Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Psychologie du travail et des organisations
Authors: --- ---
ISBN: 9782804108038 2804108031 Year: 2011 Publisher: Bruxelles: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Introduction - 2. Evaluation du travail, performance et personnes - 3. Recrutement et formation du personnel - 4. L'individu et l'organisation - 5. Le contexte de travail


Book
Verlaat je eiland : sensitivity training en interpersoonlijke relaties
Authors: --- ---
ISBN: 9028999809 Year: 1974 Publisher: Antwerpen : Nederlandsche Boekhandel,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doorheen de verschillende bijdragen willen de auteurs informatie geven, kritische vragen formuleren en de lezer in staat stellen kritische stellingname in te nemen ten aanzien van vragen als : hoe situeer ik mezelf tegenover ST, wat zoek in wat ST kan bieden, welke vragen moet ik inrichters van ST's stellen?


Book
Workshops : een complete handleiding voor geweldige workshops
Author:
ISBN: 9789043013147 9043013145 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe organiseer je een sessie waar de deelnemers echt iets aan hebben? Met behulp van dit boek kom je beslagen ten ijs. Een paar voorbeelden van situaties die je met behulp van dit boek het hoofd kunt bieden:- Je moet een trainingssessie vanuit het niets opbouwen, maar slaagt er bij gebrek aan ideeën niet in iets goeds te verzinnen ? in dit boek vind je de instrumenten om dat te voorkomen.- Je hebt wat trainingen gegeven maar behaalt er niet de gewenste resultaten mee ? hier vind je de oplossing voor dit probleem. - Je hebt geen tijd om voor een presentatie 80 flitsende PowerPoint-dia?s te maken ? geen nood, er zijn alternatieven die veel meer effect sorteren en maar half zoveel tijd kosten. Dit boek is ideaal voor iedereen die wel eens een workshop moet organiseren maar daar weinig ervaring mee heeft, of te weinig tijd. Het leidt je stap voor stap door alle verschillende stadia, van de eerste voorbereidingen tot de evaluatie achteraf. Als je alle tips en technieken uit dit boek toepast in je workshops, zullen de deelnemers zich die nog lang herinneren - en om de juiste redenen!


Book
Evaluer pour former : outils, dispositifs et acteurs
Authors: --- ---
ISBN: 9782804156619 2804156613 Year: 2008 Volume: *69 Publisher: Bruxelles: De Boeck,


Book
Canon van het leren : 50 concepten en hun grondleggers
Authors: ---
ISBN: 9789013102840 Year: 2012 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er is veel geschreven over leren, maar goede en toegankelijke overzichtswerken zijn er nauwelijks. Een basiswerk over leren in en om organisaties ontbrak tot nu toe al helemaal. Die constatering bracht Manon Ruijters en Robert-Jan Simons ertoe een ambitieus project te beginnen: een basisboek maken waarin een brug wordt geslagen tussen theorie en praktijk. Een boek waarin 50 gezichtsbepalende concepten rond leren en ontwikkelen terug te vinden zijn. Dat boek schreven ze niet alleen, maar samen met ruim 50 auteurs, mensen uit wetenschap en praktijk, met allen een eigen kleur. Zo ontstonden er 50 toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers, geschreven door deskundigen die niet alleen de theorie helder en zonder overbodige poespas overbrengen, maar hun persoonlijke facinatie voor, ervaring met en kritische reflecties op het onderwerp uit de doeken doen. De Canon van het leren is een boek waarin de auteurs iets van hun liefde voor het vak overdragen, en nieuwsgierigheid wekken. Het is bestemd voor praktijkmensen: trainers, opleiders en adviseurs die zich bezig houden met leren in en om organisaties in de meest brede zin van het woord. Managers, wetenschappers en studenten vinden verdieping in de Canon. Kortom: de Canon van het leren is een boek voor iedereen die iets aan de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept, en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept. En dat alles op een toegankelijke en persoonlijke manier.


Book
Werk maken van leren : strategisch VTO-beleid in organisaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044128215 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.


Book
Kennismanagement : de vierde golf
Authors: ---
ISBN: 904650297X Year: 2005 Volume: 17 Publisher: Dordrecht : Kluwer academic,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

I: Kennismanagement:wat en waarom? - II: Kennis over kennis - III: Nieuw! Collectieve kennispraktijken - IV: Verbeterd! Individueel competentiemanagement - V: Verbeteren van kennisintensief werk - VI: Strategisch kennismanagement


Book
Handboek human resource management : back to basics
Author:
ISBN: 9789077442821 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

HR-managers kennen de basistechnieken van Human Resource Management niet meer. Daarom zet de auteur de essentiële technieken van HRM op een rijtje in deze volledig geactualiseerde editie.Human Resource Management biedt een evidence-based overzicht van de belangrijkste technieken binnen HR-domeinen als rekrutering, selectie, prestatiebeoordeling en functiewaardering, ... Bovendien is deze nieuwe editie compleet met de laatste ontwikkelingen in het HRM-landschap. De auteur gaat in op het steeds toenemende belang van branding, technologie, employability, netwerken en human capital management. Bij deze nieuwe uitgave is ook heel wat digitaal materiaal beschikbaar

Keywords

loopbaanontwikkeling --- Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- aanwerving en selectie --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- personeelsmanagement --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H2101 --- 097 Personeelsbeleid --- 331.30 --- MA 2011-2012 --- OO Personeelsmanagement --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Recrutement Werving --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Assessment Assessment --- Formation Opleiding --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Rémunération Bezoldiging --- Carrière Loopbaan --- AA / International- internationaal --- 650 --- 331.108 --- 658.3 --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 331.108 Personeelsorganisatie. Human Resources --- Personeelsorganisatie. Human Resources --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Personeelsmanagement bij de overheid: algemene werken --- Personeelsbeleid. Humanresourcesmanagement. Strategisch. SHRM --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- 331.3 --- MA 2014-2015 --- 367.2 --- personeelsselectie --- prestatiemanagement --- HRM --- 005.96 --- HRM human resource management --- arbeid, motivatie --- assessment centers --- human resources management --- personeelsbeleid --- personeelswerving --- Human resource management --- S20110607.JPG --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- personeelsbeleid, HRM --- HRM. Personeelszaken --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Personeelsmanagement --- Competentiemanagement --- Werving --- Personeelsselectie --- Assessment --- Training --- Prestatie-audit --- Beloningen --- Loopbaanbeleid --- Loopbaanbegeleiding --- Beloning --- Training (vorming) --- Personeelswerving


Book
Het groot werkvormenboek : de inspiratiebron voor resultaatgerichte trainingen, vergaderingen en andere bijeenkomsten
Authors: ---
ISBN: 9789052616131 9052616132 Year: 2007 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat 120 verschillende werkvormen, geordend naar doelstelling, zoals: kennismaken, uitwisselen, kennis overdragen, discussiëren, beslissen, brainstormen, plannen maken, evalueren, vaardigheden oefenen en informeren. Het boek geeft ook uitleg over de theorie en gedachtegang achter het kiezen en het gebruiken van werkvormen. Het zet tips, trucs en valkuilen voor het succesvol begeleiden van iedere afzonderlijke werkvorm overzichtelijk op een rij. Het werk is gericht op de groeiende groep enthousiaste managers, trainers en docenten die hun overlegsituaties actiever willen maken en tegemoet willen komen aan de verschillende wensen en voorkeuren van hun deelnemers. Het is bedoeld voor leidinggevenden of trainers die plezier hebben in het regisseren van bijeenkomsten en geïnspireerd willen worden om in hun aanpak te variëren en zo inhoud effectief te behandelen

Keywords

communicatie --- leidinggeven --- management --- Brainstorming Brainstorming --- Formation Opleiding --- Jeux de rôle Rollenspel --- Méthode des cas Gevallenmethode --- #KVHA:Lerarenopleiding --- #KVHA:Onderwijs --- #KVHA:Onderwijsvormen --- 499.4 --- trainingen --- vergaderen --- vergadertechnieken --- werkvormen --- 305.8 --- 367.1 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Kennismakingsspelen --- Leergroepen --- Management --- Reflecteren (Terugblikken) --- Teamcommunicatie --- Training --- Vergaderen --- leiding geven --- personeelsbeleid --- 65.012 --- Kennis --- Leren --- Methodiek --- Organisatie --- Werkvormen --- Leidinggeven --- Personeelsbeleid --- Personeelsmanagement --- S20100038.JPG --- didactiek --- vergadertechniek --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatie ; algemeen --- Leer van de organisatie --- Bedrijfspsychologie en -sociologie --- 007 --- 371.3 --- 007.1 --- Leidinggeven. --- Personeelsbeleid. --- Didactic strategies --- Personnel management --- Mass communications --- groepsontwikkeling --- didactische werkvormen --- lesgeven --- opleidingen --- Teacher education. Teacher's profession --- coaching --- Communicatie --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Vergadertechniek --- Bedrijfspsychologie- en sociologie --- Vergadertechnieken --- Leidinggeven : communicatie --- #KVHB:Werkvomren --- #KVHB:Vergadertechnieken --- #KVHB:Leidinggeven --- #KVHB:Training --- vergadertechnieken (gez) --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H305 --- Interne communicatie en organisatie --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: organisatieverandering --- Presenteren --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Massacommunicatie --- 691 --- human resources management --- managementvaardigheden --- arbeid, motivatie --- Bedrijfsorganisatie --- mondelinge communicatie --- 658.3 --- Management leidinggeven leiderschap coachen motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Pedagogie en didactiek --- 650.012 --- Groepstraining --- Groepsoefeningen --- Informeren --- Brainstormen --- Strategieformulering --- Besluitvorming --- Reflectie --- Vaardigheden --- Discussie --- Interactiviteit --- Communicatieve vaardigheden --- Taalvaardigheid --- Nederlands --- Mondelinge communicatie --- Bedrijfspsychologie --- Groepswerk --- Didactische werkvorm --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leiderschap --- Werkvorm --- 454.21 --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Training (vorming)

Listing 1 - 9 of 9
Sort by