Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Waardering door klanten: klantenmanagement als fundament voor totale kwaliteit
Author:
ISBN: 9026728867 Year: 1999 Publisher: Deventer Kluwer


Book
Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement.
Authors: ---
ISBN: 9001050387 9789001050832 Year: 2006 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel 1 Oriëntering kwaliteitszorg - 1 Kwaliteit en kwaliteitszorg in vogelvlucht - 2 Kwaliteitszorggoeroes - 3 Integrale kwaliteitszorg en het inkoopproces - Deel 2 Kwaliteitszorgtechnieken - 4 Kwaliteitsinspectie en procesbeheersing - 5 Kwaliteitsbeheersing of quality engineering - 6 Certificatie van kwaliteitssystemen - Deel 3 Kwaliteitszorgmanagement en praktisch verbetermanagement - 7 Voortdurend verbeteren: de kwaliteitsgerichte organisatie - 8 Customer service en kwaliteitszorg - 9 Integratie


Book
Zet je lean bril op : verspilling zien en verwijderen
Author:
ISBN: 9789086617722 Year: 2013 Publisher: Brugge Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verspilling zien en verwijderen is een praktische leidraad voor ambitieuze ondernemers, leidinggevenden of medewerkers die in hun administratie of dienstenorganisatie meer willen doen met minder middelen. Al meer dan 50 jaar bewijzen duizenden organisaties over de hele wereld en in de meest uiteenlopende sectoren dat het Lean managementsysteem hiervoor de meest succesvolle methode is. In dit boek ontdekt u stap voor stap en aan de hand van tientallen principes, tips, sjablonen en instrumenten hoe een verbeterteam de huidige manier van werken kan versnellen, vereenvoudigen en verbeteren. De verbeterde manier van werken is altijd goedkoper én aangenamer voor zowel klanten als medewerkers.Bron : http://www.business-economics.be


Book
Stapsgewijs naar een bewegingsbeleid op het werk
Authors: ---
ISBN: 9020967231 9789020967234 Year: 2006 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als werknemers voldoende bewegen tijdens en buiten de werkuren levert dat voordelen op, zowel voor henzelf als voor het bedrijf. Bewegingsprogramma's die onderdeel zijn van het bedrijfsbeleid kunnen zowel de productiviteit als de arbeidstevredenheid mee verbeteren en dragen bij tot een positief bedrijfsimago. Een bewegingsbeleid omvat drie componenten: acties om te informeren en te sensibiliseren, beleidsrichtlijnen die voldoende beweging ondersteunen en activiteiten die het bewegingsaanbod verhogen. In deze publicatie vinden alle bedrijven en organisaties, ongeacht hun grootte, sector, cultuur of arbeidssysteem, handvatten om in zeven stappen een bewegingsbeleid te ontwikkelen, in te voeren, te evalueren en op te volgen. Bij elke stap horen bijlagen: kant-en-klare instrumenten zoals vragenlijsten, vergaderagenda's, checklisten, ... Dit boek verschijnt in de reeks Gezondheidsbevordering op het werk. Meer en meer bedrijven en organisaties zijn er zich van bewust dat de gezondheid en het welzijn van hun personeel een grote weerslag heeft op de werking van hun bedrijf of organisatie. Met deze reeks publicaties willen de initiatiefnemers, het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie, de Stichting tegen Kanker en Prevent, geschikt materiaal aanbieden om de gezondheid van de werknemers te ondersteunen en bevorderen. Daarbij wordt naast het fysische aspect ook ruimschoots aandacht geschonken aan het mentaal en sociaal welbevinden. (Bron: covetekst) Stap 1: Creëer een draagvlak voor gezondheid en een bewegingsbeleid op het werk; Stap 2: Zet een overlegstructuur op voor een bewegingsbeleid; Stap 3: Breng het bewegingsaanbod en de behoeften van de werknemers in kaart; Stap 4: Ontwikkel een beleidsdocument voor een bewegingsbeleid op het werk; Stap 5: Voer het bewegingsbeleid in; Stap 6: Evalueer het bewegingsbeleid; Stap 7: Herzie en veranker het bewegingsbeleid


Book
Stapsgewijs naar een voedingsbeleid op het werk
Authors: --- ---
ISBN: 9020958887 Year: 2005 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze publicatie helpt werkgevers om via een vooropgesteld voedingsbeleid gezonde voeding op het werk vanzelfsprekend te maken. Dit omvat drie componenten: het voorzien van een evenwichtige en gevarieerde keuze wanneer er een voedingsaanbod is, het sensibiliseren en motiveren van de werknemers om gezond te eten en het uitvoeren van interventies omtrent gezonde voeding. Elke organisatie, hoe klein of groot ook, met of zonder keuken, beschikt over de mogelijkheden om een dergelijk voedingsbeleid te ontwikkelen. Aan de hand van zeven stappen begeleidt het stappenplan de introductie of bijsturing van het voedingsbeleid op het werk en geeft hierbij de verschillende fasen aan. Bij elke stap horen bijlagen: kant-en-klare hulpmiddelen om het voedingsbeleid op te starten en verder te zetten. Een publicatie van het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie, de Stichting tegen Kanker en Prevent.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by