Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Innovatie is onmisbaar voor groei. Zelfs grote groeibedrijven als Sony en Nokia kunnen uiteindelijk niet beletten dat concurrenten zoals iPod of Blackberry hen marktaandeel ontfutselen. Gaan innovatie en grote structuren wel samen? Hoe kan een onderneming ervoor zorgen dat ze competitief blijft? De auteur maakt een heldere en duidelijke analyse. Uit uiteenlopende cases blijkt dat innovatie in het businessplan zelf moet zitten, dat het bedrijf er permanent moet naar streven goederen en diensten te produceren van superieure kwaliteit. Om dat allemaal tot een goed einde te brengen moet je bijna een inventieve of mediagenieke bedrijfsleider zijn zoals Steve Jobs, Richard Branson of Nicolas Hayek. Toch is er ook hoop voor andere bedrijfsleiders. Het Edisonteam brengt sprekende voorbeelden, Good Practises. Ikea, Virgin, Smart, Apple, Cirque du Soleil, Rent-a-Car, Coca Cola, Senseo, ... Allemaal passeren ze de revue. Inspelend op deze voorbeelden, pakt de auteur uit met een verfrissend, innoverend idee: hij stelt voor een Edisonteam op te richten. Dat team ziet er permanent op toe dat de onderneming de twijfel cultiveert en zichzelf permanent in vraag stelt. Ook stimuleert zo'n team bedrijfsleiders om te blijven verrassen en telkens opnieuw de markt te blijven uitvinden. En ondertussen verlangt het ook nog dat het bedrijf blijft anticiperen op onverwachte omwentelingen. Dat team wordt de autoriteit inzake ondernemingsfilosofie, met een opening naar innovatie en duurzame uitvindingen. Het gaat om een team dat, net als Thomas Edison, codes kraakt, van zich doet horen, en ideeën in goud verandert
Bedrijven --- Ondernemingen --- Innovatie. --- Technologische ontwikkeling. --- Business policy --- innovatiemanagement --- 658.116 --- 098 Bedrijfskunde --- innovatie --- concurrentie --- veranderingsmanagement --- management --- organisatieleer --- 366.4 --- 159.954 --- 658.012 --- Creatief denken --- Innovatie en onderneming --- Strategisch management --- Technologische ontwikkeling. Innovatie. Ondernemerschap --- bedrijfsleiding, management --- Economics of technological change. Innovatiemanagement. Corporate strategy --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Concurrentiestrategieën --- Veranderingsproces --- Kostenbeheersing --- 431 --- bedrijfsbeheer --- opleiding management --- formation management
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|