Listing 1 - 10 of 2850 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Making a Laboratory defines a new audiovisual embodied research method that short-circuits experimental practice and video recording to generate new kinds of data and documents. Overturning conventional hierarchies of knowledge, "Dynamic Configurations with Transversal Video" (DCTV) grounds both discursive and audiovisual knowledges within the space of embodied practice, synthesizing insights from historical epistemologist Hans-Jörg Rheinberger and philosopher of science Karen Barad to offer the first rigorous definition of laboratoriality outside a techno-scientific paradigm. In this concise book, nonbinary practitioner-researcher Ben Spatz situates the DCTV method in the context of artistic research and alongside emerging audiovisual methods in other fields, while highlighting its unique characteristics.Across six focused chapters, Making a Laboratory introduces DCTV as a queer feminist adaptation of Jerzy Grotowski's "poor" theater laboratory and defines its core elements, drawing on a range of thinkers including Giorgio Agamben, Rebecca Schneider, and Hito Steyerl, in order to examine power, identity, and documentation in lab practice. Drawing from the ethical consent practices of the BDSM community, it lays the groundwork for a radical reinvention of audiovisuality from the perspective of embodiment - the audiovisual body.Ben Spatz (Senior Lecturer in Drama, Theatre and Performance at the University of Huddersfield) is a nonbinary researcher and theorist of embodied practice. They are the author of What a Body Can Do: Technique as Knowledge, Practice as Research (Routledge 2015) and Blue Sky Body: Thresholds for Embodied Research (Routledge 2020), as well as numerous articles. Ben is also the founding editor of the videographic Journal of Embodied Research (Open Library of Humanities) and the Advanced Methods imprint (punctum books), and is also a co-convener of the Embodied Research Working Group within the International Federation for Theatre Research. They have more than two decades of experience as a performer and director of contemporary performance, working mainly in New York City from 2001 to 2013.
Choose an application
Die Realität der grenzüberschreitenden Verbreitung audiovisueller Inhalte In Europa birgt steigende Gefahren für Grundrechte und Werte der EU. Es stellt sich die Frage, wie diesen in einem komplexer werdenden Netzwerk sektoraler Rechtsakte der EU mit unterschiedlichen institutionellen Systemen effektiv begegnet werden kann. Die Studie analysiert den geltenden Rechtsrahmen für die grenzüberschreitende Verbreitung audiovisueller Inhalte mit Fokus auf dem Herkunftslandmechanismen der AVMD-Richtlinie und leitet daraus Herausforderungen für die Rechtsdurchsetzung ab. Diese werden mit Ansätzen aus anderen Rechtsakten wie dem vorgeschlagenen European Media Freedom Act (EMFA) verglichen, bevor mögliche Lösungsansätze vorgeschlagen werden.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Jeanne, fille de son père Simon-Jacques et de la baronne Adélaïde, est une jeune aristocrate qui, pour ses dix-sept ans, quitte le couvent pour commencer une vraie « vie ». Elle s'en va donc de chez elle avec son père et sa mère qui lui lèguent un château pour y vivre avec son prochain mari. Celui-ci, Julien de Lamare, qu'elle rencontre dans les quelques jours suivants sa sortie du couvent, est un véritable avare et un égoïste, mais elle ne le découvre qu'après leur mariage. Il trompe Jeanne avec sa domestique Rosalie qui tombe enceinte, puis avec une voisine du nom de Gilberte de Fourville qui se disait amie de Jeanne.Jeanne accouche prématurément de son premier enfant, Paul, qui connaît quelques problèmes de santé. Son deuxième enfant (une petite fille) est mort-né, le jour même où M. de Fourville tue Julien, après avoir découvert qu'il était l'amant de sa femme. Paul part en pension à quinze ans au collège du Havre, où il suit des études. Jeanne se retrouve ainsi seule après la mort du baron, de la baronne et de sa tante Lison. Alors qu'elle est rongée par le chagrin et qu'elle tombe dans une dépression que la solitude n'arrange pas, Jeanne retrouve par hasard Rosalie, son ancienne domestique. À cause des dépenses abusives de son fils Paul qui ne cesse de s'endetter, Jeanne se trouve en difficultés financières. Elle vend alors le château qui pourtant lui tient énormément à coeur, et emménage ailleurs avec Rosalie. Sans nouvelles de Paul, Jeanne s'enfonce dans sa tristesse qui la vieillit à une vitesse alarmante. Un beau jour, Paul se trouvant une fois de plus dans une situation financière délicate, va demander à Jeanne de s'occuper de son enfant, qu'il a eu avec une débauchée morte lors de l'accouchement. Grâce à l'arrivée de ce nourrisson et la promesse que son fils lui fait de la rejoindre très bientôt, Jeanne retrouve le goût de la vie.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 2850 | << page >> |
Sort by
|