Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Extended critical case studies provide a tangible working expression of the labour process of teaching, showing how teachers are simultaneously experiencing significant changes to their work, as well as responding in ways that actively shape these processes. For teachers and researchers, this book shows what processes are at work in the global economy which impact on, and sometimes control, the role of the teacher. It also reveals how teachers accommodate, resist or redefine their working circumstances, and explores methods researchers might employ in order to increase our understanding and kn
Enseignants --- Faculty (Education) --- Leerkrachten --- Leraars --- Leraren --- Onderwijspersoneel --- Onderwijzend personeel --- Onderwijzers --- Postmodernism and education --- Postmodernisme en onderwijs --- Postmodernisme et enseignement --- Teachers --- #PBIB:2003.3 --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen. --- Education --- Economic aspects --- Teachers. --- Postmodernism and education. --- Economic aspects. --- Education and postmodernism --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- labour --- process --- theory --- national --- school --- network --- critical --- ethnography --- power --- educational
Choose an application
Deze praktische handleiding biedt op de eerste plaats een antwoord op een aantal concrete praktijkvragen van kandidaat-peter zoals: "Wat verwachten nieuwe medewerkers wanneer ze ons bedrijf binnenkomen?", "Do's en don'ts bij het inwerken van nieuwe collega's", "Hoe op een overzichtelijke en duidelijke manier beginners inwerken in wat voor u vanzelfsprekend is?", "hoe collega's begeleiden bij het leren op de werkplek? Hoe dit aanpakken?", "Hoe constructieve feedback geven?", "Hoe mensen motiveren en blijven motiveren?" En ten slotte: "Hoe het rendement zichtbaar maken van opleiden en begeleiden op de werkplek?" (Bron: covertekst) 1. Waarom peterschap? - 2. Rol, profiel van een peter - 3. Praktijkgetuigenissen - 4. Mogelijke taken van een peter - 5. Praktijkgetuigenis
bedrijfsopleidingen --- HRM (human resource management) --- nieuwe medewerkers --- Personnel management --- werkplekleren --- #PBIB:2005.4 --- Mentorat Mentorschap --- Accueil du personnel Onthaal (personeel) --- personeelsbeleid 658.3 --- vorming en opleiding 374 --- 658.36 --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- bedrijfscultuur --- human resources management --- personeelsbeleid --- 060810.jpg --- Coaching --- Bedrijfsopleidingen --- Personeelsmanagement --- Mentoren --- Beginnende leraren --- Werkplekleren --- Leerprocessen --- Lerende organisaties --- 367.2 --- bedrijfsorganisatie --- coaching --- leerkrachtenbegeleiding --- mentoren* --- stagebegeleiding --- Bedrijfsopleiding --- Mentor --- Beginnende leraar --- Leerproces --- Lerende organisatie
Choose an application
'Burnout' was first investigated in the 1970s as a crisis of overextended and disillusioned human service workers. But the nature of the syndrome has changed with the evolutions in the nature of these professions. The current experience of burnout is lived out in a more difficult social context, with human service workers struggling harder for social credibility and job security. For instance, through the greater demands on their time and energy, teachers are being pressed to do more work with fewer resources, while receiving fewer rewards and less recognition of their efforts. The objective of this 1999 volume is to provide different perspectives and a deeper understanding of the nature, conditions and consequences of burnout, notably in the teaching profession. To do this, the contributions review much research in the field, describing research agenda and action agendas designed to combat the incidence of burnout in the workplace.
Burn out (Psychology) --- -Stress management --- Teachers --- Teaching --- -Academic collection --- Burn-out ; leraren --- #PBIB:1999.3 --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Teacher stress --- Management, Stress --- Health --- Prevention --- Job stress. --- Psychological aspects --- Stress management. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Prevention. --- Psychological aspects. --- lerarenvervolmaking en research --- lerarenvervolmaking en research. --- Stress management --- Academic collection --- Job stress --- Lerarenvervolmaking en research. --- Health Sciences --- Psychiatry & Psychology
Choose an application
De auteur tracht doorheen het boek een antwoord te geven op vragen met betrekking tot het voorkomen van agressie (= primaire preventie), de deëscalatie van een conflict (= secundaire preventie) en het beperken van de schade als gevolg van een agressie-incident (= tertiaire preventie). Aan de hand van vele cassussen en voorbeelden worden bepaalde inzichten met betrekking tot de omgang met agressief gedrag verduidelijkt. Voorgestelde opdrachten beogen de transfer van begrippen, concepten en inzichten naar de eigen praktijk te bewerkstellingen. Schema's en samenvattingen kunnen als didactische ondersteuning bij studie en vorming aangewend worden.
Agressiviteit hulpverlening --- #KVHB:Agressie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- C6 --- conflictbeheersing --- maatschappelijk werk --- agressie --- hulpverlening --- psychologie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geweld in de hulpverlening --- conflicthantering --- slachtofferhulp --- Social problems --- psychiatrie --- Orthopedagogics --- Personality development --- orthopedagogiek --- Psychology --- zelfverdediging --- Crisisinterventie --- Geweld/Agressiviteit --- psychotrauma --- Agressief gedrag --- 050934.jpg --- Agressie ; hulpverlening --- Violence/Agressivité --- Agressie --- Geweld --- Gedragsproblemen --- Gedragstherapie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Onderwijs --- Orthopedagogiek --- Agressiviteit --- Preventie --- Conflicthantering --- Hulpverlening --- Begeleiding --- Leraren --- 415.3 --- Verpleegkunde --- agressiviteit --- communicatie --- preventie --- Veiligheid --- 364.27 --- agressiviteit (agressie) --- posttraumatische stressstoornis --- psychiatrische verpleegkunde --- communicatie in de hulpverlening --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Nursing --- Uitvoerende functies --- 361.2 --- Hulpverlening. --- Psychologie --- Leraar --- Directie
Choose an application
Dit boek gaat uit van de veronderstelling dat maatschappelijke gedragingen een uiting zijn van onderliggende mensbeelden. Die mensbeelden analyseren en helder maken moet dan ook bijdragen tot inzicht en oplossing van diverse problemen. Eerst wijst de auteur op verschuivingen door de tijden heen in het zelfverstaan van de mens. Daarna laat hij zien welk mensbeeld gecreëerd wordt vanuit de fysica, de psychologie, de sociologie en de evolutieleer. Uiteindelijk wordt het dominante beeld van de 'mens-als-individu' indringend gerelativeerd en ontwerpt de auteur een mensbeeld 'voorbij-het-individu'. De mens is een knooppunt van relaties.
Man --- Science --- -Social sciences --- -Human beings --- 159.923 --- Academic collection --- 3 --- 316.4 --- 159.9 --- $?$93/09 --- #KVHB:Mensbeeld --- mensbeeld --- opvoeding en onderwijs --- wijsgerige antropologie --- Evolutie --- Geschiedenis --- Individualisme --- Mensbeeld --- Natuurkunde --- Opvoeding --- Psychologie --- Sociologie --- Homo sapiens --- Human race --- Humanity (Human beings) --- Humankind --- Humans --- Mankind --- People --- Hominids --- Persons --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Natural science --- Science of science --- Sciences --- Philosophy --- Persoonlijkheid. Identiteit --- #A9607W --- Human beings. --- Social sciences --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Philosophy. --- fundamentele pedagogiek --- fundamentele pedagogiek. --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- Fundamentele pedagogiek. --- mensbeelden --- vroedkundige opleiding --- 127 --- zelfconcept --- Mensbeeld. --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Human beings --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- 450.41 --- Maatschappij --- Mensbeelden --- antropologie --- pedagogie --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #GSDBP --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- Société Maatschappij --- Social philosophy --- Social theory --- Normal science --- Philosophy of science --- Wijsgerige antropologie --- Onderwijsfilosofie --- 37 --- fysica --- Political philosophy. Social philosophy --- Philosophical anthropology --- sociologie --- leraren-leerling relatie --- onderwijs --- opvoeding --- evolutieleer --- aansprakelijkheid (recht) --- intermenselijke relaties --- Sociale wet. essays --- Wetenschappen
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|