Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Agressiviteit ; kinderen --- Geweld ; scholen ; preventie --- agressieve kinderen --- geweld --- agressie --- 465 --- Agressie --- Geweld --- 416.5 --- Agressieve kinderen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Audiovisual methods --- spellen --- Audiovisuele methoden --- Speelgoed --- Spelen --- 433.6 --- Agressieve kinderen --- Gehandicapten --- Kinderen --- Kinderen en televisie --- Kleuters --- Peuters --- Zieke kinderen --- Kind, spel en speelgoed
Choose an application
Handleiding voor ouders en onderwijsgevenden.Jos WeinbergDeel uit de serie boekjes "Een zorg voor school en thuis" die verschijnt onder auspiciën van een van de landelijke pedagogische centra. Rondom zes sociaal-emotionele onderwerpen wordt de samenwerking tussen ouders en school centraal gesteld. Dit boekje over pesten helpt de lezer om pestproblematiek te zien door de ogen van de ouder en de leraar. Nadat de achtergronden van pestgedrag zijn beschreven, worden praktische tips gegeven om het probleem tijdig te signaleren, aan te pakken en zo mogelijk te voorkomen. Zo kunnen kinderen ondersteund worden en in een veilige omgeving opgroeien. Dit zeer praktische deel is geschikt voor onderwijzend personeel, ouders en voor ouder-en medezeggenschapsraden. Het bevat een actueel overzicht van informatiebronnen, inclusief websites.© NBD Biblion
Pesten ; leerlingen ; preventie --- pesten --- 450.9 --- Leerlingen --- Pesten --- Preventie --- 478.9 --- Agressieve kinderen --- Basisonderwijs --- Sociale vaardigheden --- Vriendschap --- 455.1 --- plagen --- Pesten : school --- Overige onderwerpen --- Overige vormingsgebieden --- Gedragsproblemen --- Gedragsprobleem
Choose an application
Ik kies voor zelfcontrole is een training voor kleine groepen kinderen die specifieke gedragsproblemen hebben zoals agressief gedrag, ongehoorzaamheid, brutaliteit en opstandigheid. Het zijn kinderen die vaak in conflict komen met anderen. De training is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar en vindt plaats op school tijdens schooltijd. Leerkrachten en ouders worden gedurende de training op de hoogte gesteld over de inhoud en mogelijke ondersteuning van het kind. De kern van deze evidence based behandeling bestaat uit cognitieve gedragstherapeutische methodieken. Kinderen die voor de reguliere hulpverlening moeilijk bereikbaar zijn, krijgen met deze training toch een behandeling.
Gedragsstoornissen ; kinderen --- 467 --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Agressieve kinderen --- Agressie --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor gebruik op school zowel als thuis. Het leert kinderen stap voor stap zelf mandala's te tekenen en geeft daarvan diverse voorbeelden. Ook toepassingen van mandala's in bestaande tekeningen worden behandeld; verder zijn er allerlei tips om van deze of zelfgemaakte mandala's wenskaarten te maken, cadeaubonnen, menu's of verjaardagskalenders. (Bron: uitgeverscatalogus)
Mandala's --- Mandalatekenen --- Meditatie --- Lager onderwijs --- Kleurboeken --- Creatieve vorming --- 477.3 --- Agressieve kinderen --- Handboek/cursus --- basisonderwijs --- creatieve vorming --- handboek --- mandala --- orde --- plastische opvoeding --- D31028.jpg --- Mandala --- plastische opvoeding: didactiek lagere school --- Handvaardigheid --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleurboek --- Tekenen --- Muziek
Choose an application
Dit boek bevat 50 verschillende zwart/wit mandala's op A4-formaat die door de docent kunnen worden gekopieerd, waarna zij door de leerlingen worden ingekleurd. In een praktische inleiding en een instructie voor de docent wordt uitgelegd hoe deze activiteit het beste op een pedagogisch verantwoorde manier gebruikt kan worden. Ook het tekenen van mandala's wordt besproken. (Bron: covertekst)
429 --- Concentratie (Aandacht) --- Mandala's --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- 477.3 --- Agressieve kinderen --- Handboek/cursus --- basisonderwijs --- creatieve vorming --- handboek --- mandala --- orde --- plastische opvoeding --- Occulte wetenschappen - overige onderwerpen --- Handvaardigheid --- Mandalatekenen --- Meditatie --- Lager onderwijs --- Kleurboeken --- Creatieve vorming --- D30657.jpg --- Mandala --- Kleurboek --- Tekenen --- Muziek
Choose an application
Wat is goed onderwijs? Leraren, politici, beleidsmakers en ouders hebben ieder hun eigen mening over de criteria die de kwaliteit van een school bepalen. Voor het eerst is nu ook de groep om wie het gaat om hun mening gevraagd. Tienduizend leerlingen van 4 tot 18 jaar uit alle vormen van onderwijs hebben zich in open interviews uitgesproken over inclusief onderwijs. Bureau WESP heeft daar kwaliteitscriteria uit gedestilleerd, die scholen als meetlat kunnen benutten naast bestaande toetsingsinstrumenten. (Bron: covertekst)
Geïntegreerd onderwijs. --- Inclusief onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Diversiteit --- 460.8 --- 37.014 --- Kwaliteit --- Criteria --- 454.23 --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Learning disabled children --- Education --- Belgium --- Educational surveys --- 120533.jpg --- Geïntegreerd onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Onderwijs --- Passend onderwijs --- Gehandicapte kinderen --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- Angsten --- Agressieve kinderen --- Agressie --- Kinderen --- Angst --- Kind met een handicap --- Hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedragsstoornis
Choose an application
419.3 --- Agressie --- Pesten --- Schoolpsychologie --- Zondebok --- 467 --- zondebok (ler) --- pesten --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- preventiewerking (mensen) --- 458.9 --- Agressie leerlingen --- Zondebok in de klas --- Leerlingen : crisisbegeleiding --- zondebok --- Agressie ; leerlingen --- 419.3 ) * PEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE --- agressieve kinderen --- pedagogische psychologie --- 454.9 --- kinderpsychologie --- pedagogiek (opvoedkunde) --- (zie ook: psychologie) --- onderwijs --- Personality development --- Educational psychology --- agressie --- Pedagogische psychologie --- Pesten op school --- #gsdbP
Choose an application
Deze uitgave bevat 50 thematische mandala's op A4-formaat die door de leerkracht kunnen gekopieerd en door de leerlingen ingekleurd. In een praktische inleiding wordt uitgelegd hoe deze activiteit op een pedagogisch verantwoorde manier kan worden toegepast. Wie eenmaal ontdekt heeft hoe een rumoerige klas in zeer korte tijd op deze manier al kleurend tot rust komt zodat een aangename werksfeer ontstaat, zal deze meditatieve activiteit graag als een vast onderdeel in het lesprogramma opnemen. Dit boek bevat 50 thematische zwart/wit mandala's op A4-formaat, gebaseerd op de vier seizoenen. Ze kunnen worden gekopieerd en door de kinderen ingekleurd. In een praktische inleiding voor de docent wordt uitgelegd hoe deze activiteit op een pedagogisch verantwoorde manier kan worden toegepast. (Bron: covertekst)
429 --- Concentratie (Aandacht) --- Mandala's --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Seizoenen --- 477.3 --- Agressieve kinderen --- Handboek/cursus --- basisonderwijs --- creatieve vorming --- handboek --- mandala --- orde --- plastische opvoeding --- Occulte wetenschappen - overige onderwerpen --- Handvaardigheid --- Mandalatekenen --- Meditatie --- Lager onderwijs --- Kleurboeken --- Creatieve vorming --- D31029.jpg --- mandala's --- Mandala --- Kleurboek --- Seizoen (jaargetijde) --- Tekenen --- Muziek
Choose an application
In dit boek beschrijft de auteur op een eenvoudige en verhelderende wijze de vele oorzaken en verschijningsvormen van agressie bij kinderen. Aan de hand van twee testen in tekeningvorm kunnen ouders de verborgen wrevel bij hun kinderen opsporen en hun eigen stijl van opvoeden evalueren. Agressieve kinderen plaatsen hun ouders en opvoeders vaak voor een raadsel: wat hebben wij verkeerd gedaan? Hoe kunnen wij onze kinderen tot een vredelievender houding opvoeden?
Age group sociology --- kinderpsychologie --- Educational sciences --- kinderen --- Affective and dynamic functions --- agressie --- Psychische functies --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- 159.922.74 --- 316.47.053 --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- C6 --- pedagogiek --- psychologie --- #KVHB:Agressie --- #KVHB:Orthopedagogie --- 416.5 --- jeugdpsychologie --- 415.3 --- Agressie --- Emoties(Gevoelens) --- Psychologie --- agressiviteit --- 467 --- agressie (ler) --- gedrag --- psychologie, sociaal --- Kinderen --- agressieve kinderen --- opvoeden --- 316.47.053 Agressief gedrag. Angst. Negatieve sociale relaties. Oppositiegedrag. Privacy --- Agressief gedrag. Angst. Negatieve sociale relaties. Oppositiegedrag. Privacy --- 159.922.74 Attitudes van kinderen --- Attitudes van kinderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- kinder- en jeugdpsychologie - overige onderwerpen --- Uitvoerende functies --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Agressieve kinderen --- 416.5 ) Overige onderwerpen kinder- en jeugdpsychologie --- angst --- Kinderpsychologie --- Opvoeding en onderwijs --- Hulpverlening --- Kind --- Jeugdpsychologie --- Opvoeding --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|