Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Organization theory --- management development --- assessment centers --- 658.37 --- 658.33 --- Organisatieleer --- Management --- Personeelsmanagement --- Personeelsselectie --- Opleidingen --- Vorming --- Assessment --- Opleiding --- Arbeidsmarkt
Choose an application
658 --- 366.4 --- Coaching --- Management --- E090037.jpg --- Management ; opleidingen --- Personeelsbeleid --- Team personeel talenten motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken --- Business management, administration. Commercial organization --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat
Choose an application
De gangbare methode om complexe problemen op te lossen, is ze op te splitsen in een aantal deelproblemen. Hierdoor zijn ze weliswaar beter te behappen, maar raakt tevens de verbondenheid met het grotere geheel verloren. Die prijs is te hoog voor organisaties die in een steeds complexer wordende omgeving opereren, omdat de kans op verkeerde beslissingen te groot wordt.Systeemdenken biedt hiervoor een oplossing en stelt ons in staat de grote patronen weer te herkennen en effectiever te veranderen. Systeemdenken wordt dan ook aangeduid als de vijfde – en belangrijkste – discipline van lerende organisaties. De essentie van systeemdenken valt uiteen in twee aspecten: het zien van onderlinge verbanden in plaats van een lineaire opeenvolging van oorzaak en gevolg, en het zien van processen van verandering in plaats van momentopnames. Het concept van terugkoppeling staat daarbij centraal en laat zien hoe acties elkaar kunnen versterken of dempen. Vanuit het systeemdenken geldt dat iedere actie zowel een oorzaak als gevolg is van andere acties. De implicatie hiervan is dat iedereen verantwoordelijk is voor de problemen die binnen een systeem (bijvoorbeeld een organisatie) ontstaan. Een andere implicatie is dat omvangrijke acties door demping soms weinig effect sorteren, maar dat kleine acties door versterking ook enorm invloedrijk kunnen zijn. Daar komt nog bij dat het vaak enige tijd duurt voordat het effect van acties zichtbaar wordt als gevolg van vertragingen.Een nadere analyse van het gedrag van systemen leidt tot de ontdekking dat bepaalde patronen steeds terugkeren. Deze ‘Archetypen’ stellen ons in staat om problemen beter te herkennen en effectiever aan te pakken en aldus lerende organisaties te bouwen.
Personnel management --- leidinggeven --- Organization theory --- Industrial psychology --- systeemdenken --- management --- opleidingen --- personeelsmanagement --- 65.011 --- 65.01 --- $?$93/09 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- #A9611A --- Changement Verandering --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Groupes Groepen --- Leadership Leadership --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- 366.1 --- organisatieleer --- verandermanagement --- bedrijfsprocessen --- bedrijfsstrategie --- managementopleidingen --- organisaties, verandering --- E110815.jpg --- Organisatieleer --- Organisaties ; kwaliteitszorg --- Samenwerkend leren ; organisaties --- 65.011 General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- Inrichting en organisatie --- Lerende organisaties --- Lerende organisatie
Choose an application
Het handboek tracht een antwoord te geven op diverse vragen en moeilijkheden bij het voeren van een kwaliteitsvol VTO-beleid: Hoe kom je van losse VTO-inspanningen tot een strategisch VTO-beleid?Welke VTO-behoeften leven er in de organisatie en hoe stel je die vast? Hoe de transfer van het geleerde naar de werkvloer bevorderen? Hoe van een evaluatie méér maken dan een verzameling van indrukken? Hoe de organisatie tot een krachtige leeromgeving maken? Vanuit een geïntegreerde en strategische visie op VTO worden checklists, procedures, instrumentaria en praktijkvoorbeelden uitgebreid voorgesteld.
321.3 --- beroepsvervolmaking --- competenties --- kwaliteitsbewaking --- management --- opleiding --- personeelsbeleid --- planning --- trainingen --- 364.62 --- #PBIB:2000.4 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:316.8H30 --- Academic collection --- 374 --- 374.12 --- #A0501A --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- Apprentissage Leerproces --- Compétences Bevoegdheden --- Formation Opleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- #KVHB:Handboeken TP --- #KVHB:Opleidingen --- #KVHB:Welzijnswerk --- Beroepsopleiding 377 --- Maatschappelijke werk 36 --- Onderwijs 37 --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- 321.4 --- kennisverwerving --- leeromgeving --- leren --- maatschappelijk werk --- opleidingen --- organisatieleer --- professionalisering --- veranderingsbekwaamheid --- vorming --- welzijnswerk --- welzijnswerkers --- welzijnszorg --- Kwaliteitszorg in de welzijnsvoorzieningen (tevredenheids(onderzoek)) --- Management in de welzijnsinstelling --- Hulpverleners : professionalisering --- Maatschappelijk werk : hulpverleners --- Kwaliteitszorg ; sociale welzijnszorg --- competentieontwikkeling --- in-service opleiding --- lerende organisatie --- management in de welzijnsinstelling --- welzijnswerkers, opleiding --- #gsdbP --- Maatschappelijk werker. Sociale werkers --(algemeen) --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- vorming - vormingswerk - sociaal cultureel werk --- vormingswerkers, opleiding --- Opleiding en beroep --- 658.37 --- 361.03 --- 361.05 --- 364.62 Maatschappelijk werker. Sociale werkers --(algemeen) --- departement Algemeen 10 --- kwaliteitsbevordering --- Compétences Bevoegdheden --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden .. --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden
Choose an application
Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.
Competentiemanagement. --- VTO-beleid (Vorming Training Opleiding) --- Personnel management --- kennismanagement --- talentmanagement --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- organisatiestrategieën --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- 65.012 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.2A86 --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Talentmanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Personeelsbeleid --- 367.2 --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- Leren --- Personeelsbeleid --- Professionalisering --- Training --- Werkplekleren --- competenties --- werkplekleren --- Levenslang leren --- 366.4 --- Competentiemanagement --- Kennismanagement --- Management strategie organisatie kennis leren --- 65.012 Methods --- Methods --- Onderwijs en economie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Opleiding en bijscholing --- Management ; algemeen --- PHL-Central Office 12 --- levenslang leren --- vorming --- Opleidingen --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Volwassenen --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Opleiding --- Volwassene --- Arbeidsmarkt --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
In een bedrijf gaat men van elke investering het rendement na. Ook in de opleidingswereld groeit de behoefte om de effectiviteit en het rendement van leeractiviteiten te kunnen bepalen en optimaliseren. Hebben al die opleidingen wel effect? Dragen ze bij tot de organisatieresultaten? Leveren de leeractiviteiten financieel iets op? Dit boek helpt om deze vragen te beantwoorden. Het gaat over leren in bedrijven en organisaties, en hoe we de effecten daarvan kunnen meten. Die drang naar meten past in de moderne bedrijfsvoering, de zorg voor kwaliteit en voor toegevoegde waarde. In dit boek staan een aantal denkpisten en technieken beschreven die bruikbaar zijn om de effectiviteit van leerprocessen te beoordelen. Er wordt daarbij gekeken naar de kwaliteit van leerprocessen en vooral naar het resultaat ervan. De harde economische aanpak wordt niet geschuwd: hoeveel euro kost het leren, en hoeveel euro brengt het op? De kracht van dit boek zit in de vele praktijkvoorbeelden. Via de vele handige tips en tools wil het boek HR- of opleidingsverantwoordelijken ondersteunen bij het beoordelen van de effecten van leeractiviteiten en het becijferen van het opleidingsrendement.Met een woord vooraf door Luc Sels (K.U. Leuven).
didactische processen --- Didactics --- Personnel management --- HO (hoger onderwijs) --- HRM (human resource management) --- School management --- opleidingen --- 37 --- #SBIB:316.334.1O130 --- #SBIB:316.334.1O300 --- #SBIB:316.334.1O350 --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Leermethoden 371.3 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 371.26 --- 371.3 --- 378:331 --- evaluatie --- leerprocessen --- leren --- onderwijs- en leermiddelen --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Methoden van onderwijsonderzoek --- Doel en functie van het onderwijs en studeren: algemeen --- Onderwijs en economie --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- hogescholen en de bedrijfswereld --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- cultuur, personeel, talenten, team --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- 37 Education --- Education
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|