Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Praktische gids voor de zelfstandige online taaldocent, met de nadruk op NT2-onderwijs.
Formation en ligne. --- e-learning --- didactiek --- werkvormen --- afstandsonderwijs --- Afstandsonderwijs --- Blended learning --- Online onderwijs --- Digitaal onderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Computer assisted instruction --- Didactics of languages
Choose an application
#eLINK --- 493.3 --- Afstandsonderwijs --- Cursusontwikkeling --- Evaluatie --- Examens --- Hoger onderwijs --- Zelfstudie --- Onderwijs voor volwassenen --- Didactics
Choose an application
Een fundamentele verandering van ons onderwijsstelsel is noodzakelijk, zeker nu COVID-19 zo heeft huisgehouden. Opeens is alles anders. Niemand kan meer doen wat hij/zij elke dag deed. Wie nu nog zegt dat verandering niet mogelijk is, wordt niet meer geloofd. Wat wordt het 'nieuwe normaal' in het onderwijs? Het eerste deel van dit document is bedoeld voor onze 'fans': zij die blijvend zoeken naar een stip op de horizon. In het tweede deel richten we ons tot de 'twijfelaars' en de 'andersdenkenden', die we meenemen in onze overwegingen en voorstellen. Deze leiden tot vijf ideeën voor nieuw onderwijs. In het derde deel schetsen we vier scenario's voor een andere onderwijswerkelijkheid, vooral bedoeld voor belangstellende, potentiële scholen. De Taskforce Ontwikkelingsgericht Onderwijs stelt zich ten doel politiek, onderwijs en samenleving te motiveren en te mobiliseren om het huidige onderwijs om te vormen in een duurzaam ontwikkelingsgericht onderwijssysteem en dit weten vast te leggen. Hiertoe behoort onder meer een verbod op het zittenblijven en op het plaatsen van een leerling op een niet-passend onderwijsniveau (het zogenaamde afstromen). Voor meer informatie wordt verwezen naar de website www.taskforceoo.nl (bron: achterflap)
Onderwijsvernieuwing --- COVID-19 --- Coronacrisis --- Coronavirus --- Didactic strategies --- digitalisering --- pandemie --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Netherlands --- Didactiek --- Afstandsonderwijs --- Blended learning --- Digitalisering --- Hybride onderwijs --- Onderwijs
Choose an application
‘Mevrouw, meneer, wat moeten we nu doen?’ De meeste docenten hebben die vraag wel eens gehoord van leerlingen die zich tijdens de laatste minuten van een les grandioos vervelen. In 200 ideeën om je les met succes af te sluiten deelt Ibtissem Garram kennisverrijkende, enthousiasmerende en humoristische activiteiten om een nieuwe impuls te geven aan het einde van je les. Elke activiteit wordt uitvoerig beschreven, inclusief de specifieke vaardigheden die de leerling hiermee kan ontwikkelen. Niet alleen vakgerelateerde spellen komen aan bod, maar ook waardevolle activiteiten en vaardigheden die leerlingen leren hoe ze zich ontwikkelen tot een individu dat zichzelf durft te zijn om uiteindelijk een sociaal mens te worden.
digitaal onderwijs --- didactiek --- Didactic strategies --- Didactics of secundary education --- E-books --- Afstandsonderwijs. --- Didactiek. --- Onderwijs. --- Secundair Onderwijs. --- Klassenmanagement. --- Jongeren.
Choose an application
Waar het gebruik van online middelen bij het lesgeven nog niet zo lang geleden optioneel was en vooral heel hip, is het inmiddels dagelijkse routine geworden voor een groot deel van de docenten en studenten in het hoger onderwijs. Voor de één gaat die overgang (echter) soepeler dan voor de ander.Dit boek brengt hulp in de vorm van praktische tips, werkvormen en uiteraard (online) voorbeelden. Het biedt handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, privacy, feedback en groepswerk. Maar ook: welke tool past bij welk doel, hoe maak je kennisclips en welke valkuilen moet je daarbij vermijden? Het boek behandelt aandachtspunten voor de ontwikkeling van een geïntegreerd, blended lesprogramma, van lesplanning tot (online) toetsing. Het bevat tientallen werkvormen die inspiratie bieden voor impact op afstand.(https://www.coutinho.nl/nl/impact-op-afstand-9789046907764)
didactiek --- 371.3 --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- e-learning --- Online onderwijs --- Hoger onderwijs --- Digitale leermiddelen --- Afstandsonderwijs --- Privacybescherming --- Motivatie --- Informatieverwerking --- Feedback --- Werkvormen --- Digitale didactiek --- Blended learning --- Evaluatie --- Toetsen --- Afstandsleren. --- Afstandsonderwijs. --- Blended learning. --- Didactiek ; Hoger onderwijs. --- Digitale leermiddelen. --- Digitale leeromgeving. --- E-learning. --- Online evaluatie. --- Online feedback. --- Online lesgeven. --- Online onderwijs . --- Online toetsen. --- Computer assisted instruction --- Didactic strategies --- lesgeven --- Formation en ligne. --- Werkvorm --- Toets --- Didactiek --- Kennisclips --- Doelstellingen --- Onlineonderwijs --- werkvormen --- afstandsonderwijs --- hoger onderwijs --- 378
Choose an application
Er zijn oneindig veel vragen waarop we het antwoord niet weten. Maar één ding weten we wel: de toekomst is digitaal. Computers en smartphones maken nieuwe innovatieve werkvormen mogelijk, waardoor technologie tegenwoordig ook op een succesvolle manier in het onderwijs kan ingezet worden. In dit boek wordt stap voor stap uitgelegd hoe je aan de slag kan gaan met blended learning door online doelstellingen, opdrachten en activiteiten op elkaar af te stemmen. Er wordt besproken hoe digitaal leren de motivatie van de studenten kan verhogen en hoe de rol van de docent daarbij verschuift van onderwijzer naar begeleider. Hoe ontwerp je een digitale cursus? Hoe ondersteun je studenten digitaal en geef je feedback? Hoe ziet de onderwijsinstelling van de toekomst eruit? Hoe kies je geschikte digitale tools? Hoe richt je een klaslokaal en een schoolgebouw in? Blended learning is een waardevolle informatiebron voor docenten, onderwijsondersteuners en beleidsmedewerkers op alle onderwijsniveaus die (meer) willen inzetten op blended learning.
Didactische werkvormen --- afstandsonderwijs --- e-learning --- Didactic strategies --- Blended learning --- Digitale leermiddelen --- Elektronische leeromgeving --- coaching --- Digitale leeromgeving --- Blended leren --- Computer assisted instruction --- Digitalisering --- Hybride onderwijs --- Onderwijstechnologie
Choose an application
Voor een groot aantal docenten en leerlingen zijn taallessen op afstand verre van ideaal. De online didactische vaardigheden van docenten zijn in de afgelopen periode op de proef gesteld en bij veel docenten snel ontwikkeld. Hoe kun je als docent een goede online taalles geven en organiseren? Hoe houd je de leerlingen actief en bij de les als zij op afstand zitten? In het boek wordt een twintigtal werkvormen als bouwstenen voor taallessen beschreven, waarbij het betekenisvol leren voorop staat en het online werken iets extra's toevoegt. Alle werkvormen zijn erop gericht om de leerlingen in interactie te activeren en om het leren in beeld te brengen, zonder dat het de docent veel extra voorbereidingstijd kost.
didactiek. --- digitalisering. --- taalonderwijs. --- Didactic strategies --- languages [study discipline] --- mediawijsheid --- e-learning --- tweede taal --- E-learning --- taalonderwijs --- Didactiek ; taalonderwijs --- Afstandsonderwijs --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Nederlands als tweede taal --- Didactics of languages --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- talenonderwijs --- didactiek --- talen --- afstandsonderwijs --- digitaal onderwijs --- NT2 --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Onderwijs geven kan op veel manieren: in een groep of individueel, fysiek of online, synchroon of asynchroon. Al die manieren vereisen een andere aanpak. Wanneer je ze op de juiste wijze weet te combineren, verrijk je de leerervaring van de student. Die combinatie heet blended learning. Activerende strategieën en het maximaliseren van interactie met behulp van ICT zijn daarbij essentieel. Maar wat is nu de beste blend en hoe ontwerp je die?Blended learning en onderwijsontwerp geeft antwoord op een aantal prangende vragen. Hoe zorg je voor een constructieve afstemming tussen de beoogde leeruitkomsten, leeractiviteiten en toetsing? Hoe creëer je verbinding met studenten, als onderwijs en leren (deels) online plaatsvindt? En hoe benut je de sterktes van fysiek en online leren tot één harmonieus geheel?Dit boek is zowel bij de ontwerpfase van onderwijs, als gedurende een cursus te gebruiken. Het biedt een praktische vertaling van theorie en bevat talloze inspirerende voorbeelden. Die voorbeelden komen vooral uit het hoger onderwijs, maar de handreikingen zijn ook geschikt voor het middelbaar beroepsonderwijs, het voortgezet onderwijs, en zelfs het basisonderwijs. Kortom, een must have voor iedereen die zich bezighoudt met lesgeven en het ontwerpen van onderwijs.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-9679_Blended-learning-en-onderwijsontwerp
454.52 --- didactische werkvormen --- onderwijsvernieuwing --- blended learning --- online lesgeven --- computerondersteund onderwijs --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- educatief ontwerpen --- afstandsonderwijs --- e-learning --- Didactische werkvormen --- Onderwijsvernieuwing --- Blended learning --- Online lesgeven --- Blended leren --- E-learning --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs --- Didactiek --- Didactische werkvorm --- Activerende didactische werkvormen --- ICT --- Online onderwijs --- Onlineonderwijs --- Hybride onderwijs --- Digitalisering --- Afstandsonderwijs --- Digitaal onderwijs --- Online Onderwijs --- hybride onderwijs --- digitaal onderwijs --- Blended learning. --- Onderwijs. --- Onderwijsontwerp
Choose an application
Blended learning in de praktijk is de opvolger van het succesvolle Blended learning en onderwijsontwerp geschreven door blended learning expert Barend Last. Vol inspirerende voorbeelden en concrete handvatten voor het ontwerpen, uitvoeren en evalueren van blended learning in de praktijk.Bij blended learning streef je naar een optimale leerervaring, zowel on- als offline. Daarbij is samenhang tussen leeruitkomsten, activiteiten en toetsing cruciaal. Het boek biedt veel inspirerende voorbeelden en concrete handvatten voor het ontwerpen, uitvoeren en evalueren van blended learning in de praktijk.https://www.boomhogeronderwijs.nl/100-11200_Blended-learning-in-de-praktijk?utm_source=Webpower&utm_medium=email&utm_content=Bestellen%3E&utm_campaign=TM_955_DP_Blended%20learning%20in%20de%20praktijk
Blended learning --- Didactische werkvorm --- Onlineonderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- computergestuurd onderwijs --- e-learning --- Afstandsonderwijs --- 371.3 --- Blended learning. --- 454.52 --- leerstijlen --- wervormen --- computerondersteund onderwijs --- didactiek --- Computer assisted instruction --- Didactic strategies --- HO (hoger onderwijs) --- educatief ontwerpen --- afstandsonderwijs --- E-learning --- AI. --- ChatGPT. --- Informatica. --- Kunstmatige intelligentie. --- Onderwijs. --- Blended leren
Choose an application
Online leren hoeft helemaal geen slap aftreksel te zijn van een serie bijeenkomsten in een zaaltje. Sterker nog: een doordachte blend van online en offline leren, van groepswerk en individueel werk, van leren op je eigen tijd en leren met anderen tegelijk, is veel effectiever dan de traditionele opzet. Voeg daar nog de voordelen van meer flexibiliteit in tijd en plaats en meer autonomie voor de lerende aan toe, en je begrijpt waarom blended leren niet meer weg te denken is uit het ontwikkellandschap van vandaag.Maar hoe ontwerp je zo?n sterk en innovatief leertraject? Want er is wel veel meer te kiezen dan vroeger. Wie betrek je bij je ontwerp? Welke cruciale keuzes maak je voor de vorm? Hoe kies je de beste tools uit? En waar moet je op letten bij het faciliteren?In Blended leren ontwerpen geven we je een state-of-the-art overzicht van het vakgebied en krijg je volop handvatten, modellen en tips. Geven we je dé oplossing, dé blauwdruk of dé tool voor blended leren? Nee, daar geloven we niet in.Jij, als HRD?er, ontwikkelaar of trainer kunt met hulp van dit boek je eigen leerpad kiezen en doorlopen. Of je nou op zoek bent naar de juiste blended oplossing voor een traject in jouw organisatie of naar de snelste manier om een superstrakke innovatieve sessie neer te zetten: dit boek is een handige gids. https://www.thema.nl/boek-blended-leren-ontwerpen/
Adult education. Lifelong learning --- Didactic strategies --- MOOC (massive open online courses) --- e-learning --- didactische werkvormen --- Hybride onderwijs --- Digitalisering --- Onderwijs --- Didactiek --- Afstandsonderwijs --- Blended learning --- Online onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- E-learning --- Blended leren
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|