Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Opgroeien tot een emotioneel evenwichtige persoonlijkheid is een levenslang proces. Scholen hebben steeds vaker te maken met kinderen die emotioneel in de knel komen te zitten en het aantal kinderen met emotionele problematiek in de jeugdhulpverlening neemt sterk toe. Emotiemanagement voor Kids biedt leraren en hulpverleners handvatten om kinderen op een goede manier te ondersteunen in deze ontwikkeling en kent een degelijke theoretische basis. Het is een krachtig instrument om kinderen te leren omgaan met hun emoties. Deel 1 biedt spelen en activiteiten die kunnen ingezet worden vanaf kleuteronderwijs tot in het 6de leerjaar. Deel 2 is meer individueel gericht en biedt een curatieve aanpak voor kinderen vanaf 10 jaar met emotionele problemen zoals faalangst, verlegenheid, jaloezie, verdriet, ruzie, gebrekkig zelfvertrouwen en gevoeligheid. Deel 3 kan ingezet worden voor kinderen met een negatief zelfbeeld. De werkbladen staan apart op een cd-rom.
Emotie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactics of social education --- emoties --- relationele vorming --- sociale opvoeding --- 415.3 --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- 471.44 --- 478.9 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Meervoudige intelligentie --- Psychotherapie --- Emoties (Gevoelens) --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- gevoelens --- Uitvoerende functies --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Contains audio-visual material
Choose an application
Didactische strategieën voor het onderwijs met schema's, indelingen en stappenplannen voor leraren.
Choose an application
Passend onderwijs voor iedere leerling. Hoe krijg je dat als leraar voor elkaar? Hoe sluit je aan bij alle onderwijsbehoeften? Je kunt het mooi omschrijven in allerlei plannen, maar zijn die plannen ook uitvoerbaar? Hoe voorkom je dat Handelingsgericht Werken een administratieve last wordt in plaats van een hulpmiddel? Dit boek geeft antwoord op die vragen.
handelingsgericht werken --- inclusief onderwijs --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Handelingsgericht werken --- 454.23 --- passend onderwijs --- 474.23 --- didactiek --- leerlingenbegeleiding --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Leerlingenbegeleiding ; didactiek --- Zorgverbreding --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
De flitsgesprekken in dit boek moeten schoolleiders helpen de prestaties van hun leraren te verbeteren in de weinige tijd die ze daarvoor hebben. Een flitsgesprek neemt slechts tien minuten in beslag en kan uiteenlopende onderwerpen behandelen. In dit boek worden 40 voorbeelden van flitsgesprekken aangeboden, o.a. over omgaan met bepaald leerlingengedrag, klassenmanagement, verbeteren van het schoolklimaat, motiveren van leerlingen en betekenis geven aan lessen. Elk gesprek bevat tips over hoe je het onderwerp aan kan snijden en over activiteiten die ervoor moeten zorgen dat wat werd geleerd ook echt blijft hangen. Bij veel flitsgesprekken hoort materiaal dat je gratis kan downloaden van de website van Bazalt.
Choose an application
Deze activiteitengids is een aanvulling op het kinderboek Feedback is fantastisch. De afwisselende activiteiten en uitdagende werkbladen zullen kinderen vanaf 8 jaar zeker aanspreken en motiveren om stapsgewijs te leren omgaan met kritiek en complimenten. Alle activiteiten in deze gids zijn makkelijk in te passen in het lesprogramma en geschikt voor grote en kleine groepen. Daardoor zijn de oefeningen en werkbladen ook uitstekend te gebruiken binnen het gezin of in groepsverband. In de gids vindt u duidelijke instructies, handige tips, beloningskaarten en werkbladen. (Bron: covertekst)
Gevoelens --- Complimenten --- Feedback --- Kritiek --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
Choose an application
Formatieve assessment (vrij vertaald: beoordelen om te leren) is een manier van beoordelen die tot doel heeft leerlingen verder te helpen in hun leerproces. In dit boek worden de vijf kernstrategieën toegelicht met daarnaast 24 praktische technieken (met bijbehorende tips en aandachtspunten) die je meteen toe kunt passen in de klas.
Evalueren --- Leerprocessen --- assessment --- toetsen --- Didactic strategies --- didactische processen --- evaluatie (onderwijs) --- feedback --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- Educational psychology --- pedagogiek --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs) --- Pedagogische psychologie --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- PXL-Central Office 2019 --- onderwijskunde --- onderzoek --- studietoetsing --- evaluatie
Choose an application
Praktische leidraad voor docenten hoe om te gaan met agressie en woedeuitbarstingen in de school.
Age group sociology --- Sociology of education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- pedagogische psychologie --- agressie --- sociale vaardigheden --- sociale problemen --- gesprekstechnieken --- persoonlijkheidsontwikkeling --- leraren-leerling relatie --- ordeproblemen (onderwijs) --- klasmanagement
Choose an application
Hoe creëer je leerlingen die gemotiveerd zijn, graag uitdagingen aangaan, leren van hun fouten en weten dat ze hun intelligentie kunnen laten groeien. Dit kleine boekje bevat een schat aan informatie over het belang van een growth mindset voor het leerproces. Het laat zien hoe je leerlingen kunt helpen zo'n mindset te ontwikkelen. Met bewijs uit onderzoek en voorbeelden uit de praktijk tonen de auteurs aan welke verandering mogelijk is als leerlingen een growth mindset ontwikkelen.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|