédagogie --- travail en équipe --- professeur des écoles (enseignement primaire) --- instituteur --- EDUCATION --- ENSEIGNEMENT PRIMAIRE --- PEDAGOGIE --- INTERACTION --- FRANCE
Choose an application
This book examines different theoretical perspectives on the role that interaction plays in second language acquisition. The principal perspectives are those afforded by the Interaction Hypothesis, Socio-Cultural Theory and the Levels of Processing model. Interaction is, therefore, defined broadly; it is seen as involving both intermental and intramental activity. The theoretical perspectives are explored empirically in a series of studies which investigate the relationship between aspects of interaction and second language acquisition. A number of these studies consider the effects of interac
Analysis, Interaction (Education) --- Interaction process analysis in education --- Teacher-pupil interaction --- Verbal behavior --- Second language acquisition --- Interaction analysis in education --- #KVHA:Taalonderwijs --- Observation (Educational method) --- Social interaction --- Teacher-student relationships --- Second language learning --- Language acquisition --- Second language acquisition. --- Interaction analysis in education. --- Langue seconde --- Interaction en éducation --- Acquisition
Choose an application
Highlights the importance of classroom discourse to any second language teacher education programmeReflective practice is central to teacher education and development, yet is something that many teachers struggle with. Can reflective practice be refocused by asking teachers to place classroom interaction and discourse at the centre of their reflections?In this accessible textbook, Steve Walsh explains why it is essential to put an understanding of classroom discourse at the centre of any second language teacher education programme, whether it is a formal programme under the guidance of a teacher educator or a more informal, self-directed programme of teacher development. He argues that in order to improve their professional practice, language teachers need to gain a detailed, up-close understanding of their local context by focusing on the complex relationship between teacher language, classroom interaction and learning. In order to do this he revisits and reconceptualises the notion of reflective practice by giving teachers appropriate tools which allow them to reflect on and improve their professional practice.This thought-provoking book not only stimulates debate on classroom discourse and reflective practice, but also contains practical exercises and advice which will be invaluable to both new and experienced language teachers as well as to researchers in applied linguistics.Task commentaries, a glossary of technical terms and an annotated list of further reading are also included.
Teacher education. Teacher's profession --- Pragmatics --- Language and education --- Oral communication --- Discourse analysis --- Interaction analysis in education --- Second language acquisition --- Language and education. --- Interaction analysis in education. --- Discourse analysis. --- Effective teaching. --- Instructional effectiveness --- Teaching effectiveness --- Teaching quality --- Teaching --- Teacher effectiveness --- Discourse grammar --- Text grammar --- Semantics --- Semiotics --- Analysis, Interaction (Education) --- Interaction process analysis in education --- Teacher-pupil interaction --- Observation (Educational method) --- Social interaction --- Teacher-student relationships --- Verbal behavior --- Educational linguistics --- Education --- Language and languages --- Effective teaching --- undervisning --- interaksjonsanalyse --- diskursanalyse --- interaksjon --- kommunikasjon --- Langage et éducation. --- Discours (linguistique) --- Interaction en éducation. --- Langage et éducation. --- Interaction en éducation.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|