Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
1. Introduction - 2. Evaluation du travail, performance et personnes - 3. Recrutement et formation du personnel - 4. L'individu et l'organisation - 5. Le contexte de travail
Psychology, Industrial --- Psychologie du travail --- Psychologie du travail Arbeidspsychologie --- Evaluation Evaluatie --- Recrutement Werving --- Formation Opleiding --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- HRM + Welzijn op het werk : Welzijn op het werk --- GRH + bien-être au travail : Bien-être au travail
Choose an application
Doorheen de verschillende bijdragen willen de auteurs informatie geven, kritische vragen formuleren en de lezer in staat stellen kritische stellingname in te nemen ten aanzien van vragen als : hoe situeer ik mezelf tegenover ST, wat zoek in wat ST kan bieden, welke vragen moet ik inrichters van ST's stellen?
Primary groups --- groepstherapie --- sensitivitytraining --- Personality development --- Depth psychology --- Interpersonal relations --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- Apprentissage Leerproces --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Relations humaines Menselijke relaties --- #KVHB:Relaties --- #KVHB:Sensitivity training --- Sociale en echtelijke betrekkingen --- 615.854 --- Psychische therapie (sociodrama) --- sensitiviteitstraining --- Human relations --- Interpersonal relationships --- Personal relations --- Relations, Interpersonal --- Relationships, Interpersonal --- Social behavior --- Social psychology --- Object relations (Psychoanalysis) --- Rapports sociaux et conjugaux --- 361.13 --- 615.86 --- Interpersonal relations. --- 159.923.2
Choose an application
Hoe organiseer je een sessie waar de deelnemers echt iets aan hebben? Met behulp van dit boek kom je beslagen ten ijs. Een paar voorbeelden van situaties die je met behulp van dit boek het hoofd kunt bieden:- Je moet een trainingssessie vanuit het niets opbouwen, maar slaagt er bij gebrek aan ideeën niet in iets goeds te verzinnen ? in dit boek vind je de instrumenten om dat te voorkomen.- Je hebt wat trainingen gegeven maar behaalt er niet de gewenste resultaten mee ? hier vind je de oplossing voor dit probleem. - Je hebt geen tijd om voor een presentatie 80 flitsende PowerPoint-dia?s te maken ? geen nood, er zijn alternatieven die veel meer effect sorteren en maar half zoveel tijd kosten. Dit boek is ideaal voor iedereen die wel eens een workshop moet organiseren maar daar weinig ervaring mee heeft, of te weinig tijd. Het leidt je stap voor stap door alle verschillende stadia, van de eerste voorbereidingen tot de evaluatie achteraf. Als je alle tips en technieken uit dit boek toepast in je workshops, zullen de deelnemers zich die nog lang herinneren - en om de juiste redenen!
Business presentations --- Workshops (Adult education) --- Meetings --- Presentaties. --- presenteren --- Didactic strategies --- workshops --- presentatietechnieken --- Personnel management --- 371.31 --- 659.3 --- Formation Opleiding --- Informatie 002 --- Communicatie 656:621.39 --- gesprekstechnieken --- mondelinge communicatie --- 499.4 --- 800.52 --- Nederlands, mondelinge communicatie --- 371.3 --- Didactische werkvormen --- Trainingen --- Personeelsbeleid --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatie --- Presentaties --- Communicatietechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Spreken in het openbaar --- Methodologie --- Presenteren --- Werkvormen --- Vergaderen --- Training --- 65.012 --- Presentatie --- Communicatietechniek --- Werkvorm --- Training (vorming)
Choose an application
Cet ensemble de contributions s'attache à rendre compte des connaissances et tendances actuelles dans la réflexion relative à la place de l'évaluation dans la formation.--[Memento]
Aptitude professionnelle --- Aptitudes professionnelles --- Beroepskwalificaties --- Capacité professionnelle --- Capacités professionnelles --- Competentieprofiel --- Déqualification (Sociologie du travail) --- Employees [Rating of ] --- Personeelsevaluatie --- Personnel -- Evaluation --- Professional qualifications --- Professionnalisation --- Profiel competentie --- Qualification profile --- Qualifications professionnelles --- Savoir professionnel --- Savoirs professionnels --- Travailleurs -- Qualifications --- Vocational qualifications --- Educational evaluation --- Learning --- Teachers --- Evaluation en éducation --- Apprentissage --- Enseignants --- Evaluation --- Training of --- Formation --- Pédagogie --- Enseignement --- Enseignement supérieur --- Évaluation en éducation --- Évaluation --- Evaluation Evaluatie --- Formation Opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Formateurs Opleiders --- Evaluation en éducation --- Employees
Choose an application
Er is veel geschreven over leren, maar goede en toegankelijke overzichtswerken zijn er nauwelijks. Een basiswerk over leren in en om organisaties ontbrak tot nu toe al helemaal. Die constatering bracht Manon Ruijters en Robert-Jan Simons ertoe een ambitieus project te beginnen: een basisboek maken waarin een brug wordt geslagen tussen theorie en praktijk. Een boek waarin 50 gezichtsbepalende concepten rond leren en ontwikkelen terug te vinden zijn. Dat boek schreven ze niet alleen, maar samen met ruim 50 auteurs, mensen uit wetenschap en praktijk, met allen een eigen kleur. Zo ontstonden er 50 toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers, geschreven door deskundigen die niet alleen de theorie helder en zonder overbodige poespas overbrengen, maar hun persoonlijke facinatie voor, ervaring met en kritische reflecties op het onderwerp uit de doeken doen. De Canon van het leren is een boek waarin de auteurs iets van hun liefde voor het vak overdragen, en nieuwsgierigheid wekken. Het is bestemd voor praktijkmensen: trainers, opleiders en adviseurs die zich bezig houden met leren in en om organisaties in de meest brede zin van het woord. Managers, wetenschappers en studenten vinden verdieping in de Canon. Kortom: de Canon van het leren is een boek voor iedereen die iets aan de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept, en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept. En dat alles op een toegankelijke en persoonlijke manier.
leren --- History of education and educational sciences --- Teaching --- vergelijkende pedagogiek --- theoretische pedagogiek --- historische pedagogiek --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Onderwijskunde --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- Onderwijsleerprocessen --- Organisatieleer --- Appreciative Inquiry --- Formation Opleiding --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H302 --- 366.1 --- 454 --- leermethoden --- lerende organisatie --- Leren --- didactiek --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: processen --- Inrichting en organisatie --- Didactiek --- 371.3 --- Didactic strategies --- Lerende organisaties --- Ontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Leertheorieën --- Leerpsychologie --- Leertheorie --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.
Competentiemanagement. --- VTO-beleid (Vorming Training Opleiding) --- Personnel management --- kennismanagement --- talentmanagement --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- organisatiestrategieën --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- 65.012 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.2A86 --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Talentmanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Personeelsbeleid --- 367.2 --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- Leren --- Personeelsbeleid --- Professionalisering --- Training --- Werkplekleren --- competenties --- werkplekleren --- Levenslang leren --- 366.4 --- Competentiemanagement --- Kennismanagement --- Management strategie organisatie kennis leren --- 65.012 Methods --- Methods --- Onderwijs en economie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Opleiding en bijscholing --- Management ; algemeen --- PHL-Central Office 12 --- levenslang leren --- vorming --- Opleidingen --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Volwassenen --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Opleiding --- Volwassene --- Arbeidsmarkt --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
I: Kennismanagement:wat en waarom? - II: Kennis over kennis - III: Nieuw! Collectieve kennispraktijken - IV: Verbeterd! Individueel competentiemanagement - V: Verbeteren van kennisintensief werk - VI: Strategisch kennismanagement
kennismanagement --- competentiemanagement --- Organization theory --- Theory of knowledge --- HRM (human resource management) --- Kennismanagement --- Management --- Informatiemanagement --- Personeelsmanagement --- 098 Bedrijfskunde --- #KVHB:Kennismanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Connaissances générales Algemene kennis --- Formation Opleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Information (gestion) Informatie (management) --- Réseaux Netwerken --- 65.012.4 --- bedrijven, management --- competenties --- human resources management --- personeelsbeleid --- 65.019 kennismanagement --- 65 management --- 001.9 informatiebeheer --- 331.1 --- 331.3 --- competentieontwikkeling --- lerende organisatie --- opleiding in organisaties --- Management strategie organisatie kennis leren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Organisatie van de arbeid --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- 658.37 --- 658.3 --- Monograph --- Bedrijfsorganisatie
Choose an application
HR-managers kennen de basistechnieken van Human Resource Management niet meer. Daarom zet de auteur de essentiële technieken van HRM op een rijtje in deze volledig geactualiseerde editie.Human Resource Management biedt een evidence-based overzicht van de belangrijkste technieken binnen HR-domeinen als rekrutering, selectie, prestatiebeoordeling en functiewaardering, ... Bovendien is deze nieuwe editie compleet met de laatste ontwikkelingen in het HRM-landschap. De auteur gaat in op het steeds toenemende belang van branding, technologie, employability, netwerken en human capital management. Bij deze nieuwe uitgave is ook heel wat digitaal materiaal beschikbaar
loopbaanontwikkeling --- Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- aanwerving en selectie --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- personeelsmanagement --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H2101 --- 097 Personeelsbeleid --- 331.30 --- MA 2011-2012 --- OO Personeelsmanagement --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Recrutement Werving --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Assessment Assessment --- Formation Opleiding --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Rémunération Bezoldiging --- Carrière Loopbaan --- AA / International- internationaal --- 650 --- 331.108 --- 658.3 --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 331.108 Personeelsorganisatie. Human Resources --- Personeelsorganisatie. Human Resources --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Personeelsmanagement bij de overheid: algemene werken --- Personeelsbeleid. Humanresourcesmanagement. Strategisch. SHRM --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- 331.3 --- MA 2014-2015 --- 367.2 --- personeelsselectie --- prestatiemanagement --- HRM --- 005.96 --- HRM human resource management --- arbeid, motivatie --- assessment centers --- human resources management --- personeelsbeleid --- personeelswerving --- Human resource management --- S20110607.JPG --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- personeelsbeleid, HRM --- HRM. Personeelszaken --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Personeelsmanagement --- Competentiemanagement --- Werving --- Personeelsselectie --- Assessment --- Training --- Prestatie-audit --- Beloningen --- Loopbaanbeleid --- Loopbaanbegeleiding --- Beloning --- Training (vorming) --- Personeelswerving
Choose an application
Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat 120 verschillende werkvormen, geordend naar doelstelling, zoals: kennismaken, uitwisselen, kennis overdragen, discussiëren, beslissen, brainstormen, plannen maken, evalueren, vaardigheden oefenen en informeren. Het boek geeft ook uitleg over de theorie en gedachtegang achter het kiezen en het gebruiken van werkvormen. Het zet tips, trucs en valkuilen voor het succesvol begeleiden van iedere afzonderlijke werkvorm overzichtelijk op een rij. Het werk is gericht op de groeiende groep enthousiaste managers, trainers en docenten die hun overlegsituaties actiever willen maken en tegemoet willen komen aan de verschillende wensen en voorkeuren van hun deelnemers. Het is bedoeld voor leidinggevenden of trainers die plezier hebben in het regisseren van bijeenkomsten en geïnspireerd willen worden om in hun aanpak te variëren en zo inhoud effectief te behandelen
communicatie --- leidinggeven --- management --- Brainstorming Brainstorming --- Formation Opleiding --- Jeux de rôle Rollenspel --- Méthode des cas Gevallenmethode --- #KVHA:Lerarenopleiding --- #KVHA:Onderwijs --- #KVHA:Onderwijsvormen --- 499.4 --- trainingen --- vergaderen --- vergadertechnieken --- werkvormen --- 305.8 --- 367.1 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Kennismakingsspelen --- Leergroepen --- Management --- Reflecteren (Terugblikken) --- Teamcommunicatie --- Training --- Vergaderen --- leiding geven --- personeelsbeleid --- 65.012 --- Kennis --- Leren --- Methodiek --- Organisatie --- Werkvormen --- Leidinggeven --- Personeelsbeleid --- Personeelsmanagement --- S20100038.JPG --- didactiek --- vergadertechniek --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatie ; algemeen --- Leer van de organisatie --- Bedrijfspsychologie en -sociologie --- 007 --- 371.3 --- 007.1 --- Leidinggeven. --- Personeelsbeleid. --- Didactic strategies --- Personnel management --- Mass communications --- groepsontwikkeling --- didactische werkvormen --- lesgeven --- opleidingen --- Teacher education. Teacher's profession --- coaching --- Communicatie --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Vergadertechniek --- Bedrijfspsychologie- en sociologie --- Vergadertechnieken --- Leidinggeven : communicatie --- #KVHB:Werkvomren --- #KVHB:Vergadertechnieken --- #KVHB:Leidinggeven --- #KVHB:Training --- vergadertechnieken (gez) --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H305 --- Interne communicatie en organisatie --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: organisatieverandering --- Presenteren --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Massacommunicatie --- 691 --- human resources management --- managementvaardigheden --- arbeid, motivatie --- Bedrijfsorganisatie --- mondelinge communicatie --- 658.3 --- Management leidinggeven leiderschap coachen motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Pedagogie en didactiek --- 650.012 --- Groepstraining --- Groepsoefeningen --- Informeren --- Brainstormen --- Strategieformulering --- Besluitvorming --- Reflectie --- Vaardigheden --- Discussie --- Interactiviteit --- Communicatieve vaardigheden --- Taalvaardigheid --- Nederlands --- Mondelinge communicatie --- Bedrijfspsychologie --- Groepswerk --- Didactische werkvorm --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leiderschap --- Werkvorm --- 454.21 --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Training (vorming)
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|