Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Creativiteit in Communicatie is een nieuw doe-boek voor studenten in het domein communicatie en aanverwante disciplines. De student volgt het proces van werken aan een praktijkopdracht voor een opdrachtgever. Creatieve communicatievraagstukken staan centraal, met extra aandacht voor het online domein. Het gaat niet om het opstellen van (creatieve) communicatiestrategieën. De student leert wel creatieve communicatieconcepten op basis van analyses en communicatiestrategieën te maken en uit te werken.
creativiteit --- creatief taalgebruik --- communicatie --- Mass communications --- Communicatie --- Marketing : communicatiestrategieën --- 658.8
Choose an application
"This study argues that contemporary theology needs a reconceptualised form of metaphysical theology to readdress this question of universality. In order to develop such a new metaphysical theology, de Jong turns to the work of Karl Rahner and Edward Schillebeeckx. Presenting a new perspective on their theological methods, he demonstrates that these theologians employ a dialectical interplay of hermeneutical and metaphysical arguments yielding a modest theological metaphysics. Crucially, these thinkers recognise that acknowledging hermeneutical conditions does not need to end in particularism. Instead, Rahner and Schillebeeckx argue that the infinite variety of particular human experiences can act as potential encounters with the universally self-revealing God. Retrieving these modest forms of theological metaphysics reminds contemporary theology that it is possible to think about universality from within particularity. Balancing the intelligible and mysterious nature of God, Rahner and Schillebeeckx show how a modest theological metaphysics contains its own self-critical hermeneutical disciplining. This renewed understanding about the earlier use of metaphysics opens up new avenues of thought for fundamental theologians that do not want to shy away from the difficult question of the universality of God"--
Philosophical theology. --- Rahner, Karl, --- Schillebeeckx, Edward,
Choose an application
Bedrijfskundigen verbeteren en vernieuwen bedrijfsprocessen en halen het beste uit organisaties en medewerkers. Daarbij moeten ze verschillende rollen met bijbehorende communicatieve vaardigheden kunnen vervullen: de adviseur, de manager, de onderzoeker en de ethisch handelend bedrijfskundige. Communicatie voor Bedrijfskundigen licht toe welke vaardigheden (toekomstige) bedrijfskundigen zich eigen moeten maken en hoe ze deze vaardigheden in kunnen zetten om een veelzijdige probleemoplosser te zijn. Deze eerste editie is tot stand gekomen op basis van de expertise van deskundigen met ervaring in het hoger onderwijs, op het gebied van communicatie en de bedrijfskundige beroepspraktijk. De didactische opzet van Communicatie voor Bedrijfskundigen is als volgt:1. ieder hoofdstuk start met een openingscasus voor een indruk van de praktijk;2. na ieder hoofdstuk volgt een samenvatting;3. daarna maken studenten individueel vragen en opdrachten als toepassing van de theorie en vaardigheden uit het hoofdstuk;4. antwoorden en uitwerkingen staan op de website, net als extra materiaal;5. achterin het boek staat een register. Communicatie voor Bedrijfskundigen is geschikt voor hbo-studenten van opleidingen als Bedrijfskunde MER, Overheidsmanagement en Human Resource Management.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|