Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een studie van de manier waarop Marokkaanse adolescenten op school dagelijks spelen met drie verschillende Nederlandstalige variëteiten: het Antwerps, gebrekkig Nederlands en het Algemeen Nederlands. In dit boek wordt zorgvuldig bestudeerd op welke manieren deze variëteiten worden ingeschakeld in een speelse praktijk die Marokkaanse jongens zelf belachelijk doen en tegenwerken noemen, en waarmee ze zowel saaie lessen opfleuren, als gespannen en onaangename situaties proberen te saboteren door hysterische verontwaardiging, volslagen incompetentie of extreme medewerking te simuleren.
Environmental planning --- ruimtelijke ordening --- architectuurkritiek --- architectuurfilosofie --- Economic geography --- Sociolinguistics --- Dialectology --- Antwerp --- Antwerpen (stad) --- Anvers (ville) --- Enseignement secondaire --- Etrangers --- Intégration sociale --- Middelbaar onderwijs --- Sociale integratie --- Socio-linguistique --- Sociolinguïstiek --- Sociologie --- Vreemdelingen --- steden --- stadsleven --- Vlaanderen --- verstedelijking --- beleid --- fiscaliteit --- politiek --- België --- gemeentepolitiek --- 335 --- Dutch language --- Linguistic minorities --- Moroccans --- Stedelijk beleid --- Social aspects --- Cultural assimilation. --- Stedelijk beleid. --- Ethnology --- Minority languages --- Language and languages --- Minorities --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Cultural assimilation --- Political aspects --- Minoritized languages
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|