Narrow your search

Library

VIVES (4)

KU Leuven (3)

UCLL (3)

UGent (3)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UAntwerpen (2)

UCLouvain (2)

AP (1)

DocAtlas (1)

More...

Resource type

book (3)

film (1)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2010 (1)

2006 (1)

1997 (1)

1996 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Taalkunde en het schoolvak Nederlands
Author:
ISBN: 9789081028851 9081028855 Year: 2010 Publisher: Amsterdam: VLLY,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kennis over taal en taalverschijnselen: omgaan met taalkundige onderwerpen in de klas
Authors: ---
ISBN: 9062830048 Year: 1996 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit de overtuiging dat de taalkunde als een belangwekkend onderdeel van het vakgebied Nederlands steeds meer op een zijspoor werd gerangeerd, presenteren de auteurs in dit boekje een didactiek die docenten Nederlands concrete mogelijkheden biedt om leerlingen in het voortgezet onderwijs te laten omgaan met taalkundige onderwerpen. In een stappenplan, gaande van teksten-met-vragen tot het zelfstandig vervaardigen van een werkstuk, komen vragen aan bod als: Hoe verwerft een kind zijn taal? Hoe verloopt de taalontwikkeling verder? Wat is het verschil tussen dialect en standaardtaal? Wat is het verband tussen taal en spelling? Is gebarentaal een taal?


Film
Kijk op taal. 3 : De taalcentrale
Authors: ---
Year: 1997 Publisher: Amsterdam Bulkboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Taalkunde voor de tweede fase van het VWO
Authors: --- ---
ISBN: 1281979856 9786611979850 9048504333 9789048504336 9781281979858 9789053568965 9053568964 9053568646 9789053568644 Year: 2006 Publisher: Amsterdam Amsterdam University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Taalkunde is maatschappelijk en cultureel relevante kennis. Het boek Taalkunde voor de tweede fase van het VWO verschilt qua inhoud en doelstelling van de gangbare leergangen voor het schoolvak Nederlands. De inhoud is, anders dan in die leergangen gebruikelijk is, uitsluitend gericht op taalkunde. De belangrijkste deelgebieden daarvan worden in een zevental hoofdstukken op een (populair-)wetenschappelijke manier behandeld. De inhoud staat los van het taalvaardigheidsonderwijs: taalkunde wordt als autonoom vak beoefend. Het zijn dan ook niet de bestaande lesmethoden Nederlands die tot voorbeel

Listing 1 - 4 of 4
Sort by