Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De auteurs willen in dit boek leerkrachten die werken met kinderen in de kleuterschool een handreiking geven voor het dagelijks handelen in de praktijk. Ze geven vooral veel suggesties om op die activiteiten in te spelen om zo de ontwikkeling van het kind een krachtige stimulans te geven. "Kinderen uitdagen om actief te zijn, om hun eigen grenzen te verkennen en samen met de leerkracht te verleggen, dat is stimulerend onderwijs ; onderwijs dat uit kinderen haalt wat erin zit". Zo zou het basismotief van dit boek kort samengevat kunnen worden.
kleuters --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- Didactics of primary education --- 474.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- kleuteronderwijs --- onderwijsstrategieën --- speelleerklassen --- spelen --- 470.1 --- 471.4 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Fantasiehoeken (Huishoeken Poppenhoeken Winkelhoeken) --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrijfhoeken --- Spelend leren --- Onderwijs: didactiek --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Didactiek; algemeen --- Spelen --- Leren --- Spel
Choose an application
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.Redactie Vlabin-VBCMet dit boek wil de auteur - een docente Nederlands en communicatieve vaardigheden aan de lerarenopleiding - kleuterleid(st)ers bijstaan bij het gebruik van prentenboeken in de klas. In een eerste deel schetst Ost een theoretische achtergrond. Ze geeft een beknopte geschiedenis van de jeugdliteratuur, staat stil bij de verschillende soorten prentenboeken en pleit ervoor om via het onderwijs zowel literaire smaak als het wereldbeeld van kinderen te verbreden. Dit deel wordt afgesloten met enkele bladzijden over vormgeving en illustratietechnieken. De theorie wordt verlucht met kadertjes waarin 'stemmen uit het prentenboek' of 'uit het vak' aan het woord komen. Het tweede deel biedt praktische tips voor het gebruik van het prentenboek in de kleuterklas. Eerst worden enkele algemene stelregels gegeven, daarna volgt een concrete uitwerking in puntjes voor een twintigtal prentenboeken, waaronder teksten en muziek van een aantal liedjes. De lezer krijgt vooral praktische tips; echt diepgaande informatie over de uitvoering en de didactiek ontbreken. Een laagdrempelig, maar ook vrijblijvend boek. Met enkele afbeeldingen in zwart-wit en een index. Voor een ieder die gaat werken of werkzaam is in de onderbouw van het basisonderwijs, kinderopvang, jeugdbibliotheek, enz.© NBD Biblion
Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- muzische vorming --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Peuters --- Kleuters --- Muzische opvoeding --- didactiek --- kleuters --- peuters --- werken met kinderboeken --- 471.46 --- muzikale opvoeding --- 433.7 --- 434.8 --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Muzische vorming --- Ontluikende geletterdheid --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- muzische opvoeding --- 433.75 --- boekenhoek --- ontluikende geletterdheid --- 373.24 --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Prentenboek --- 110238.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- 472.14 --- Nederlandse taal --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Children's literature --- Didactics of the arts --- hoekenwerk --- bladmuziek --- Peuter --- Kleuter --- Didactics of languages --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
Kansrijke Taalhoeken in groep 1-8 werkt een aantal 'hoeken' (plaatsen, verspreid in de school) uit voor het zelfstandig leren in alle groepen van de basisschool. In dit tweede deel bieden vier hoeken (de gedichtenhoek, de stap-in-een-boek-hoek, de interessante-boekenhoek en de taaldrukhoek) extra activiteiten, werkvormen en opdrachtkaarten. Drie andere hoeken zijn nu volledig uitgewerkt voor zelfstandig leren: de contacttaalhoek, de woordenschathoek en de hoek: letterlijk-figuurlijk. Ook nieuw zijn de aan het eind van elke hoek opgenomen Activiteitenlijnen van groep 1-8: gedocumenteerde overzichten van werkvormen, activiteiten en opdrachten bij elke hoek. Met behulp daarvan kunt u leerlijnen maken van groepn 1-8 en een taalaanbod componeren dat is aangepast aan uw eigen situatie en behoeften. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- taalvaardigheid --- zelfstudie --- hoekenwerk --- taalspelletjes --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of languages --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Hoekenwerking ; basisonderwijs --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- #PBIB:+110.40 --- #PBIB:+110.52 --- Hoekenwerk --- 475.2 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Luisterhoeken --- Schrijfhoeken --- Taal --- Taaldrukken --- Taalhoeken --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- Basisonderwijs --- Boekenhoeken --- Computers --- Didactiek --- Drukken --- Klei --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Post --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Schrijven --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taaldidactiek --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Zelfstandig werk / hoekenwerk --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Boetseren) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Communicatie --- Woordenschat --- Informatievaardigheden --- Informatieve jeugdboeken --- Muzisch taalgebruik --- 043382.jpg --- Kleuterschool: taal --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Taalopvoeding --- Taalhoek --- Natuur --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Na een inleidend hoofdstuk over de ontwikkeling en groei van kleuters, volgt een originele kijk op de inrichting van verschillende kleuterklashoeken. We schoetsen hoe je van je kleuterklas een echte ontdekplek kan maken, meegroeiend met verschillende belangstellingscentra en uitnodigend tot rijke ervaringen. De belangstellingscentra variëren van traditioneel en vernieuwend naar experimenteel. (Bron: covertekst)
Belangstellingscentra --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Didactics of social education --- didactische werkvormen --- hoekenwerk --- 471.4 --- didactiek --- Afval --- Bewegingshoeken --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Bouwhoeken --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Eieren --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Fantasiehoeken (Huishoeken Poppenhoeken Winkelhoeken) --- Kippen --- Kleuteronderwijs --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Muziekhoeken --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Radio --- Tafelaanbod --- Winkeltje spelen --- Winter --- Zand- en waterhoeken --- Zeerovers (Piraten) --- Boekenhoeken --- Dramatische expressie --- Huishoek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Media-opvoeding --- Mediaopvoeding --- Ontdekhoeken --- Piraten --- Spelen --- Verrassingen --- Wassen --- Watertafels --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Winkelen --- Zandtafels --- Zithoek --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- afval --- bewegingshoek --- boekenhoek --- bouwhoek --- cadeautjes --- compost --- dramahoek --- eieren --- experimenteerhoek --- hoeden --- huishoek --- kapper --- kerstmis --- kippen --- kleding --- lichaam --- mediahoek --- milieu --- muziekhoek --- ontdekhoeken --- piraten --- recycleren --- schapen --- sinterklaas --- spelletjeshoek --- wasmanden --- watertafel --- winkel --- winter --- wol --- zandtafel --- zithoek --- 373.2 --- Creativiteit --- Ervaringsleren --- Hoekenwerking --- Kleuters --- Ontwikkeling --- Ruimte --- 471.5 --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Klas --- Hoekenwerk; ba.o. --- Natuur- en milieueducatie --- Wereldoriëntatie --- klasinrichting --- Didactiek --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Hoekenwerk; ba.o --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Lager onderwijs --- Natuur
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- Seks --- lager onderwijs --- leerboeken --- relationele opvoeding --- seksuele vorming --- 478.9 --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Sociale opvoeding --- 3e graad l.o. --- 476.1 --- 478.4 --- Afscheid nemen --- Agressie --- Axenroos --- Communicatie --- Conflicten --- Democratie --- Emoties (Gevoelens) --- Geweld --- Handboek/cursus --- Hygiëne --- Ik en de anderen --- Lichaam --- Media --- Nieuws --- Oorlog --- Puberteit --- Regels --- Samenleving --- Seksuele en relationele opvoeding --- Verliefdheid --- Zelfvertrouwen --- Zintuigen --- agressie --- communicatie --- gevoelens --- geweld --- handboek --- ik-ander --- lichaam --- media --- pesten --- reclame --- relationele vorming --- sexuele voorlichting --- verliefdheid --- 477.9 --- 478.4 ) Gezondheidsopvoeding --- Documentatiemap --- seksuele opvoeding --- Basisonderwijs --- Seksuele opvoeding --- 615.5 --- seksuele opvoeding: lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Gezondheidseducatie --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Anders zijn) --- Didactics of medicine --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Primary education --- Teaching --- Kindergarten --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Belgium --- 433.4 --- basisonderwijs --- Anders zijn --- Gezinnen --- Groei --- Jongen-meisje --- Kinderen en televisie --- Pesten --- Ruzie --- Verhalen --- Wereldoriëntatie --- Seksuele voorlichting: lagere school --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- (zie ook: Conflicten) --- axen --- kleuteronderwijs --- zintuigen --- 471.44 --- Kleuteronderwijs --- 471.43 --- Geboorte --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Spelen --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- Emotionele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Relationele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Seksuele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Seksuele vorming: kleuters --- Seksuele vorming: lagere school --- kleuterschool: seksuele opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Jaloersheid --- Reclame --- Rolpatronen --- Vriendschap --- seksuele opvoeding: handboek lagere school --- Relationele opvoeding. --- Seksuele opvoeding. --- Derde graad. --- Tweede graad. --- Eerste graad. --- Kleuters. --- Relationele opvoeding ; kleuters --- Seksuele opvoeding ; kleuters --- Relationele opvoeding ; basisonderwijs --- Seksuele opvoeding ; basisonderwijs --- 3e graad l.o --- Baby's --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Eenzaamheid --- Emoties(Gevoelens) --- Gezin (Ouders) --- Helpen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Jongens --- Macht --- Meisjes --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Praatplaten (Vertelprenten) --- Schoolfeesten --- Spelen(Kinderspelen) --- Troosten --- Verdriet --- Vertellen --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Winnen en verliezen --- Ziek zijn --- poster --- spelen --- Affiches --- Sociaal-emotionele opvoeding --- RSV basisonderwijs --- menselijk lichaam --- Relationele en seksuele vorming
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|