Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Planning (firm) --- Didactics of higher education --- Management --- Kennismanagement --- Lerende organisaties --- Informatietechnologie --- IT --- Lerende organisatie
Choose an application
School management --- leren --- #A0205A --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- Opbouwwerk --- Didactisch proces --- Leermethoden --- Benchmarking --- Lerende organisaties --- Levenslang leren --- Leerprocessen --- Non-profitsector --- #gsdbP --- Leermethode --- Leerproces --- Lerende organisatie
Choose an application
#GGSB: Psychologie --- Changement Verandering --- 65.01 --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Verandering --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Bedrijfspsychologie --- Organisatieveranderingen --- Organisatiepsychologie --- Lerende organisaties --- Organisatieverandering --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Lerende organisatie --- Psychologie
Choose an application
9 p.
Coaching. --- Motivatie. --- Personeelsbeleid. --- Arbeidsmotivatie. --- Human resource management. --- Mondelinge communicatie. --- Motiveren van werknemers. --- Personeelsmanagement. --- Personnel management --- mondelinge communicatie --- coaching --- management --- Dutch language --- Didactic strategies --- personeelsmanagement --- Mass communications --- 658.3 --- #BAVD --- 374 vorming en opleiding --- 097 Personeelsbeleid --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Coaching --- #KVHA:Formuleren --- coachen --- taal --- taalgebruik --- 808 --- Psychologisch: van mens tot mens --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- leidinggeven --- motivatie --- non-verbale communicatie --- *843 --- Coachen --- Motiveren --- E01263.jpg --- Personeelsbeleid --- gesprekstechnieken --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Didactische werkvormen --- Massacommunicatie --- Nederlandse taalkunde --- Coaching --- Motivatie --- Personeelsmanagement --- Lerende organisaties --- Lerende organisatie
Choose an application
Dit boek onderzoekt hoe een organisatie het beste uit mensen kan halen door aandacht te besteden aan de wijze waarop mensen leren. Hoe kunnen organisaties het 'leren' organiseren op zo'n manier dat het leren steeds meer deel uitmaakt van het werken? Hoe kunnen leerprocessen worden ingericht dat ze ertoe bijdragen dat medewerkers uit vrije wil en op een gemotiveerde manier die bekwaamheden verwerven waardoor ze waarde toevoegen aan de organisatie?
Arbeids- en organisatiepsychologie --- Bedrijfsopleidingen. --- Human Resource Management. --- Organisatieleer. --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- leren leren --- Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- Teaching --- actief leren --- didactiek --- leren --- levenslang leren --- organisatiesociologie --- samenwerkend leren --- personeelsmanagement --- bedrijfsbeleid --- 658.3 <493> --- #PBIB:2004.2 --- Apprentissage Leerproces --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Formation (entreprises) Vorming (bedrijven) --- arbeid, motivatie --- assessment centers --- competenties --- human resources management --- managementopleidingen --- managementvaardigheden --- organisatieleer --- 658.3 <493> Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere--België --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere--België --- Lerende organisaties --- Organisatieleer --- Organisatieveranderingen --- Personeelsmanagement --- Motivatie --- Organisatieverandering --- Lerende organisatie
Choose an application
De gangbare methode om complexe problemen op te lossen, is ze op te splitsen in een aantal deelproblemen. Hierdoor zijn ze weliswaar beter te behappen, maar raakt tevens de verbondenheid met het grotere geheel verloren. Die prijs is te hoog voor organisaties die in een steeds complexer wordende omgeving opereren, omdat de kans op verkeerde beslissingen te groot wordt.Systeemdenken biedt hiervoor een oplossing en stelt ons in staat de grote patronen weer te herkennen en effectiever te veranderen. Systeemdenken wordt dan ook aangeduid als de vijfde – en belangrijkste – discipline van lerende organisaties. De essentie van systeemdenken valt uiteen in twee aspecten: het zien van onderlinge verbanden in plaats van een lineaire opeenvolging van oorzaak en gevolg, en het zien van processen van verandering in plaats van momentopnames. Het concept van terugkoppeling staat daarbij centraal en laat zien hoe acties elkaar kunnen versterken of dempen. Vanuit het systeemdenken geldt dat iedere actie zowel een oorzaak als gevolg is van andere acties. De implicatie hiervan is dat iedereen verantwoordelijk is voor de problemen die binnen een systeem (bijvoorbeeld een organisatie) ontstaan. Een andere implicatie is dat omvangrijke acties door demping soms weinig effect sorteren, maar dat kleine acties door versterking ook enorm invloedrijk kunnen zijn. Daar komt nog bij dat het vaak enige tijd duurt voordat het effect van acties zichtbaar wordt als gevolg van vertragingen.Een nadere analyse van het gedrag van systemen leidt tot de ontdekking dat bepaalde patronen steeds terugkeren. Deze ‘Archetypen’ stellen ons in staat om problemen beter te herkennen en effectiever aan te pakken en aldus lerende organisaties te bouwen.
Personnel management --- leidinggeven --- Organization theory --- Industrial psychology --- systeemdenken --- management --- opleidingen --- personeelsmanagement --- 65.011 --- 65.01 --- $?$93/09 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- #A9611A --- Changement Verandering --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Groupes Groepen --- Leadership Leadership --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- 366.1 --- organisatieleer --- verandermanagement --- bedrijfsprocessen --- bedrijfsstrategie --- managementopleidingen --- organisaties, verandering --- E110815.jpg --- Organisatieleer --- Organisaties ; kwaliteitszorg --- Samenwerkend leren ; organisaties --- 65.011 General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- Inrichting en organisatie --- Lerende organisaties --- Lerende organisatie
Choose an application
Het boek combineert nieuwe leertechnieken zoals mind mapping, speed reading, radiant thinking en mental literacy. De twee delen bevatten een rode draad doorheen telkens 7 episoden. Elke episode opent met een faction verhaalthema, gevolgd door een duidend leertraject en sluit af met praktijkgerichte leerstappen voor verdere integratie.
Studeren. --- Cognitive psychology --- leermethoden --- leren --- Organization theory --- Study methods --- didactiek --- permanente vorming --- Leren --- Studievaardigheden --- #PBIB:+SLO 220.92 --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 159.95 --- 37.041 --- 658.01 --- cdrom --- cd-rom --- leertechnieken --- leren leren --- mind mapping --- 450.8 --- mindmapping --- studiemethoden --- geheugen --- hersenen --- levenslang leren --- studeren --- Doelstellingen --- Geheugen --- IQ --- Intelligenties --- Leren leren --- Mindmapping --- Omgeving --- Onbewuste, het --- Plannen --- Snellezen --- 450.8 ) Case studies --- Mind mapping --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- leermethodiek --- leren leren (ler) --- Denken --- Hersenen --- Studiemethode --- Vaardigheden --- 371.39 --- 415.4 --- Cognitief functioneren --- Levenslang leren --- Lerarenopleiding : CVO --- Studiemethoden --- 120709.jpg --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Cognitieve psychologie --- Studiemethodiek --- Organisatieleer --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Mindmaps --- Managementvaardigheden --- Lerende organisaties --- Opvoeding en onderwijs --- Leermethoden --- Studeren --- 370.02 --- Mindmap --- Opvoeding --- Leermethode --- Geheugen (psychologie) --- Lerende organisatie
Choose an application
Als je wilt blijven pionieren in de markt moet je ook pionieren binnenshuis. De hele organisatie moet innovatie ademen. Dit boek met zijn sprekende en onvergetelijke metaforen, kan ons daarbij zeker helpen. De ongewone maar veelzeggende beeldtaal in dit boek biedt een mooi denkkader om de complexe uitdagingen van de toekomst beter in te schatten. Een merkwaardig verhaal, waarin Jef Staes, in zijn gedurfde en onnavolgbare stijl, de lezer wakker schudt en de heilige huisjes van de bedrijfsvoering onderuit haalt. Heerlijk helder en uitdagend voor de Red Monkey Breeders die al dromen van de 3D-wereld ... akelig duidelijk en irritant voor de Red Monkey Hunters die blijven rondjes varen in de 2D-wateren. Mijn eerste stap naar innovatie wordt het creëren van microbiotopen voor kleine rode aapjes zodanig dat de wet van de jungle minder invloed heeft op innovatieve ideeën.
Innovation. --- Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Management studies, Business Administration, Organizational Science (General). --- organisatiemanagement --- veranderingsmanagement --- Organization theory --- innovatiemanagement --- 65.012.4 --- Innovatie ; ondernemingen --- S20120017.JPG --- Changement Verandering --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Créativité Creativiteit --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- 366.4 --- Onderwijsvernieuwing --- Organisatieleer --- Veranderingsmanagement --- arbeid, motivatie --- bedrijven, management --- innovatie --- organisatieleer --- organisaties, verandering --- 366 --- Innovatie --- Integrale innovatiezorg --- Management --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management ; algemeen --- Verandering --- Lerende organisaties --- Creativiteit --- Kwaliteitszorg --- Organisatie --- Teamwerk --- 65.01 --- Innovaties --- Veranderingen --- management --- teamwerk --- creativiteit --- kwaliteitszorg --- Bedrijfsleiding - Management --- bedrijfseconomie, leer van de organisatie, bedrijfsleiding - management --- organisaties --- Veranderingsprocessen --- Management : veranderingen --- 366.1 --- bedrijfsorganisatie --- bedrijfspsychologie --- organisatie --- organisatiecultuur --- 005.4 --- Lerende organisatie
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Business policy --- Organization theory --- management --- organisatie --- Industrial psychology --- 658 --- 65.01 --- 65.012.4 --- $?$94/12 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Managers Managers --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- AA / International- internationaal --- 650 --- bedrijfscultuur --- bedrijven, management --- leiding geven --- organisatieleer --- organisaties, gedrag --- organisaties, verandering --- Management strategie beleid leren vaardigheden --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- managementvaardigheden --- Management Management --- #A9611A --- Management --- Lerende organisaties --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Flexibiliteit --- Organisatieveranderingen --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Leiderschap --- Organisatieverandering --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Lerende organisatie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|