Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe ga je goed om met leerlingen in de klas? Een vraag die voor leerkrachten, van primair of kleuteronderwijs tot het hoger onderwijs, een hele loopbaan relevant blijft. Opvoeden in de klas wil iedere lesgever helpen bij zijn of haar dagelijkse job. Het boek beschrijft principes en technieken waarmee leerkrachten kunnen werken om hun eigen aanpak verder uit te bouwen, en besteedt ook de nodige aandacht aan een goede samenwerking met collega's binnen de typische schoolomgeving.
Leerlingbegeleiding. --- Lerarenopleiding --- Onderwijs en opvoeding. --- Pedagogie. --- Algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- Education --- Child rearing --- Teachers --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- 371.3 --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Leerkrachten-leerlingen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pesten --- 454 --- opvoeden (ler) --- Onderwijsstijlen ; basisonderwijs --- Denken --- Didactiek --- Emoties --- Feedback --- Interactie --- Klasklimaat --- communicatie --- Onderwijsstijlen --- 454.22 --- 37.02 --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- (zie ook: teleonderwijs) --- departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Klassenmanagement --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Communicatie --- Gedrag --- Kinderen --- Communicatietechnieken --- Provincie West-Vlaanderen --- Straf --- Kind --- Communicatietechniek --- Emotie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dutch language --- Teaching --- didactiek --- Education --- Dictionaries --- Dutch. --- Dictionnaires néerlandais --- 371.01 --- #gsdbP --- -371 <03> --- #C9201 --- 430.1 --- onderwijs --- terminologie --- woordenboeken --- onderwijskunde : woordenboek (ler) --- 450.4 --- Onderwijskunde --- Pedagogie --- Woordenboeken --- 450 --- D080097.jpg --- Onderwijs ; woordenboeken --- 371.3 --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Training --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- -Flemish --- Onderwijs. Schoolwezen--Naslagwerken. Referentiewerken --- Encyclopedische werken --- Pedagogiek --- Onderwijs en opvoeding --- 371 <03> Onderwijs. Schoolwezen--Naslagwerken. Referentiewerken --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- woordenboeken. --- Dictionnaires néerlandais --- Dutch --- Woordenboeken. --- 371 <03> --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
The National Bureau of Economic Research organized a project to explore the economic issues facing the major art museums of the United States. For this purpose NBER defined economics broadly to include not only the financial situation of the museums but also the management and growth of museum collections, the museums' relationship with the public, and the role of the government in supporting art museums. This volume brings together nontechnical essays on these issues by economists associated with the NBER and personal statements by leaders of America's major national art museums and related foundations. It can be read not only by economists but also by museum officials and trustees. Museum directors generally come to their responsibilities with a background in art history and curatorial work but without experience in thinking about the management and public policy aspects of museum administration. Trustees who serve on museum boards generally have a background in business or law but have not previously tried to apply their experience to the unusual economic problems of museums. The background papers, the panelists' remarks, and the summary of the discussion will help them to approach their responsibilities with a better understanding of the problems and possibilities of the museum.
Public economics --- Service industry --- United States --- Art museums --- Economic aspects --- AA / International- internationaal --- 339.325.6 --- 339.44 --- 7 --- 336.025 --- Culturele behoeften. --- Kunstmarkt. --- Schone kunsten - Kunst als vrijetijdsbesteding. --- Uitgaven voor onderwijs en opvoeding. --- Beaux-arts - Arts d'agrément. --- Fine arts. Art as a way of using leisure. --- 7 Schone kunsten - Kunst als vrijetijdsbesteding. --- 7 Beaux-arts - Arts d'agrément. --- 7 Fine arts. Art as a way of using leisure. --- Art and society --- Economic aspects. --- Art --- Art and sociology --- Society and art --- Sociology and art --- Art collections --- Art galleries --- Galleries, Art --- Galleries, Public art --- Picture-galleries --- Public art galleries --- Public galleries (Art museums) --- Social aspects --- Galleries and museums --- Museums --- Arts facilities --- Uitgaven voor onderwijs en opvoeding --- Culturele behoeften --- Kunstmarkt --- Schone kunsten - Kunst als vrijetijdsbesteding --- Finance --- E-books --- Art museums - Economic aspects - United States. --- artistic, artist, display, economy, economics, exhibit, collection, public, government, patron, patronage, economist, nber, america, american, national, foundation, official, trustee, director, history, historian, historical, curated, curatorial, management, policy, essays, academic, scholarly, research, college, university, textbook. --- United States of America
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|