Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Objectives and key results : driving focus, alignment, and engagement with OKRs
Authors: ---
ISBN: 1119252393 9781119252399 Year: 2016 Publisher: Hoboken: Wiley,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De Balanced Scorecard in de praktijk : een leidraad voor strategische prestatiemeting
Authors: ---
ISBN: 9062156398 9789062156399 Year: 1999 Publisher: Antwerpen Maklu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek analyseren de auteurs hoe met behulp van het BSC-concept de missie, de doelstellingen en de strategie van de onderneming vertaald kunnen worden in prestatiemaatstaven. Ze reiken ideeën en ervaringen aan om in de praktijk een betere invulling aan de BSC te kunnen geven. Er wordt vooral aandacht geschonken aan nieuwe vormen van prestatiemeting op financieel vlak en op het vlak van integrale bedrijfsprocessen.Verder komt het meten van klanten- en personeelstevredenheid en het lerend en innovatief vermogen van de onderneming expliciet aan bod. Er wordt ook aandacht besteed aan het meten van de milieuprestaties van een onderneming. Het boek is ook doorweven met voorbeelden van indicatoren en implementaties van de BSC in diverse organisaties (industrie, dienstensector en non-profit).

Keywords

Arbeids- en organisatiepsychologie --- management. --- BSC (balanced scorecard) --- bedrijfsorganisatie --- Business policy --- prestatiemetingsystemen --- 65.01 --- management --- balanced scorecard --- innovatiemanagement --- prestatiemeting --- strategisch management --- value management --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- (zie ook: bsc) --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:001.HIVA --- #A9906A --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Client Klant --- Mesure Maat --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Contrôle Controle --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Management (cas concrets) Concreet management --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- 658.012.123 --- AA / International- internationaal --- 650 --- Kwaliteitszorg --- Managers --- e070345.jpg --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Scorecard --- Managementtechnieken --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Kritieke succesfactoren --- Value based management --- Klantentevredenheid --- Arbeidsvreugde --- Management. --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Kritieke succesfactor

The balanced scorecard : translating strategy into action
Author:
ISBN: 0875846513 9780875846514 1422148165 0585063060 Year: 1996 Publisher: Boston : Harvard Business School Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De zoektocht naar optimalisering van de menselijke, immaterile en materile componenten in de bedrijfsprocessen is een permanente uitdaging voor het bedrijfsmanagement. Korte termijntactieken en strategisch denken zijn onontbeerlijk en dienen continu op elkaar afgestemd te blijven. De traditionele eenzijdig financiële metingen van geleverde en dus onherroepelijke resultaten, met als enige doel a posteriori controle en verbetering, volstaan niet meer in ons complex economisch bestel. De 'balanced scorecard' poogt vier perspectieven te meten: het financiële, de afnemers, de interne bedrijfsprocessen en het leer- en groeiperspectief. De eerste drie zijn vnl. om de prestaties op te drijven en de laatste als noodzakelijke onderbouw van de competentie tot presteren. Het globaal en uitgebalanceerd gebruik van deze parameters dient onlosmakelijk verbonden en blijvend getoetst aan de visie, doelstellingen en stategie van de onderneming. Uiteraard verschilt de balanced scorecard naargelang van De bedrijfsstructuur waarop zij toegepast wordt, maar ze kan even zinvol geappliceerd worden binnen niet commercile organisaties. De eeuwige discrepantie tussen denken, doel en verwezenlijking is ook niet vreemd bij het implementeren van desbetreffend systeem, en de schrijvers weiden breed uit over specifieke problemen van het omzetten van strategisch denken en doelstellingen in daadwerkelijke en pertinente actie. Het boek rond af met een gedetailleerd schema voor het opzetten, toepassen en opvolgen van een balanced scorecard-managementprogramma. Ettelijke verhelderende schema's vullen de hoofdstukken aan. Hoewel tovermiddelen voor succesvol bedrijfsbeleid niet bestaan, wordt de zoektocht ernaar onverminderd verdergezet door menig managementgoeroe. Het balanced scorecard-systeem is duidelijk het resultaat van de onvrede met de beperkingen van de klassieke managementopvattingen. De moeilijkheid schuilt wel in de meting van de externe en wispelturige factoren zoals de markten, de klanten En de inschatting en verwerking ervan in een strategisch perspectief. Het boek levert voldoende materiaal om elkeen die al dan niet professioneel begaan is met de ontwikkeling en groei van organisaties te boeien en een degelijk inzicht te verschaffen bij het uitbouwen van strategisch gerichte structuren. Geen gemakkelijke literatuur; enkele storende drukfouten verzwakken de professionele toets. [Dirk Wouters, 15.01.98]

Keywords

Industrial productivity --- Organizational effectiveness --- Strategic planning. --- Measurement. --- Evaluation. --- Arbeidsmotivatie. --- BSC. --- Balanced scorecard. --- Informatiemanagement. --- Personeelsbeleid. --- Strategic planning --- 658.4012 --- management --- #ECO:03.02:industrie en onderneming analyse --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- 65.012 --- 658.56 --- Balanced Scorecard --- Management : meetinstrumenten --- Strategisch management --- E070356.jpg --- #SBIB:003.IO --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:35H203 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 65.012.4 --- 658.012.123 --- Goal setting (Strategic planning) --- Planning, Strategic --- Strategic intent (Strategic planning) --- Strategic management --- Planning --- Business planning --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Measurement --- Evaluation --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- strategisch beleid --- BSC (balanced scorecard) --- Business policy --- Performance --- Entreprises --- Efficacité organisationnelle --- Planification stratégique --- Productivité --- Mesure --- Évaluation --- Industrial productivity - Measurement --- Organizational effectiveness - Evaluation --- Organizational effectiveness - Measurement --- Performance - Measurement --- tableau de bord --- STRATEGIC PLANNING --- ORGANIZATIONAL EFFECTIVENESS --- INDUSTRIAL PRODUCTIVITY --- EVALUATION --- MEASUREMENT

Listing 1 - 4 of 4
Sort by