Narrow your search

Library

Vlerick Business School (4)

UGent (3)

Arteveldehogeschool (2)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

UCLouvain (2)

ULiège (2)

AP (1)

DB (1)

FOD Finances (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (2)

English (2)


Year
From To Submit

2011 (1)

2009 (1)

1996 (1)

1995 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Het psychologisch onderzoek : een oefenboek
Author:
ISBN: 9789026322655 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Ambo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een uitermate professionele benadering over al die testen die we vaak moeten ondergaan wanneer we ons aanbieden voor een job of een andere functie in bepaalde instellingen of ondernemingen. Met dit boek krijg je niet enkel een zeer duidelijke duiding van deze testen en de bedoelingen waarmee deze worden uitgevoerd. Hoe ga je hiermee om, en tot waar mag men gaan in zo'n testen? Allemaal vragen die worden beantwoord, en die verder worden aangevuld met heel wat inzichten en beschrijvingen, alsook daadwerkelijke oefeningen die je inzicht zullen verschaffen in deze techniek. Wanneer ben je intelligent? Hoe kan je dit meten? Moeilijke vraag... In elk geval, wat men er ook moge over denken, vele bedrijven en andere instanties nemen deze testen aan als basis om je intelligentie en je vermogen tot logisch denken te toetsen. Is dit een gegeven dat je zomaar moet aanvaarden, en waar je kan vanuit gaan dat je je niet vaardiger kan maken in het oplossen van die vervelende testen? Neen, uiteraard is de waarheid anders. Je kan je trainen en je bepaalde technieken eigen maken en je vaardigheid op dit vlak gaan verhogen. Dit boek zal je alvast op een concrete en efficiënte wijze begeleiden in het oefenen in dit genre oefeningen. Het is een thematische benadering, in de zin dat de verschillende tests worden gerangschikt volgens de systematiek die wordt gebruikt in dit domein, en ze worden beschreven vooraleer men werkelijk concreet aan het werk kan


Book
Hoe bereid je je efficiënt voor op psychologische tests ? : voorbeelden en tips
Author:
ISBN: 9073721067 Year: 1995 Volume: *5 Publisher: Brussel Léonard & Partners


Book
Handbook of marketing scales : multi-item measures for marketing and consumer behavior research
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781412980180 1412980186 Year: 2011 Publisher: Thousand Oaks (Calif.): Sage,

The balanced scorecard : translating strategy into action.
Authors: ---
ISBN: 0875846513 9780875846514 1422148165 0585063060 Year: 1996 Publisher: Boston : Harvard Business School Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De zoektocht naar optimalisering van de menselijke, immaterile en materile componenten in de bedrijfsprocessen is een permanente uitdaging voor het bedrijfsmanagement. Korte termijntactieken en strategisch denken zijn onontbeerlijk en dienen continu op elkaar afgestemd te blijven. De traditionele eenzijdig financiële metingen van geleverde en dus onherroepelijke resultaten, met als enige doel a posteriori controle en verbetering, volstaan niet meer in ons complex economisch bestel. De 'balanced scorecard' poogt vier perspectieven te meten: het financiële, de afnemers, de interne bedrijfsprocessen en het leer- en groeiperspectief. De eerste drie zijn vnl. om de prestaties op te drijven en de laatste als noodzakelijke onderbouw van de competentie tot presteren. Het globaal en uitgebalanceerd gebruik van deze parameters dient onlosmakelijk verbonden en blijvend getoetst aan de visie, doelstellingen en stategie van de onderneming. Uiteraard verschilt de balanced scorecard naargelang van De bedrijfsstructuur waarop zij toegepast wordt, maar ze kan even zinvol geappliceerd worden binnen niet commercile organisaties. De eeuwige discrepantie tussen denken, doel en verwezenlijking is ook niet vreemd bij het implementeren van desbetreffend systeem, en de schrijvers weiden breed uit over specifieke problemen van het omzetten van strategisch denken en doelstellingen in daadwerkelijke en pertinente actie. Het boek rond af met een gedetailleerd schema voor het opzetten, toepassen en opvolgen van een balanced scorecard-managementprogramma. Ettelijke verhelderende schema's vullen de hoofdstukken aan. Hoewel tovermiddelen voor succesvol bedrijfsbeleid niet bestaan, wordt de zoektocht ernaar onverminderd verdergezet door menig managementgoeroe. Het balanced scorecard-systeem is duidelijk het resultaat van de onvrede met de beperkingen van de klassieke managementopvattingen. De moeilijkheid schuilt wel in de meting van de externe en wispelturige factoren zoals de markten, de klanten En de inschatting en verwerking ervan in een strategisch perspectief. Het boek levert voldoende materiaal om elkeen die al dan niet professioneel begaan is met de ontwikkeling en groei van organisaties te boeien en een degelijk inzicht te verschaffen bij het uitbouwen van strategisch gerichte structuren. Geen gemakkelijke literatuur; enkele storende drukfouten verzwakken de professionele toets. [Dirk Wouters, 15.01.98]

Keywords

Industrial productivity --- Organizational effectiveness --- Strategic planning. --- Measurement. --- Evaluation. --- Arbeidsmotivatie. --- BSC. --- Balanced scorecard. --- Informatiemanagement. --- Personeelsbeleid. --- Strategic planning --- 658.4012 --- management --- #ECO:03.02:industrie en onderneming analyse --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- 65.012 --- 658.56 --- Balanced Scorecard --- Management : meetinstrumenten --- Strategisch management --- E070356.jpg --- #SBIB:003.IO --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:35H203 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 65.012.4 --- 658.012.123 --- Goal setting (Strategic planning) --- Planning, Strategic --- Strategic intent (Strategic planning) --- Strategic management --- Planning --- Business planning --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Measurement --- Evaluation --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- strategisch beleid --- BSC (balanced scorecard) --- Business policy --- Performance --- Entreprises --- Efficacité organisationnelle --- Planification stratégique --- Productivité --- Mesure --- Évaluation --- Industrial productivity - Measurement --- Organizational effectiveness - Evaluation --- Organizational effectiveness - Measurement --- Performance - Measurement --- tableau de bord --- STRATEGIC PLANNING --- ORGANIZATIONAL EFFECTIVENESS --- INDUSTRIAL PRODUCTIVITY --- EVALUATION --- MEASUREMENT

Listing 1 - 4 of 4
Sort by