Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
De media worden doorgaans als zeer invloedrijk voorgesteld: 'dat komt door de media' is een staande uitdrukking. Meestal verwijst men dan naar al dan niet 'verderfelijke' tendenties in de inhoud van bijvoorbeeld video's, strips, kranten, tijdschriften of televisieprogramma's. Om dat te onderzoeken zijn allerlei inhoudsanalyseprocedures ontwikkeld, die een kenmerk gemeenschappelijk hebben: het materiaal moet worden gelezen. Dat lijkt een basisvaardigheid, maar bij nader inzien zijn er allerlei methodische haken en ogen aan verbonden. In dit boek worden verschillende aspecten van het onderzoek van de media-inhoud toegelicht aan de hand van concrete onderzoeksvoorbeelden. Aan de orde komen zowel kwantitatieve als kwalitatieve en geautomatiseerde procedures; zowel de krant, de televisie als Internetmateriaal.
Research (onderzoek) --- 001.891 --- 316.772.14 --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Inhoudsanalyse--(communicatiesociologie) --- 316.772.14 Inhoudsanalyse--(communicatiesociologie) --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- massamedia --- mass media --- communicatie --- newspapers --- onderzoek --- television --- analyse --- internet --- kranten --- communication --- televisie --- research --- analysis --- theorie --- theory --- oefening --- practice --- kwantitatieve methoden --- quantitative methods --- kwalitatieve methoden --- qualitative methods --- Mass Media --- Massamedia --- #SBIB:303h14 --- #SBIB:309h506 --- #SBIB:309h512 --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H506 --- #SBIB:309H512 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Code en boodschap: inhoudsanalyse: theorie en methodologie --- Verbale communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|