Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor alle studenten binnen de deelnemende gezondheidszorgopleidingen en hun docenten. Maar ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg is het een welkome hulp bij de uitwerking van eigen programma’s of de hertaling van de boodschappen naar hun eigen context of setting van ‘samenwerken’. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma ‘interprofessioneel samenwerken’. De auteurs gaan in op de link tussen interprofessioneel leren en de praktijk van samenwerken in de gezondheidszorg. Daarna belichten ze het thema samenwerken en teambuilding in al zijn aspecten. Tot slot krijgt de lezer een inventaris en analyse van de verschillende vormen van samenwerken in de preventieve, curatieve en palliatieve zorgsituaties.Deel 2 behandelt de bouwstenen van de modules interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van de te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines.In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-modules. Leer- en werkvormen, een overzicht van de toetsing en de evaluatie van de module zelf komen aan bod.
aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- gezondheidszorg --- methoden van het sociaal werk --- samenwerkingsverbanden --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Multidisciplinair team --- Samenwerking --- 603.4 --- paramedische beroepen --- teambuilding --- competenties --- beroepsprofielen
Choose an application
Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor alle studenten binnen de deelnemende gezondheidszorgopleidingen en hun docenten. Maar ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg is het een welkome hulp bij de uitwerking van eigen programma’s of de hertaling van de boodschappen naar hun eigen context of setting van ‘samenwerken’.
aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- gezondheidszorg --- methoden van het sociaal werk --- samenwerkingsverbanden --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Gezondheidszorg ; Vlaanderen --- Interdisciplinariteit ; gezondheidszorg --- 601 --- samenwerken --- interprofessionele samenwerking --- multidisciplinair team --- Gezondheidszorg --- Samenwerking --- verpleegkunde --- Interdisciplinair team --- IPSIG --- interdisciplinair team --- samenwerking --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- 614.2 --- Interdisciplinariteit --- Interdisciplinaire samenwerking --- Group work in education --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- Medical care --- Collaboration --- beroepscompetenties --- PXL-Healthcare 2016
Choose an application
Inhoudsopgave DEEL 1 - FUNDAMENTEN 1 Wat is interprofessioneel samenwerken en welke link is er tussen onderwijs en praktijk? 2 Samenwerken en teambuilding 3 Samenwerken in de gezondheidszorg: inventaris en analyse DEEL 2 - BOUWSTENEN 1 Wat is IPSIG? 2 Competenties en beroepsprofielen DEEL 3 - IN DE PRAKTIJK 1 Leervormen binnen een IPSIG-module 2 Hoe worden studenten geëvalueerd? 3 Evaluatie IPSIG Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een ... Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma 'interprofessioneel samenwerken' De auteurs gaan in op de link tussen interprofessioneel leren en de praktijk van samenwerken in de gezondheidszorg. Daarna belichten ze het thema samenwerken en teambuilding in al zijn aspecten. Tot slot krijgt de lezer een inventaris en analyse van de verschillende vormen van samenwerken in de preventieve, curatieve en palliatieve zorgsituaties. Deel 2 behandelt de bouwstenen van de module interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines. In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-module. Leer- en werkvormen, een overzicht van de toetsing en de evaluatie van de module zelf komen aan bod.
Gezondheidszorg --- Teamwerk. --- Interdisciplinaire samenwerking. --- Opleidingen. --- Group work in education --- Medical care --- Collaboration --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Teamwerk --- gezondheidszorg --- interprofessionele samenwerking --- teamwork --- 601 --- samenwerken --- 601.5 --- integrale zorg --- multidisciplinair team --- patiënt gecentreerde aanpak --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- Professionalisering --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- 616.083 ) Opleiding --- beroepsprofiel --- competenties --- verpleegkundige opleiding [België] --- 613.2 --- Samenwerking --- Verpleegkunde --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evaluatie --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- leermethoden --- samenwerking --- verpleegkundige opleiding --- vroedkundige opleiding --- Paramedische beroepen --- Teamwerk --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- Organisatie van de gezondheidszorg
Choose an application
Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen.
601.6 --- gezondheidszorg --- samenwerking --- interprofessioneel samenwerken --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- Didactics of medicine --- teamwork --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- Didactics of higher education --- reflectie (psychologie) --- samenwerkingsverbanden --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- methoden van het sociaal werk --- Hygiene. Public health. Protection --- multidisciplinair team --- Didactische werkvormen --- Didactiek van de geneeskunde --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Hygiëne. Gezondheidszorg. Bescherming --- beroepscompetenties --- PXL-Social Work 2018 --- Health care reform --- Teamwerk --- Gezondheidszorg --- Professionalisering --- Samenwerking
Choose an application
Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bespreekt in drie delen de verschillende stappen die leiden tot een uitgebouwde module interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg. Het boek richt zich tot studenten en docenten van de deelnemende opleidingen. Maar het is ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg zoals apothekers, diëtisten, logopedisten ... een praktisch hulpmiddel bij mogelijke samenwerkingen.- Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma 'interprofessioneel samenwerken'.- Deel twee behandelt de bouwstenen van de modules interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van de te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines.- In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-modules.In deze editie werd speciaal aandacht geschonken aan:- hybride werkvormen;- de nauwere samenwerking tussen de gezondheids- en welzijnszorg;- de digitale voorbereiding van de tutoropleiding.https://school.vanin.be/leren-interprofessioneel-samenwerken-in-de-gezondheidszorg-2022.html
Teamwerk --- Gezondheidszorg --- Professionalisering --- 601.6 --- gezondheidszorg --- samenwerking --- interprofessioneel samenwerken --- IPSIG --- Didactic strategies --- Didactics of medicine --- Hygiene. Public health. Protection --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- samenwerkingsverbanden --- methoden van het sociaal werk --- didactische werkvormen --- gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- 614.2 --- gezondheid --- welzijn --- Didactics of higher education
Choose an application
Studenten begeleiden in een nieuwe context is de neerslag van de expertise en ervaring opgebouwd in Psynet, een netwerk geestelijke gezondheidszorg voor de studenten in de Antwerpen. Het nieuwe van die context komt vooral aan bod in het 1ste deel. De huidige studentenpopulatie wordt beschreven als de consumerende en prestatiegerichte, maar toch faalangstige en gestresseerde millenniumgeneratie. In de adolescentiefase moeten jongeren ontdekken "wie ze zijn". Emotionele problemen kunnen dan de studievoortgang belemmeren en psychologische hulp nodig maken. Vanuit de nieuwe leeromgeving van de huidige student worden 4 mogelijke toekomstscenario's beschreven bij een verder gedigitaliseerde leeromgeving. Deel 2 schetst de werking en organisatie van Psynet: vanuit registratiegegevens wordt een overzicht gegeven van de specifieke hulpvragen en probleemgebieden van studenten, zoals faalangst, relationele problemen, depressie en problemen met studie en examens. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de antwoorden: hoe proberen we tegemoet te komen aan deze diverse noden van onze huidige "flexibele" studenten? Het 3de deel biedt een caleidoscoop van werkmethoden, middelen en doelgroepen. Naast de preventiemedewerker zien we de hulpverlenende studiebegeleider, de interne studentenpsycholoog en de externe therapeut aan het werk bij verschillende doelgroepen met specifieke noden. Die verscheidenheid biedt herkenningspunten voor elke lezer, in de eerste plaats studentenbegeleiders en -psychologen, maar daarnaast ook beleidsmakers en verantwoordelijken van onderwijsinstellingen
coaching --- leerlingenbegeleiding --- allochtonen --- studentenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- Higher education --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 489.52 --- depressie --- emotionele problemen --- faalangst --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- solliciteren --- Faalangst --- Hoger onderwijs --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Leerlingbegeleiding --- S20100107.JPG --- Studiebegeleiding ; hoger onderwijs --- onderwijs --- studenten --- studiebegeleiding --- #KVHA:Studentenbegeleiding --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 658.31 --- 371 --- 378 --- 371.21 --- departement Gezondheidszorg 10 --- digitale leeromgevingen --- Psynet --- Studentenbegeleiding --- Studiebegeleiding --- Studenten --- Begeleiding --- Geestelijke gezondheidszorg --- Leeromgeving --- Stress --- Coaching --- Inclusie --- Allochtonen --- Student --- Allochtoon --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|