Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
l : Emotions revealed : recognizing faces and feelings to improve communication and emotional life
Affective and dynamic functions --- Psychologie --- Emoties --- Non-verbale communicatie --- gevoelens --- lichaamstaal 007 --- 159.94 --- Emotie --- Man --- Volwassene
Choose an application
43
Cognitive psychology --- neuropsychologie --- Physiology of nerves and sense organs --- neurobiologie --- emoties --- geheugen (mensen) --- hersenen --- Brein --- Gedragstherapie --- Neurologie --- Neuropsychologie --- Hersenen --- Psychologie --- Intelligentie --- Geheugen --- Emotionaliteit --- Cerveau --- Intelligence --- Mémoire --- Emotivité --- Verpleegkunde
Choose an application
Waarom wordt in bedrijven en organisaties bewust rationeel denken nog vaak beschouwd als superieur, terwijl emoties gezien worden als inferieur, als iets soft dat vermeden of onderdrukt moet worden? Wat is de echte invloed die emoties hebben op de vele belangrijke beslissingen die we dagelijks nemen? Waarom is er in de bedrijfswereld zo weinig plaats voor onbewust denken? Hoe ontstaat creatief denken? Welke invloed hebben positieve emoties en goed gevoel op ons probleemoplossend vermogen? Waarom is goed gevoel onontbeerlijk voor creativiteit en innovatie?Emosan bevat het woord emotie, terwijl san in het Japans staat voor respect. Dit boek belicht, vanuit respect voor recent wetenschappelijk onderzoek rond de werking van de hersenen, het wezenlijk belang dat emoties hebben voor effectieve beslissingnames en de manier waarop emoties de kwaliteit van onze beslissingen kunnen verbeteren. Vanuit diverse onderzoeken geeft het aan dat positieve emoties en goed gevoel van groot belang zijn voor creativiteit en innovatie. Stresspreventie vormt daarbij de grootste uitdaging voor elk bedrijf of organisatie in de eenentwintigste eeuw. De auteur pleit voor nieuwe denkpistes voor bedrijfsstrategieën, waarbij emoties en goed gevoel de prioriteit krijgen die nodig is om van creativiteit en innovatie te komen tot Emosan Creovation
organisatiepsychologie --- emoties --- Affective and dynamic functions --- Industrial psychology --- Emotions --- Organizational behavior --- Emoties --- Communicatie --- Neurologie --- Bedrijfscommunicatie --- Communicatiestoornissen --- Hersenen --- Verkoop --- Management --- Neuropsychologie --- Creativiteit --- Innovatie --- communicatie --- zakelijke communicatie --- creativiteit --- innovaties --- Psychosociale belasting door het werk (welzijnsbeleid) : Stressbeleid --- Charge psychosociale du travail (politique du bien-être) : Gestion du stress --- Emotie --- Communicatiestoornis --- Verpleegkunde --- Musiceren
Choose an application
Dit boek biedt een overzichtelijke synthese van zowel de klassieke als de meer recente inzichten in verband met de waarneming, de geheugen- en leerprocessen, de fantasie en het denken en de rol van behoeften, verlangens en emoties.
Psychonomie --- Psychologie --- Emotionaliteit --- Geheugen --- Intelligentie --- Denken --- Fantasie --- Gevoelens --- Leerprocessen --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Waarneming --- 415 --- 414.9 --- Emotivité --- Mémoire --- Intelligence --- Algemene psychologie --- Overige richtingen in de psychologie --- gedragspsychologie --- Developmental psychology --- psychologie --- #KVHB:Functieleer --- functieleer --- Waarnemen --- psychologie - inleidingen --- Waarnemingsstoornissen --- Functieleer. --- 159.9 --- #SBIB:15G --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Gedrag --- emoties --- fantasie --- geheugen --- leerprocessen --- motivatie --- waarnemen --- Emoties (gevoelens, haat) --- Psychologie : algemeen --- Gedragspsychologie --- gedrag --- geschiedenis --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Gedrag --- Geschiedenis --- Emoties --- Wetenschappelijk onderzoek --- Didactisch proces --- Psychologie. --- 159.9 Psychology --- Psychology --- Waarnemingsstoornis --- Geheugen (psychologie) --- Emotie --- Man --- Natuurwetenschappen --- Volwassene --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Wat is anger ? 1. De definitie van anger - 2. De vijf stadia van de woedeaanval - Deel 1. Voorkomen en hanteren van de eigen emotie "woede" : 1. Woede structureel voorkomen- 2. Aanvullende technieken voor het omgaan met je emoties - 3. De drie componenten van het emotionele systeem - Deel 2. Voorkomen en hanteren van woede bij anderen : 1. Aandacht geven als ontstekingsremmer - 2. Lichaamstaal - 3. Gedrag - 4. Spreektoon - 5. Verbale communciatie - 6. Actief luisteren - 7. De drie componenten van het emotionele systeem revisited - 8. Agressief gedrag hanteren - 9. De oorzaken en achtergronden van agressief gedrag - 10. Biologisch referentiekader - 11.Psychosociale verklaringen - 12. Situationele variabelen - 13. Chemische en neurologische facotren - 14. Agressiebeperkende of -versterkende mechanismen - 15. Verschijningsvormen van agressie - 16. Drie types agressie - 17. Een gedifferentieerde aanpak - 18. Algemene gedragsregels in het omgaan met agressie - 19. Als er wapens aan te pas komen... - Deel 3. De rol van de werkgever : 1. Het wetgevende kader - 2. De verantwoordelijkheid van de werkgever - 3. Arbeidsrechtbank - 4. Beter voorkomen dan genezen - 5. Een beleidsgericht referentiekader : de preventiepiramide - Besluit
teamwork --- Primary groups --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie --- Social psychology --- conflicthantering --- agressie --- PXL-Social Work 2013 --- human resource management --- Agressiviteit --- Management --- Conflicthantering --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Personeelsbeleid 658.3 --- Arbeidsveiligheid 613:614 --- Gezondheidszorg 61 --- 098 Bedrijfskunde --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Agressie-beheersen --- Agressie (geweld, woede) --- 658.310 --- 658.3 --- 179.87 --- 65.012.4 --- 159.9 --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- human resources management --- emoties --- Agressie ; ondernemingen --- Agressie --- Boosheid --- S20110012.jpg --- geweld --- personeelsbeleid --- woede --- Personeelsbeheer en administratie --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- geweld - terrorisme - vandalisme --- Psychologie --- 301.15 --- 159.94 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Emotie
Choose an application
Physiology of nerves and sense organs --- Neurologie --- #KVHB:Hersenen --- #KVHB:Neuropsychologie --- hersenen --- hersenen en denken --- Hersenen --- 599.7 --- Biologie --- Brein --- Psychologie --- Angsten --- Controlecentrum --- Denken --- Driften --- Emoties --- Evenwicht --- Geheugen --- Hersenfuncties --- Hersenletsel --- Persoonlijkheid --- Transmitters --- Cerveau --- Medische psychologie --- gezondheidspsychologie --- gezondheidspsychologie. --- Gezondheidspsychologie. --- 585 --- intelligentie --- neurologie --- menskunde --- biologie humaine
Choose an application
Er zijn vele velden waarop de psychodiagnostiek van kinderen zich richt. Allereerst is er natuurlijk het kind zelf in al zijn aspecten: gedrag, intelligentie, leervorderingen, neuropsychologische vaardigheidsstructuur, sociaal en emotioneel functioneren. Maar belangrijk is ook de diagnostiek van zijn omgeving: de ouders en, groter, het gezinsverband. Dit handboek geeft een volledig, interdisciplinair beeld van al deze terreinen in de context van de hulpverlening. Naast de theoretische achtergronden van diagnostiek, onderzoek en hulpverlening bevat het een overzicht van diagnostische methoden. De auteurs, werkzaam in de praktijk als hulpverlener en/of als docent, hebben veel aandacht besteed aan de toepassing van deze methoden op concrete onderzoeksdomeinen: praktijkvoorbeelden verlevendigen de tekst op tal van plaatsen. Voor deze zesde druk is de inhoud geheel herzien en uitgebreid op basis van de meest recente inzichten. Daarmee is dit handboek (752 blz.!), waarvan de eerdere drukken uitermate succesvol waren, een waardevolle informatiebron voor wie werkzaam is in de hulpverlening aan kinderen én voor diegenen die een opleiding daartoe volgen.
Kinderen --- Psychodiagnostiek. --- Kinderen ; psychodiagnostiek --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- #KVHB:Orthopedagogie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 606.4 --- emoties --- gedragsstoornissen --- gezinssociologie --- intelligentie --- intelligentietest --- interview --- jeugdpsychiatrie --- kinderpsychiatrie --- leerstoornissen --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- psychodiagnostiek --- psychomotorische stoornissen --- spraakstoornissen --- Pédopsychiatrie --- (zie ook: orthopedagogiek) --- Psychologie --- Diagnostiek --- Handboeken --- Hulpverlening --- #KVHB:Orthopedagogie. --- #KVHB:Psychodiagnostiek. --- Diagnose --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Volwassene
Choose an application
"Wanneer je niet goed voor jezelf zorgt, kun je ook niet goed voor een ander zorgen." wordt wel eens gezegd. Als verpleegkundige heb je van de zorg voor de ander je vak gemaakt. Het werken met mensen maakt dit vak zo boeiend maar soms ook zwaar. Dag in dag uit omgaan met emoties van anderen,kan ten koste gaan van je eigen emotionele leven. Een ernstig zieke of een ontevreden patiënt kan bij de verpleegkundige gevoelens van onzekerheid, spanning of frustatie oproepen. Hoekun je hier op een professionele manier mee omgaan? En, hoe ontstaan die gevoelens eigenlijk? In het verhaal van Marjan komen zowel de praktijk als de theorie aan de orde.
613.3 --- arbeidsbelasting --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- Paramedische beroepen --- Verpleegkunde --- Zelftoezicht --- burn-out --- casestudies --- communicatie --- denken --- emoties --- gezondheidszorg --- overbelasting --- professionalisering --- relativisme --- zelfzorg --- arbeidstevredenheid --- assertiviteit --- beroepsuitoefening --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Professions paramédicales --- Nursing --- Autosurveillance --- Beroep en opleiding --- 613.3 Beroep en opleiding --- arbeidsmotivatie --- Beroepsprofielen --- RET: Rationeel Emotieve Therapie --- Zelfzorg --- Verpleegkundigen --- zelfzorg. --- Zelfzorg. --- organisatiepsychologie --- 613.2 --- verpleegkunde (gez) --- zelfzorg (gez)
Choose an application
Dit boek bevat kort en bondig de noodzakelijke informatie over oorzaken en gevolgen van niet-aangeboren hersenletsel, alsook adviezen voor behandeling en begeleiding. Verpleegkundigen hebben een cruciale rol bij de begeleiding van mensen met niet-aangeboren hersenletsel en hun naaste omgeving. Daarbij is ook hun deskundigheid een absolute noodzaak.
606.1 --- Hersenletsel --- cerebrovasculaire aandoeningen (beroerte) --- hersentrauma --- neurologie (zenuwziekten) --- psychomotorische stoornissen --- (zie ook: neurochirurgie) --- Hersenbeschadigingen --- Patiënten met hersenbeschadigingen --- hulpverlening --- Hersenbeschadigingen. --- hulpverlening. --- Hulpverlening. --- hersenischemie --- Hersenen --- Verpleegkunde --- Therapie --- Begeleiding --- Diagnose --- Psychiatrie --- Emoties --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Bewegingsstoornissen --- diagnose --- niet-aangeboren hersenletsel --- therapie --- Psychologie --- 616.083 )* VERPLEEGKUNDE --- hersenen --- neurologie --- psychiatrische verpleegkunde --- rouw --- rouwverwerking --- verpleegkunde --- Cerveau --- Nursing
Choose an application
Bram heeft ADHD, hij is druk, maar hij is niet de enige. Maartje en Jeroen zijn ook druk, maar die hebben geen ADHD. Voorlichtingsboek en therapeutisch boek voor kinderen met hyperactief gedrag en met ADHD.
Kinder- en jeugdpsychiatrie
---
Pédopsychiatrie
---
ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)(themawoord fictie)
---
ADHD
---
Jeugdboeken 07-09 jaar
---
Hyperkinetische kinderen
---
433.75
---
469
---
echtscheiding
---
emoties
---
kinderboeken
---
Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken
---
Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD)
---
Educational psychology
---
genre-thema"">
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|