Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
La métaphore est un des lieux privilégiés où se déploie la réflexion contemporaine sur les modalités de production et de structuration du sens. Fondamentalement, il s'agit d'un processus de signification par transfert, où des univers réputés irréductibles se trouvent fusionnés par le biais de l'analogie. Plus profondément, l'on doit s'interroger sur le caractère spécifique de la métaphore, c'est-à-dire sur les mécanismes fondamentaux de son fonctionnement. Cette tâche implique un effort de description et d'évaluation du processus métaphorique dans les langages les plus divers. C'est à cette double entreprise que contribue le présent ouvrage. On y trouvera l'exposé de cinq approches différentes, s'alimentant chacune aux interrogations les plus récentes dans les disciplines suivantes : philosophie, épistémologie, psychanalyse, linguistique et sémiotique du langage pictural.
82.085.41 --- #GOSA:V.A.M --- #GSDBP --- #gsdbf --- Literaire metafoor. Beeldspraak --- 82.085.41 Literaire metafoor. Beeldspraak --- Philosophy --- Linguistics --- métaphore --- transfert --- analogie --- langage --- linguistique
Choose an application
The contributions in the first part 'Re-modelling logic' of this volume take account of formal logic in the theory of 'rational' argumentation. Part two contains papers that distinguish the various dialogue games for logics in terms of 'rights' and 'obligations' of the players. The authors following in the third section study the interaction between participants in a dialogue. Here the tools of the logician are used for the wider purpose of studying the nature of dialogue. The fourth section concern modes of argumentation that are actually found in philosopical texts from earlier centuries.
Logic --- Reasoning --- 82.085 --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Congresses --- Philosophy of language --- Linguistics --- Literary rhetorics --- Congresses. --- Logic - Congresses --- Reasoning - Congresses
Choose an application
Waarom zou je lezen in je vrije tijd? Deze vraag werd gesteld aan 1600 kinderen van 10 tot 16 jaar. Wat blijkt? De meeste kinderen lezen geregeld en met plezier - sommige berichten van de laatste jaren over toenemend analfabetisme of vermeende zuigkracht van steeds groter televisieaanbod ten spijt.
82.085.43 --- 433.7 --- Jeugdliteratuur --- Lezen --- Jeugd --- Leesgewoonten --- lezen --- Literaire receptie --- Leesopvoeding --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen --- (vak)didactiek talen. --- 82.085.43 Literaire receptie --- Educational sciences --- Literature
Choose an application
82.085 --- #SBIB:309H516 --- #SBIB:309H519 --- Argumentatie/argumenteren --- Communicatie --- #KVHA:Argumentatie --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Verbale communicatie: retoriek --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Argumentatie --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Argumentatie.
Choose an application
From Axiom to Dialogue: Philosophical Study of Logic and Argumentation (Grundlagen Der Kommunikation Und Kognition/Foundations of Co).
Logic --- 82.085 --- Argumentation --- Deduction (Logic) --- Deductive logic --- Dialectic (Logic) --- Logic, Deductive --- Intellect --- Philosophy --- Psychology --- Science --- Reasoning --- Thought and thinking --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Methodology --- Mathematical logic --- Logic.
Choose an application
Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel behandelt de basisvaardigheden als luisteren, spreken en de zogenoemde regulerende technieken om een gesprek gestructureerd en doelgericht te laten verlopen. In het tweede deel komen de verschillende soorten tweegesprekken ter sprake, zoals interviews, selectie-, sollicitatie-, functionerings-, begeleidings-, verkoop- en slecht-nieuwsgesprekken. Het laatste deel is gewijd aan groepsgesprekken en behandelt zaken als besluitvorming, conflicthantering, onderhandelen en presenteren.
82.085 --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Gesprekstechnieken --- Interne communicatie ; ondernemingen --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Mass communications --- interne communicatie --- mondelinge communicatie --- vergaderen --- onderhandelen --- solliciteren --- slechtnieuwsgesprekken --- gesprekstechnieken
Choose an application
Wie als hoger opgeleide in een organisatie werkzaam is, besteedt een groot deel van zijn tijd aan communiceren. Uitstekende communicatieve vaardigheden zijn dan ook een belangrijke eis in personeelsadvertenties. Maar niet iedereen is een communicatieprofessional. Zeker in situaties die niet tot de dagelijkse routine behoren, zijn veel mensen onzeker over de aanpak en het succes van hun communicatietaken. Dit boek biedt dan ondersteuning. Voor tientallen vormen van communicatie, variërend van gesprekken tot brieven, van rapporten tot toespraken en van het ontwerpen van formulieren tot het gebruik van de puntkomma, biedt dit boek direct bruikbare informatie in de vorm van praktische adviezen en verhelderende voorbeelden. door een modulaire en strak gestructureerde opzet, veel onderlinge verwijzingen en een uitgebreid register is 'Professioneel communiceren' een effectief en en efficiënt naslagwerk. (Bron: covertekst)
taalvaardigheid --- zakentaal --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- 803.93 -06 --- 82.085 --- Nederlands, communicatie --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Nederlands, schriftelijke communicatie --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- #A0410A --- 695 Communicatie --- E090714.jpg --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Nederlandse taal --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlandse taal. --- 499.4 --- 499.5
Choose an application
Do our writings and our utterances reflect or describe our world, or do they intervene in it? Do they, perhaps, help to make it? If so, how? Within what limits, and with what implications? Contemporary theorists have considered the ways in which the languages we speak might be 'performative' in just this way, and their thinking on the topic has had an important impact on a broad range of academic disciplines.In this accessible introduction to a sometimes complex field, James Loxley:offers a concise and original account of critical debates around the idea of perform
Philosophical anthropology --- Literary semiotics --- Performative (Philosophy) --- Speech acts (Linguistics) --- 82.085 --- 82:1 --- 82:1 Literatuur en filosofie --- Literatuur en filosofie --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Performative (Philosophy). --- Speech acts (Linguistics). --- Illocutionary acts (Linguistics) --- Speech act theory (Linguistics) --- Speech events (Linguistics) --- Language and languages --- Linguistics --- Speech --- Performativity (Philosophy) --- Methodology --- Philosophy --- Semantics (Philosophy) --- Philosophy. --- Mental philosophy --- Humanities
Choose an application
In Interpretive Conventions, Steven Mailloux provides a general introduction to reader-response criticism while developing his own specific reader-oriented approach to literature. He examines five influential theories of the reading process-those of Stanley Fish, Jonathan Culler, Wolfgang Iser, Norman Holland, and David Bleich. He goes on to argue the need for a more comprehensive reader-response criticism based on a consistent social model of reading. He develops such a reading model and also discusses American textual editing and literary history.
Fiction --- American literature --- 82.085.43 --- 82.09 --- Literaire receptie --- Literaire kritiek --- American fiction --- Criticism --- Reader-response criticism. --- History and criticism. --- 82.09 Literaire kritiek --- 82.085.43 Literaire receptie --- Reader-response criticism --- Reader-oriented criticism --- Reception aesthetics --- Reading --- History and criticism
Choose an application
Discoursanalyse --- Discourse analysis. --- Retoriek --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Retoriek --- #KVHA:Argumentatie --- #KVHA:Tekstanalyse --- #KVHA:Discourse analysis --- Rhetoric. --- 82.085 --- Language and languages --- Speaking --- Authorship --- Expression --- Style, Literary --- Discourse grammar --- Text grammar --- Semantics --- Semiotics --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Rhetoric --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Discoursanalyse. --- Retoriek. --- Discourse analysis --- Literary style
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|