Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Soms heb je een idee dat je bij de strot grijpt. Een idee waarvan je zeker weet dat het je carrière, je bedrijf, je leven... nee, de mensheid voorgoed gaat veranderen. Je kunt nergens anders aan denken, tot de waan van de dag alle euforie wegspoelt. Iets wat in 90% van de gevallen gebeurt, en vaak al binnen 24 uur. Veel flip-overvellen met goede ideeën belanden daardoor in kofferbakken of kasten, waar je ze pas na lange tijd weer tegenkomt. In De dag na de brainstorm laat Jeroen Dontje zien hoe je goede ideeën in drie stappen eenvoudig en snel tot leven brengt: maak een plan in een dag, een prototype in een week en pitch je idee tot leven! Dit boek leert je op een nieuwe manier te denken: eerst maken, dan pas proberen, onderzoeken en bijsturen. Aan bod komen allerlei praktische vaardigheden die nodig zijn om je ideeën tastbaar te maken, zodat je ze zelf kunt omzetten in concrete successen. Start-up of groot bedrijf: het maakt niet uit. Ga direct aan de slag! Benieuwd hoe jouw idee op korte termijn werkelijkheid wordt? Je leest en leert het in De dag na de brainstorm. Bron : http://www.bol.com
Brainstorming Brainstorming --- Créativité Creativiteit --- Brainstorming --- Methodologie --- Creatief denken --- Creativiteit --- Veranderingsmanagement --- Ideeën --- Innovatie --- management --- communicatie --- Idee --- Musiceren
Choose an application
Creativity in Business is the basic guide for idea generation and selection. Focussed specifically on business and education.The book outlines the 4 step creative process:- Ask the right questions- Generate a lot of ideas- Select the right ones- Start implementingTurn idea-killers into idea-boosters!The authors -Ramon Vullings & Igor Byttebier- aim to make creativity happen in your organisation, business or educational institution.Creativity in Business is the revised version of Creativity Today -the management book on applied creativity- which has already inspired tens of thousands of managers, teachers, and students around the world. Now this book is made available again in a revised version, with a new title, subtitle, partial content updates and cover design, all intended to position this creativity classic and to emphasize its attractiveness as a basic guide for businesses and organizations that wish to become more creative.Bron : http://www.bol.com
creativiteit --- creativity --- Industrial psychology --- Creativiteit --- Creatief denken --- Veranderingsmanagement --- Musiceren --- Creative ability in business. --- bedrijfsbeleid --- Creative ability in business
Choose an application
Creativity and the Wandering Mind: Spontaneous and Controlled Cognition summarizes research on the impact of mind wandering and cognitive control on creativity, including imagination, fantasy and play. Most coverage in this area has either focused on the negative consequences of mind wandering on focused problem solving or the positive effect of mindfulness, but not on the positive consequences of mind wandering. This volume bridges that gap. Research indicates that most people experience mind wandering during a large percentage of their waking time, and that it is a baseline default mode of brain function during the awake but resting state. This volume explores the different kinds of mind wandering and its positive impact on imagination, play, problem-solving, and creative production.Bron : https://www.sciencedirect.com/book/9780128164006/creativity-and-the-wandering-mind#book-description
Cognition. --- Cognition --- Psychology --- Creativiteit --- Visualisatie --- Design thinking --- Oplossingsgericht denken --- Neurologie --- Creatief denken --- Innovatie --- Probleemoplossend denken --- Brainstorming --- Hersenen --- Denkproces
Choose an application
Wil je leren hoe je sneller op nieuwe ideeën komt?Wil je de finesses van het brainstormen onder de knie krijgen?Wil je zelf, met je team of je klant aan de slag met creativiteit?Creativiteit HOE? ZO! geeft je een rondleiding in je eigen denken en helpt je om je eigen creativiteit en die van je organisatie actief te ontwikkelen. Het is een leer-, doe- en oefenboek voor iedereen die de sleur van standaardoplossingen wil doorbreken en anderen daarin wil meekrijgen. Met actuele cases en krachtige technieken biedt Creativiteit HOE? ZO! een schat aan inspiratie voor je dagelijkse praktijk.https://www.lannoo.be/nl/creativiteit-hoe-zo-0
Creativiteit --- Creatief denken --- Brainstorming --- Organisatieleer --- Werkvorm --- Denkproces --- Cognitive psychology --- Industrial psychology --- creativity --- creativiteit --- Creativiteit. --- Social psychology --- persoonlijk leiderschap
Choose an application
Choose an application
How to use the Design Thinking Tools A practical guide to make innovation happen The Design Thinking Toolbox explains the most important tools and methods to put Design Thinking into action. Based on the largest international survey on the use of design thinking, the most popular methods are described in four pages each by an expert from the global Design Thinking community. If you are involved in innovation, leadership, or design, these are tools you need. Simple instructions, expert tips, templates, and images help you implement each tool or method. Quickly and comprehensively familiarize yourself with the best design thinking tools Select the appropriate warm-ups, tools, and methods Explore new avenues of thinking Plan the agenda for different design thinking workshops Get practical application tips The Design Thinking Toolbox help innovators master the early stages of the innovation process.https://www.wiley.com/en-us/The+Design+Thinking+Toolbox%3A+A+Guide+to+Mastering+the+Most+Popular+and+Valuable+Innovation+Methods-p-9781119629214#:~:text=Description,-How%20to%20use&text=The%20Design%20Thinking%20Toolbox%20explains,the%20global%20Design%20Thinking%20community.
Creative ability in business. --- Creative ability in technology. --- Creative thinking. --- Problem solving. --- Project management. --- Organisatieleer --- Innovatie --- Creativiteit --- Creatief denken --- Probleemoplossend denken --- Brainstorming --- Werkvorm --- Design thinking
Choose an application
De auteur wil ons met dit boek aanzetten ons denken te vernieuwen. Veel conflicten en problemen ? van honger en oorlog tot onze eigen problemen thuis en op het werk ? blijven onopgelost. Niet omdat ze niet op te lossen zijn, maar doordat we ze al jaren- of eeuwenlang op dezelfde manier bekijken. We kunnen de oplossing eenvoudigweg nog niet bedenken. De Bono beschrijft in zijn werk de ontwikkeling van ons denken, legt uit hoe ons brein werkt en reikt ons vervolgens simpele, praktische en effectieve technieken aan om creatief te denken. Enkele van deze technieken zijn bekend uit zijn vorige boeken, zoals het lateraal denken en de 6 denkende hoofddeksels, andere zijn nieuw ontwikkeld
Cognitive psychology --- creativiteit --- argumenteren --- Industrial psychology --- Creative thinking --- Problem solving --- Critical thinking --- Thought and thinking --- 415.4 --- creatief denken --- lateraal denken --- Creatief denken --- Denken --- Creativiteit --- Hersenen --- Management --- Managementvaardigheden --- Psychologie --- Denktechnieken --- Vergadertechnieken --- Leidinggeven --- Communicatieve vaardigheden --- Werkvormen --- Musiceren --- Denktechniek --- Leiderschap --- Werkvorm --- Man --- Volwassene
Choose an application
De beste ideeën komen vaak uit onverwachte hoek Creashock toont hoe je individuele creativiteit stap voor stap kunt stimuleren in een organisatie en zo de collectieve innovatiekracht kunt versnellen. Boordevol bewezen tips en praktische voorbeelden om ook in jouw bedrijf een innovatiecultuur op te zetten. In heel wat bedrijven en organisaties wordt 80% van de mensen niet betrokken bij de ideeëngeneratie. Daarom is er nood aan een heuse 'creashock', een shock die de creativiteit in de breinen van medewerkers laat opborrelen.Bron : http://www.boekenbank.be
Creativite dans les affaires --- Creativiteit in zaken --- 159.954 --- Innovaties --- Psychological questions --- 65.013 Psychological questions --- Créativité dans les affaires --- Creativiteit --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Personeelsmanagement --- organisatiecultuur --- innovatiemanagement --- Physiology of nerves and sense organs --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie --- creativiteit --- Créativité Creativiteit --- 366.4 --- innovatie --- veranderingsmanagement --- Organisatie --- Creatief denken --- management --- 65.013 --- Management --- Creative ability in business --- Musiceren
Choose an application
Building a Better Business Using the LEGO® SERIOUS PLAY® Method delivers a creative approach to enhancing innovation and improving business performance, with the focus on unleashing play. Written by the two original Master Trainers for LEGO SERIOUS PLAY (LSP), the book outlines how LSP can develop teams, people, relationships and business . Based on the merging of play with organizational development, systems thinking and strategy development, LSP can foster improved meetings, faster innovation processes, team growth, and better communication.The belief that everyone intends to "do good" and has the potential to do it is at the heart of LSP. The method nurtures the idea that everyone in an organization can contribute to discussions and outcomes. Building with LEGO bricks is a type of creative play that triggers a different kind of thought process, unleashing imagination and potential that is frequently untapped by the logical mind. The book explains this hands-on, minds-on approach, and discusses the theory as well as the practical implementation of LSP. Topics include:Observation of internal and external interaction dynamicsFostering a free and honest exchange of opinionsSuspending hierarchy for better, more effective communicationFacilitating change by encouraging explorationThe LEGO SERIOUS PLAY method is employed by start-ups and multinational corporations alike to maximize synergy among teams and throughout organizations.https://www.wiley.com/en-us/Building+a+Better+Business+Using+the+Lego+Serious+Play+Method-p-9781118931370
Creative ability in business. --- Teams in the workplace. --- Lego toys. --- Business & economics --- Skills. --- HRM + Welzijn op het werk : HRM --- verandermanagement --- Innovatie --- GRH + bien-être au travail : GRH --- Jeux Spelen --- Créativité Creativiteit --- Innovation Innovatie --- Lego --- Constructiespel --- Creatief denken --- Het nieuwe leren --- Veranderingsmanagement --- Teambegeleiding --- Procesbegeleiding --- Werkvorm
Choose an application
Brainstormen is het - meestal in groep - nadenken over oplossingen voor gestelde problemen. In een eerste fase wordt het probleem ge(her)formuleerd. In de tweede fase worden oplossingen bedacht zonder belemmeringen door normen en waarden nodig voor het evalueren. En in de derde fase worden de bedachte ideeën beoordeeld en geselecteerd op hun bruikbaarheid en uitvoerbaarheid en vervolgens verder uitgewerkt. Het boek bevat veel praktische tips, technieken en inzichten om, alleen of in groep, veel effectiever te brainstormen
Brainstorming --- Organisatieleer --- Management --- Creativiteit --- 374 vorming en opleiding --- Brainstorming Brainstorming --- 366.4 --- brainstormen --- management --- organisatieleer --- 415.4 --- 499.4 --- brainstorming --- creativiteit --- denken --- 450.8 --- bedrijfsleiding, management --- Hogere geestelijke functies --- Mondelinge communicatie --- Methodiek van het studeren --- Managementvaardigheden --- 65.012.4 --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- mondelinge communicatie --- Business management --- communicatie --- Probleemoplossend denken --- Creatief denken --- 650.012 --- Musiceren
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|