Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is bedoeld als syllabus bij de cursus Onrechtmatige daad en alternatieve schadevergoedingssystemen in het tweede studiejaar van de opleiding Bachelor in de rechten aan de Gentse Faculteit Rechtsgeleerdheid. Het geeft op de eerste plaats een inleidend overzicht van het buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht. Bepaalde aspecten hiervan worden echter niet of slechts zeer kort behandeld, als gevolg van een coördinatie met andere cursussen. Dit is zo voor de evenwichtsleer en de overheidsaansprakelijkheid die behandeld worden in de cursus Zakenrecht, respectievelijk Grondwettelijk Recht. Op dit ogenblik kan men het aansprakelijkheidsrecht niet goed meer beschrijven zonder ook de aansprakelijkheidsverzekering in beeld te brengen. Zij vult het aansprakelijkheidsrecht aan, heeft een grote invloed op de praktische uitwerking ervan en beïnvloedt ook fundamenteel de geschillenregeling. De aansprakelijkheidsverzekering wordt behandeld in andere cursussen, zodat hier enkel die aspecten aan de orde komen die de positie van de benadeelde en de uiteindelijke toerekening van de schade beïnvloeden. In vele gevallen kunnen slachtoffers (vooral van personenschade) momenteel ook aanspraak maken op schadevergoeding buiten het aansprakelijkheidsrecht om, meer bepaald langs rechtstreekse verzekeringen, de ziekte- en arbeidsongevallenverzekering, art. 29 bis WAM-wet en een aantal schadefondsen zoals het Motorwaarborgfonds. Ook deze alternatieve mechanismen hebben een belangrijke weerslag op de praktische uitwerking van het aansprakelijkheidsrecht en op de uiteindelijke toerekening van de schade. Rechtstreekse verzekeringen en de sociale zekerheid worden behandeld in andere cursussen zodat hier enkel de hoofdlijnen ervan worden beschreven evenals van de coördinatie met het aansprakelijkheidsrecht. Op de bijzondere vergoedingssystemen voor schade door verkeersongevallen (vooral art. 29 bis WAM en het Motorwaarborgfonds) wordt uitvoeriger ingegaan. Dit boek is gebaseerd op de gelijknamige syllabus die door Hubert Bocken gebruikt werd voor zijn colleges in het academiejaar 2008-2009. De tekst hiervan werd geactualiseerd en op een aantal punten bijgewerkt en aangevuld.
aansprakelijkheid --- schadegevallen --- indemnite --- recht --- 347.5 <493> --- aansprakelijkheidsrecht --- 347.5 <493> Verbintenissen die niet uit een overeenkomst voortvloeien--(algemeen)--België --- Verbintenissen die niet uit een overeenkomst voortvloeien--(algemeen)--België --- responsabilite --- vergoeding --- Tort and negligence --- schadevergoedingen --- Insurance law --- verzekeringsrecht --- aansprakelijkheid (recht) --- Belgium --- studiemethode-begeleiding --- studeren --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- leren leren --- secundair onderwijs 1ste graad --- Primary education --- Secondary education --- Leren leren --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Leerprocessen --- 450.8 --- Studiemethode --- 474.21 --- Methodiek van het studeren --- Aansprakelijkheid : Schade --- Responsabilité : Dommage --- Leerproces --- Didactic strategies --- Belgique
Choose an application
Provides an overview of current research on a variety of topics related to both large-scale and classroom assessment. First, the purposes, traditions and principles of assessment are considered, with particular attention to those common to all levels of assessment and those more connected with either classroom or large-scale assessment. Assessment design based on sound assessment principles is discussed, differentiating between large-scale and classroom assessment, but also examining how the design principles overlap. The focus then shifts to classroom assessment and provides specific examples of assessment strategies, before examining the impact of large-scale assessment on curriculum, policy, instruction, and classroom assessment. The book concludes by discussing the challenges that teachers currently face, as well as ways to support them. The book offers a common language for researchers in assessment, as well as a primer for those interested in understanding current work in the area of assessment. In summary, it provides the opportunity to discuss large-scale and classroom assessment by addressing the following main themes: Purposes, Traditions and Principles of Assessment ;Design of Assessment Tasks ;Classroom Assessment in Action ;Interactions of Large-Scale and Classroom Assessment ;Enhancing Sound Assessment Knowledge and Practices. It also suggests areas for future research in assessment in mathematics education.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic evaluation --- Didactics --- Teaching --- Didactics of mathematics --- assessments (onderwijs) --- didactiek --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijs --- studeren --- opvoeding --- wiskunde --- account management --- lerarenopleiding --- lesgeven --- Mathematics --- Tax assessment. --- Learning. --- Instruction --- Teaching. --- Mathematics Education. --- Assessment, Testing and Evaluation. --- Learning & Instruction. --- Teaching and Teacher Education. --- Study and teaching. --- EDUCATION / Teaching / Subjects / Mathematics.
Choose an application
Deze handleiding licht toe waar je 'bronnen' vindt, hoe je die selecteert en hoe je ze verwerkt. Er is een verschil tussen citeren, parafraseren en samenvatten. Zorgvuldig geeft de auteur aan hoe je respectievelijk voet- en eindnoten maakt of verwijzingen in de tekst zelf opneemt en hoe je een bronnenlijst samenstelt. Het bijzondere aan dit werk is dat het zich niet beperkt tot de 'gemakkelijke' verwijzingen maar ook de specifieke en moeilijke gevallen behandelt en dat niet alleen bij schriftelijke maar ook bij mondelinge, audiovisuele en elektronische bronnen. Onder meer volgende items komen aan bod: boeken, bundels, tijdschriften, rapporten, wetteksten, brochures, kranten, octrooien, patenten, bijsluiters, handleidingen, mondelinge mededelingen, lezingen, films, video's, computerprogramma's, radio- en televisieuitzendingen, cd's, cd-i's, cd-roms, internet, e-mail ... Dank zij een uitgebreid register vindt de gebruiker meteen een oplossing voor zijn probleem. De aangewezen gebruikers zijn studenten die een eindwerk maken en iedereen die teksten schrijft - van welke aard ook - waarin geciteerd of gerefereerd wordt. Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1: Informatie verkennen 1 Opzoeken van literatuur 2 Lezen 3 Schriftelijke notities 4 Andere bronnen Hoofdstuk 2: Schriftelijke bronnen: voet- en eindnoten, verwijzingen in de tekst 1 Van citaat tot plagiaat 2 Schriftelijke citaten in voet- en eindnoten 3 Parafrase, samenvatting 4 Andere inhouden van voet- en eindnoten 5 Verwijzingen in de tekst Hoofdstuk 3: Literatuurlijst 1 Verschillende bronnen 2 Indeling van een literatuurlijst Hoofdstuk 4: Mondelinge bronnen 1 Voet- en eindnoten 2 Verwijzingen in de tekst 3 Mondelinge bronnenlijst Hoofdstuk 5: Audiovisuele en elektronische bronnen 1 Voet- en eindnoten 2 Verwijzingen in de tekst 3 Audiovisuele en elektronische bronnenlijst
Citeren. --- Refereren. --- Bibliografische referenties. --- Literatuuronderzoek. --- Voetnoten. --- schrijven --- refereren --- Science --- eindwerken schrijven --- Didactic strategies --- literatuuronderzoek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- bronnenstudie --- Refereren --- Bibliography --- Methodology --- Bibliographical citations --- Wetenschap --- 450.8 --- 499.5 --- audiovisuele middelen --- citeren --- computergestuurd onderwijs --- didactisch proces --- film --- informatiebronnen --- leermiddelen --- multimedia --- onderwijs --- rapporteren --- video --- Reflecteren --- Scripties --- Studievaardigheden --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Bronvermelding --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- 007.2 --- informatievaardigheden --- #gsdbP --- #KVHA:Citeren; Nederlands --- #KVHA:Refereren; Nederlands --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- 001 --- bibliografisch refereren --- scripties --- 001.81 --- Bibliografie --- Citeren --- Literatuurlijsten --- bibliotheken --- bronnen --- citeren en refereren --- hoger onderwijs --- literatuurlijsten --- rapporten --- verslagen --- Nederlands, rapporteren --- 044 --- 450.8 ) Scripties --- bibliografie --- rapporteren (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- scriptie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 001.811 --- Bronvermeldingen --- Voetnoten --- Eindnoten --- Rapporteren --- 001.818 --- 002 --- Parafraseren --- Samenvatten --- Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Bibliografische referenties --- eindwerk --- 001.811 Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #A9311A --- Scriptie --- 810 --- taalkunde --- linguistique --- Bibliografieën
Choose an application
Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij
464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem --- Leermethoden
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|