Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Teacher's work in a globalizing economy
Authors: ---
ISBN: 0750709618 0750709626 1135700303 0203979699 1280143576 113570029X Year: 2000 Publisher: London New York Falmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Extended critical case studies provide a tangible working expression of the labour process of teaching, showing how teachers are simultaneously experiencing significant changes to their work, as well as responding in ways that actively shape these processes. For teachers and researchers, this book shows what processes are at work in the global economy which impact on, and sometimes control, the role of the teacher. It also reveals how teachers accommodate, resist or redefine their working circumstances, and explores methods researchers might employ in order to increase our understanding and kn


Book
Peterschap in ondernemingen : Een praktische handleiding voor het begeleiden van het leren op de werkplek
Author:
ISBN: 9033459302 Year: 2005 Publisher: Leuven/Voorburg Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze praktische handleiding biedt op de eerste plaats een antwoord op een aantal concrete praktijkvragen van kandidaat-peter zoals: "Wat verwachten nieuwe medewerkers wanneer ze ons bedrijf binnenkomen?", "Do's en don'ts bij het inwerken van nieuwe collega's", "Hoe op een overzichtelijke en duidelijke manier beginners inwerken in wat voor u vanzelfsprekend is?", "hoe collega's begeleiden bij het leren op de werkplek? Hoe dit aanpakken?", "Hoe constructieve feedback geven?", "Hoe mensen motiveren en blijven motiveren?" En ten slotte: "Hoe het rendement zichtbaar maken van opleiden en begeleiden op de werkplek?" (Bron: covertekst) 1. Waarom peterschap? - 2. Rol, profiel van een peter - 3. Praktijkgetuigenissen - 4. Mogelijke taken van een peter - 5. Praktijkgetuigenis

Understanding and preventing teacher burnout : a sourcebook of international research and practice
Authors: --- --- ---
ISBN: 0521622131 9780521622134 9780511527784 9780521028691 0521028698 0511527780 0511824742 Year: 1999 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Burnout' was first investigated in the 1970s as a crisis of overextended and disillusioned human service workers. But the nature of the syndrome has changed with the evolutions in the nature of these professions. The current experience of burnout is lived out in a more difficult social context, with human service workers struggling harder for social credibility and job security. For instance, through the greater demands on their time and energy, teachers are being pressed to do more work with fewer resources, while receiving fewer rewards and less recognition of their efforts. The objective of this 1999 volume is to provide different perspectives and a deeper understanding of the nature, conditions and consequences of burnout, notably in the teaching profession. To do this, the contributions review much research in the field, describing research agenda and action agendas designed to combat the incidence of burnout in the workplace.


Book
Agressie : praktijkboek voor hulpverleners, begeleiders en leerkrachten
Author:
ISBN: 9044114301 Year: 2003 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur tracht doorheen het boek een antwoord te geven op vragen met betrekking tot het voorkomen van agressie (= primaire preventie), de deëscalatie van een conflict (= secundaire preventie) en het beperken van de schade als gevolg van een agressie-incident (= tertiaire preventie). Aan de hand van vele cassussen en voorbeelden worden bepaalde inzichten met betrekking tot de omgang met agressief gedrag verduidelijkt. Voorgestelde opdrachten beogen de transfer van begrippen, concepten en inzichten naar de eigen praktijk te bewerkstellingen. Schema's en samenvattingen kunnen als didactische ondersteuning bij studie en vorming aangewend worden.

Voorbij het individu mensbeelden in wetenschappen.
Author:
ISBN: 9053502165 9789053502167 Year: 1995 Publisher: Leuven,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat uit van de veronderstelling dat maatschappelijke gedragingen een uiting zijn van onderliggende mensbeelden. Die mensbeelden analyseren en helder maken moet dan ook bijdragen tot inzicht en oplossing van diverse problemen. Eerst wijst de auteur op verschuivingen door de tijden heen in het zelfverstaan van de mens. Daarna laat hij zien welk mensbeeld gecreëerd wordt vanuit de fysica, de psychologie, de sociologie en de evolutieleer. Uiteindelijk wordt het dominante beeld van de 'mens-als-individu' indringend gerelativeerd en ontwerpt de auteur een mensbeeld 'voorbij-het-individu'. De mens is een knooppunt van relaties.

Keywords

Man --- Science --- -Social sciences --- -Human beings --- 159.923 --- Academic collection --- 3 --- 316.4 --- 159.9 --- $?$93/09 --- #KVHB:Mensbeeld --- mensbeeld --- opvoeding en onderwijs --- wijsgerige antropologie --- Evolutie --- Geschiedenis --- Individualisme --- Mensbeeld --- Natuurkunde --- Opvoeding --- Psychologie --- Sociologie --- Homo sapiens --- Human race --- Humanity (Human beings) --- Humankind --- Humans --- Mankind --- People --- Hominids --- Persons --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Natural science --- Science of science --- Sciences --- Philosophy --- Persoonlijkheid. Identiteit --- #A9607W --- Human beings. --- Social sciences --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Philosophy. --- fundamentele pedagogiek --- fundamentele pedagogiek. --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- Fundamentele pedagogiek. --- mensbeelden --- vroedkundige opleiding --- 127 --- zelfconcept --- Mensbeeld. --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Human beings --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- 450.41 --- Maatschappij --- Mensbeelden --- antropologie --- pedagogie --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #GSDBP --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- Société Maatschappij --- Social philosophy --- Social theory --- Normal science --- Philosophy of science --- Wijsgerige antropologie --- Onderwijsfilosofie --- 37 --- fysica --- Political philosophy. Social philosophy --- Philosophical anthropology --- sociologie --- leraren-leerling relatie --- onderwijs --- opvoeding --- evolutieleer --- aansprakelijkheid (recht) --- intermenselijke relaties --- Sociale wet. essays --- Wetenschappen

Listing 1 - 5 of 5
Sort by