Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In de school is het gebruik van computers langzamerhand vanzelfsprekend. Niet langer heeft de techniek daarbij het voortouw, maar de didactiek. Hoe en wat leren kinderen eigenlijk met de nieuwe media? Dit boek biedt leerkrachten en studenten een kader waarin reflectie op het eigen onderwijsdenken rondom ICT tot stand kan komen. Bovendien bevat het een overzicht van ICT-toepassingen en mogelijkheden voor praktische inzet in de school. Deze tweede druk is ingrijpend gewijzigd in vrijwel alle onderdelen. Niet alleen zijn nieuwe technieken opgenomen, maar ook is er aandacht voor het ontstaan van andere werkvormen en leeractiviteiten, thuis en op school. Kennis van de steeds digitaler wordende wereld waarin leerlingen opgroeien, wordt voor onderwijsgevenden noodzakelijker. Er komt steeds meer onderzoek beschikbaar en vakdidactieken beginnen ICT op te nemen. Deze geheel herziene druk, waaraan een register is toegevoegd, geeft van die nieuwe ontwikkelingen een eerste samenhangend overzicht. Een boek is daarbij de vertragende factor: het zorgt voor begrippen, basiskennis en samenhang. Verdieping, snelle actualiteit en webadressen worden bijgehouden in de digitale leeromgeving die bij het boek hoort.
ICT ; basisonderwijs ; didactiek --- ICT --- didactiek --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- 528 --- Chatten --- Didactiek (Vakdidactiek) --- E-mail(elektronische post) --- Elektronische leeromgeving --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- 060719.jpg --- ICT: didactiek lagere school --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Datacommunicatie - Telecommunicatie - Internet
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|