Narrow your search

Library

UCLL (4)

VIVES (4)

AP (3)

Arteveldehogeschool (2)

KDG (2)

Odisee (2)

UAntwerpen (2)

VUB (2)

DocAtlas (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2014 (1)

2012 (1)

2011 (1)

2010 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Actie-onderzoek door docenten : uitvoering en begeleiding in theorie en praktijk
Author:
ISBN: 9789044127225 Year: 2011 Publisher: Leuven Garant


Book
Onderwijs van eigen makelij : procesboek actieonderzoek in scholen en opleidingen.
Author:
ISBN: 9024416086 9789024416080 Year: 2010 Publisher: Den Haag Boom Lemma uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderwijs en onderzoek van eigen makelij : onderzoek met en door leraren.
Author:
ISBN: 9789059318403 Year: 2012 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs en onderzoek van eigen makelij gaat over actieonderzoek met en door leraren in de eigen schoolpraktijk. In dit boek wordt antwoord gegeven op de vraag wat actieonderzoek is en hoe het uitgevoerd kan worden. Verder komt aan de orde waarom en wanneer leraren ervoor kunnen kiezen om actieonderzoek uit te voeren. Een en ander wordt rijkelijk geïllustreerd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk. Het boek betreft een grondige herziening van de eerste druk van ‘Onderwijs van eigen makelij. Procesboek actieonderzoek in scholen en opleidingen’ op basis van feedback van de vele gebruikers. Tevens zijn recente internationale ontwikkelingen op het gebied van actieonderzoek toegevoegd.


Book
Participatie in het onderwijs : onderzoek met en door leerlingen
Authors: ---
ISBN: 9789462363601 Year: 2014 Publisher: Den Haag Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Participatie in het onderwijs gaat over ‘onderzoek met en door leerlingen’ in het basisonderwijs, het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Het betreft onderzoek naar de visies die zij hebben op aspecten van hun leefwereld binnen, maar ook buiten de school of opleiding, zoals musea en bibliotheken. Het doel hiervan is hen te betrekken bij het begrijpen en vormgeven van omgevingen waarin zij leren. Dat gebeurt door hen daar zelf systematisch informatie over te laten verzamelen op basis waarvan zij aanbevelingen ter verbetering kunnen doen. Er wordt in dit boek onder andere antwoord gegeven op de vraag wat bedoeld wordt met ‘onderzoek met en door leerlingen’, waar dit idee vandaan komt en wat het belang ervan is. Eén en ander wordt geïllustreerd aan de hand van voorbeelden uit de reguliere en speciale onderwijspraktijk in Nederland en Australië. Ook worden concrete aanwijzingen gegeven aan de hand waarvan professionals aan de slag kunnen. De onderwijspraktijk staat hierbij centraal, maar de gepresenteerde ideeën zijn ook makkelijk te vertalen naar andere pedagogische contexten, zoals de jeugdhulpverlening en de zorg.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by