Narrow your search
Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Mineralen en gesteenten
Authors: ---
ISBN: 9067611867 Year: 1994 Publisher: Helmond Michon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gesteenten en mineralen
Author:
ISBN: 9002180454 Year: 1990 Publisher: Antwerpen Standaard Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

and mineral


Book
Steen en mineralen
Author:
ISBN: 9054832754 Year: 2001 Publisher: Den Haag Biblion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Developments in petrology.
ISSN: 22124128 Year: 1971 Publisher: Amsterdam, New York Elsevier Scientific Pub. Co.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De aarde ontdekken
Authors: ---
ISBN: 9065656219 Year: 1994 Publisher: Leuven Davidsfonds/Infodok

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

l : How the earth works Omslagtitel : De aarde ontdekken : de geheimen van de aarde in fascinerende proeven en ervaringen


Book
Ons eigen buitenboek.
Authors: ---
ISBN: 9053290176 Year: 1991 Publisher: Maastricht Europese Jeugdbladen Pers


Periodical

Book
Aardrijkskunde ... hoe? : basisvaardigheden - basiskaarten - begrippen
Author:
ISBN: 9789078138129 Year: 2016 Publisher: Hemiksem Werkgroep Didactische Middelen


Book
Aardrijkskunde ... hoe? : basisvaardigheden - basiskaarten - begrippen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789070978006 Year: 2019 Publisher: Wondelgem Diligentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wijzigingen van de leerplannen zullen impact hebben op deze publicatie. Blijf op de hoogte door via onderstaande link aan te geven voor welke vakken en jaren we u mogen informeren. https://forms.gle/7dxzYXooimanqouD9 Om de leraar en de leerlingen te ondersteunen biedt het boekje ‘Aardrijkskunde...Hoe?’ de oplossing. Op basis van het nieuwe leerplan aardrijkskunde werden alle vaardigheden, basiskaarten en begrippen geselecteerd die nodig zijn. Naast de vertrouwde vaardigheden wordt ook de nodige aandacht besteed aan het werken met GIS, wat een essentieel onderdeel is van het nieuwe leerplan. Ook de vaardigheden voor de tweede en derde graad zijn er verder in opgenomen zodat het boekje meerdere jaren in de loopbaan van de leerling doorheen het secundair kan meegaan. Voor de vakgroep aardrijkskunde is het een goed middel om leerlijnen aardrijkskunde op te stellen en te implementeren. Het zet aan tot nadenken over wat waar en hoe wordt aangeboden. Het vormt de brug tussen de leraren van de drie graden en draagt bij om op dezelfde manier aan vaardigheden te werken en eenzelfde vakjargon te gebruiken. ‘Aardrijkskunde...Hoe?’ wordt een onmisbaar instrument voor de leraar die de geest van het leerplan op een didactisch goede manier wenst te vertalen. Het boekje biedt het voordeel dat de leraar er alle procedurele doelen mee kan aanbrengen. Voor de leerling biedt het boekje een houvast om vaardiger te worden en een goede basis te leggen voor de komende jaren in zijn/haar schoolloopbaan.

Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by