Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
This fascinating book explores the pervasive influence of pacifism on Victorian feminism. Drawing on previously unused source material, it provides an account of Victorian women who campaigned for peace and the many feminists who incorporated pacifist ideas into their writing on women and women's work. It explores feminists' ideas about the role of women within the empire, their eligibility for citizenship and their ability to act as moral guardians in public life. Brown shows that such ideas made use - in varying ways - of gendered understandings of the role of force and the relevance of arbitration and other pacifist strategies. 'The truest for of patriotism' examines the work of a wide range of individuals and organisations, from well-known feminists such as Lydia Becker, Josephine Butler and Millicent Garrett Fawcett, to lesser-known figures such as the Quaker pacifists Ellen Robinson and Priscilla Peckover. Women's work within male-dominated organisations, such as the Peace Society and the International Arbitration and Peace Association, is covered alongside single-sex organisations, such as the International Council of Women. Also reviewed are the arguments put forward in feminist journals like the Englishwoman's Review and the Women's Penny Paper. Brown uncovers a wide range of pacifist, internationalist and anti-imperialist strands in Victorian feminist thought, focusing on how these ideas developed within the political and organisational context of the time. This book will be of interest to anyone studying nineteenth-century social movements, and essential reading for those with an interest in the history of British feminism.
Women pacifists --- Feminism --- Pacifism --- History --- pacifism --- victorian --- feminism --- Evangelicalism --- Peace movement --- Peace Society --- Quakers --- Women's suffrage
Choose an application
Jeudi 27 mai, fin d’après-midi, vous poussez la lourde porte d’un bâtiment ancien. Une vague odeur de naphtaline, de pierre et de carton. Vous cherchez le bureau du directeur, lieu dans lequel votre rendez-vous est prévu, pour évoquer la scolarité de votre fils. Secrétaires, infirmière, logopédiste, doyenne, enseignant « ordinaire » et « spécialisé », psychologue, concierge… Vous allez ce jour-là croiser un nombre impressionnant de personnes travaillant dans l’établissement scolaire. En quoi consiste leur travail quotidien ? Comment organisent-elles leurs activités, au jour le jour ? Comment leurs tâches s’articulent-elles entre elles ? L’ambition de cet ouvrage collectif est de décrire le travail, souvent méconnu et parfois invisible, réalisé par ces divers professionnels au sein des établissements scolaires. Il propose des entrées diversifiées sur le travail à l’école, abordant tout autant l’insertion professionnelle, le travail des enseignants, des élèves, des infirmières, des psychologues, des directeurs, des parents ou encore des concierges, afin de donner un aperçu de l’évolution, des divisions et des contradictions qui caractérisent le « travail pédagogique » dans son ensemble. Avec une volonté de dépasser les oppositions préconstruites, notamment celle entre « travail prescrit » et « travail réel », le livre traite des multiples ajustements auxquels les individus ont recours dans leur quotidien. Il révèle leurs pratiques ordinaires, tout en rendant compte des variations normatives et des diverses prescriptions qui leur sont adressées, à l’intérieur comme hors des murs de l’école.
Travail pédagogique --- Etablissement scolaire --- Normes --- Poste de Travail --- Subjectivité
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|