Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe gevaarlijk is het toffe-leraarideaal?Waarom is het belangrijk om als beginner hypergeconcentreerd te klungelen?Wat is de gouden formule om leraar te blijven?Leraar is het mooiste beroep ter wereld. Iedereen zat ooit bij een inspirerende leraar in de klas en ouders vertrouwen er hun kinderen blindelings aan toe. Misschien wil je daardoor zelf leraar worden of ben je ondertussen al met die droom in het onderwijs gestapt. Waarom kappen veel leraren er dan toch binnen de eerste vijf jaren mee?Aan de hand van twaalf puzzelstukken, telkens geduid met de casus van een leraar op een carrièrekruispunt, legt De startende leraar de puzzel van het leraarschap voor je samen. Bij elk hoofdstuk ontrafel je via een formule het geheim van het leraar-zijn. Zo ontdek je hoe je vergelijkbare situaties aanpakt of zie je welke steun je een vriend of collega kunt bieden. Want al is leraar blijven niet evident, het is wel van levensbelang voor leerlingen, ouders, werkgevers en de hele gemeenschap.Bron: https://www.lannoo.be/nl/de-startende-leraar
Leraren --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- coaching --- leraren --- lerarenbegeleiding --- Leraren ; professionalisering --- Lerarenbegeleiding --- Beginnende leraren --- Professionele ontwikkeling --- Motivatie : onderwijs --- 371.21 --- Leraren : lesgeven --- Motivatie ; leraren --- Lesgeven --- 371.39 --- Beginnende leraar --- Leraar --- Directie --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Waarom is coaching de sleutel tot levenslang leren? Hoe vind je de goede balans tussen een werk- en vertrouwensrelatie?Welke rollen neem je best op als leraar-coach?Leraren en docenten krijgen steeds meer de rol van coach. Ze verwachten dat leerlingen en studenten zelf hun stages, eindwerken, scripties en projecten in handen nemen. Hoe doe je dit nu concreet? Wat met studenten die liefst de leraar aan zet houden? Hoe zet je hen aan om zelf doelen te bepalen?LEREN DURVEN COACHEN reikt een helder coachingskader aan met rijke voorbeelden voor alle verschillende fases van procesbegeleiding. Het vertelt je over de verschillende rollen die je als leraar-coach kunt opnemen en hoe je leerlingen elkaar laat coachen. Dankzij dit boek leer je gepast reageren op wat je studenten nodig hebben, werk je efficiënter en genereer je meer impact.https://www.lannoo.be/nl/leren-durven-coachen
Coaching --- Agogie --- Relatie leraar - leerling --- Motivatie --- Peer coaching --- Student --- Studeren --- Studiebegeleiding --- Lerarenbegeleiding --- Didactic strategies --- coaching --- peer education --- didactische werkvormen --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leerkrachten : coach. --- Docenten : coach. --- Onderwijs : coach. --- Coachen --- Basisonderwijs --- Personal coaching --- Education
Choose an application
Over het boek:Starters in het onderwijs worden keer op keer als een probleem voorgesteld in de media. Ze vallen bij bosjes uit en hun contracten deugen niet. Maar een bredere kijk op hun positie ontbreekt. Wat kunnen de onderwijscollega's, mentoren, directieleden, pedagogisch begeleiders, lerarenopleiders en beleidsmakers doen om hen te helpen? En omgekeerd: hoe kunnen starters hun collega's helpen?Deze inspiratiegids heeft een dubbele rol: enerzijds het thema vanuit een breder perspectief bekijken, anderzijds realistische en ambitieuze praktijkvoorbeelden van aanvangsbegeleiding van zowel pennen uit het werkveld als de academische wereld voorstellen. Met andere woorden, de inspiratiegids zoomt in op belangrijke factoren die bepalend zijn voor het slagen van de eerste jaren in de onderwijspraktijk, zoals de zin om de job te doen, het belang van samenwerking, levenslang leren met elkaar en (gedeeld) leiderschap. Daarnaast hebben deze voorbeelden één gemeenschappelijk doel: vanuit een brede, vernieuwende kijk en op onderbouwde wijze de startende leraar welkom heten in het onderwijslandschap. Er worden prikkelende initiatieven over taal- en landsgrenzen heen gepresenteerd waarmee beleidsverantwoordelijken, lerarenopleiders, pedagogisch begeleiders, (coördinerend) directeurs, mentoren en leraren hun voordeel zullen doen.Het boek biedt een inspiratiebron voor iedereen die de starter op een voetstuk wil plaatsen en daarbij oog heeft voor passie en talenten.Over de auteur(s):Sanne De Vos is bachelor kleuteronderwijzeres en master in de pedagogische wetenschappen. Zij is werkzaam in de Lerarenopleidingen Kleuter- en Lager Onderwijs van Hogeschool Odisee, Campus Aalst. Daarnaast heeft ze de afgelopen jaren zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek naar starters in het basis- en secundair onderwijs uitgevoerd.Johan De Wilde werkt als lerarenopleider. Behalve het kleuteronderwijs waar hij dagelijks mee bezig is en over blogt op www.kleutergewijs.be, heeft hij een grote interesse voor de professionalisering van lerarenopleiders. Hij werkte voorheen in diverse vormingscontexten. Hij was in binnen- en buitenland actief in formeel onderwijs en in non-formele educatie bij nationale en internationale ngo?s, onderwijsinstellingen en UNESCO.Simon Beausaert is associate professor Werkplekleren aan Universiteit Maastricht. Hij doet onderzoek naar antecedenten en effecten van formeel en informeel leren alsook van assessmentpraktijken. Ook is hij programmacoördinator van de Management of Learning Master, die zich focust op het ondersteunen van leren en ontwikkelen op de werkplek. Hij is employability coördinator, medeverantwoordelijk voor docentenprofessionalisering in de faculteit en fungeert vaak als consultant voor scholen en organisaties.(Bron: www.maklu.be)
Lerarenbegeleiding --- Beginnende leraren --- begeleiding --- leraren --- onderwijspraktijk --- pedagogiek --- leraren-leerling relatie --- 450.7 --- Leerkracht-beginperiode --- Leiderschap --- Opleiding en bijscholing --- lerarenbegeleiding --- beginnende leraren --- Teacher education. Teacher's profession --- opleiding van onderwijsgevenden --- Leerkrachten --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- Beginnende leraar --- 750 Onderwijspersoneel
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|