Narrow your search

Library

Odisee (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KDG (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2004 (1)

2000 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Vakbekwaam onderwijzen.
Authors: ---
ISBN: 9001093590 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is bestemd voor leerkrachten in het basisonderwijs envoor hen die dat willen worden. Er wordt aandacht besteed aan o.a. het voorbereiden en uitvoeren van instructie en verwerking, het hanteren van regels, het onderhouden van contacten met ouders, het creëren van een veilige, uitnodigende leeromgeving en het bijhouden van administratie. In deze nieuwe, herziene versie zijn bovendien veel gebruikerservaringen van de afgelopen jaren verwerkt. Vrijwel alle hoofdstukken zijn bijgewerkt en aangevuld met recente literatuur en suggesties voor verdere studie. De auteurs leggen nadruk op het aanleren van zelfredzaamheid, zelfstandig werken en samenwerken, waarbij de leerkracht een belangrijke rol speelt als leidinggevend, hulp biedend, affectief ondersteunend en continu aanwezig voorbeeld. In het boek wordt aandacht besteed aan onder meer het voorbereiden en uitvoeren van instructie en verwerking, het hanteren van regels, het onderhouden van contacten met ouders, het creëren van een veilige, uitnodigende leeromgeving en het bijhouden van administratie. (Bron: covertekst)


Book
Sociale marketing : instrument voor duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen
Author:
ISBN: 9045505045 9789045505046 Year: 2004 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat publieke en semi-publieke organisaties, alsook veel ngo's en welzijnsorganisaties spannen zich in om het grote publiek nieuwe gedragingen aan te leren en/of oude gewoontes te laten herzien. Helaas kosten de campagnes die daarvoor gevoerd worden vaak veel energie en veel geld en zijn de resultaten dikwijls gering of van korte duur. //. In Sociale marketing. Instrument voor duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen wordt sociale marketing banaderd als filosofie n als instrument om een sociale veranderingsstrategie en een sociaal veranderingsplan op te zetten. //. Het boek wil u vertrouwd maken met sociale marketing, zodat u beter gewapend bent om daadwerkelijk duurzame gedragingen te kunnen uitlokken. De auteur besteedt bijzondere aandacht aan: de systematiek van het planningsproces ; heldere concepten ontleend aan de klassieke marketing ; het perspectief van iedere doelgroep ; een logische en heldere opbouw met vragen, antwoorden en keuzes waarmee de professionele werker geconfronteerd wordt wanneer hij probeert grote groepen mensen tot ander gedrag aan te zetten ; uitgewerkte cases uit de praktijk.. KORTE INHOUD:. De rol en de plaats van sociale marketing in de totstandkoming van een duurzame samenleving ; Het sociale-marketingplanningsproces ; De omgevingsanalyse ; Analyse van de populatie ; Het productontwerp ; De prijs van een sociaal product ; De plaats ; Nieuw gedrag en communicatie ; (Proberen te) meten ; Cases.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by