Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dictoglos is een werkvorm voor taalonderwijs, waarbij interactie tussen taalleerders centraal staat en verschillende taalvaardigheden tegelijkertijd worden geoefend. De werkvorm is te gebruiken voor alle soorten taalonderwijs, ongeacht de doeltaal en de moedertaal, en is zowel geschikt voor hoger- als voor lageropgeleiden. In dit boek worden de gebruiksmogelijkheden en didactische voordelen van dictoglos aan de hand van praktische voorbeelden belicht.
taalvaardigheid --- Didactic strategies --- interactief onderwijs --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- Second language acquisition --- NT2 --- actieve werkvormen --- Tweede-taalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- samenwerkend leren --- samenwerkend leren. --- LANGUES VIVANTES --- LANGAGE ET LANGUES --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- DIDACTIQUE --- Langues --- Étude et enseignement
Choose an application
De plaats van grammatica in het vreemde- en tweede-taalonderwijs staat volop ter discussie. Wanneer is het zinvol om aandacht aan grammatica te besteden en op welke manier kan dit het beste gebeuren? Grammatica opnieuw bekeken wil een bijdrage leveren tot de discussie over de rol van grammatica in het taalonderwijs. Het boek is vooral geschreven voor (aspirant)-docenten van moderne vreemde talen in het voortgezet, het hoger en het volwassenenonderwijs. Het boek bevat heel wat voorbeelden, oefenvormen en opdrachten. Sommige hebben tot doel de lezer te laten nadenken over de rol van grammatica, andere bevatten concrete suggesties voor oefenvormen die in de taallessen gebruikt kunnen worden.
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Lerarenopleiding --- Grammatica --- Vreemdetalenonderwijs --- (vak)didactiek talen --- didactiek --- (vak)didactiek talen. --- didactiek.
Choose an application
This chapter presents the results of a study on interlanguage variation. The production of four L2 learners of Italian, tested four times at yearly intervals while engaged in four oral tasks, is compared to that of two native speakers, and analysed with quantitative CAF measures. Thus, time, task type, nativeness, as well as group vs. individual scores are the independent variables and complexity, accuracy, and fluency are the dependent ones. Results show how both L2 learners and native speakers display situational variation, but with clear differences amongst the two groups. Longitudinally
Second language acquisition --- Language and languages --- Literacy --- Illiteracy --- Education --- General education --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Second language learning --- Language acquisition --- Research --- Methodology. --- Research. --- Second language acquisition - Research - Methodology --- Language and languages - Research - Methodology --- Methodology
Choose an application
Second language acquisition --- Language and languages --- Research --- Methodology --- Literacy --- Methodology. --- Research.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|