Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Based on a study of 12 schools over a two-year period, this book explores issues of equality and power both in the classroom and in the staffroom. Through classroom observation, interviews with pupils and staff, focus groups and questionnaires, the authors examine classroom practice, grouping and streaming, peer group relations and attitudes to power relationships both between pupils and teachers, and amongst teachers themselves. They also look particularly at the different experiences of pupils in single sex and co-educational schools.The authors' findings offer an insight into the way sc
Educational equalization --- Discrimination in education --- Critical pedagogy --- Critical humanism in education --- Radical pedagogy --- Critical theory --- Education --- Popular education --- Transformative learning --- Educational discrimination --- Race discrimination in education --- Affirmative action programs in education --- Segregation in education --- Educational equality --- Educational equity --- Educational inequality --- Equal education --- Equal educational opportunity --- Equality of education --- Equalization, Educational --- Equity, Educational --- Inequality, Educational --- Opportunity, Equal educational --- Aims and objectives
Choose an application
Dossier : Durant les dernières décennies, la clientèle étrangère de la production du Céramique d’Athènes a été au centre des études céramologiques, même iconographiques. Mètis examine les vases peints produits au Céramique que le client athénien a utilisés dans les différentes occasions de son existence : pratiques quotidiennes, rites sociaux, religieux. Le matériel réuni provient exclusivement d’Athènes, de fouilles anciennes ou récentes et de contextes variés : sanctuaires, nécropoles, habitat ou espaces civiques. Il constitue le point de départ pour la construction d’une nouvelle « Cité des Images », édifiée selon une culture visuelle partagée par le potier, le peintre et leur client. Leur relation directe jette quelque clarté sur le processus créateur même, à la croisée du goût et des exigences du client et du savoir technique et de l’imagination créatrice de l’artisan. Varia : Eschatologie orphico-pythagoricienne, autorité politique et religieuse, genre et larmes du magistrat romain, iconographie et drames satyriques (Prométhée et Pandora), récit autobiographique (Schliemann).
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|