Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Multi
Lernen von Menschen mit schwerer Behinderung im interkulturellen Kontext.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Classification internationale du fonctionnement, du handicap et de la santé. : CIF
Author:
ISBN: 9242545422 9789242545425 Year: 2001 Publisher: Genève : OMS [Organisation Mondiale de la Santé] = WHO [World Health Organization],


Book
Neuropsychologie visuelle : évaluation et rééducation
Authors: ---
ISBN: 2804117448 9782804117443 Year: 1993 Volume: vol *1 Publisher: Bruxelles : De Boeck Université,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Peut-on évaluer et rééduquer la vision ? Oui, affirme cet ouvrage fondé sur une longue pratique clinique commune de rééducation, de suivi et de guidance auprès de nombreux malades souffrant de troubles visuels d'origine cérébrale. L'ouvrage expose la conquête de la perception de la lumière et du mouvement, de l'exploration du regard, de l'adaptation du geste à la vision, d'une meilleure autonomie dans l'espace, de la maîtrise de la lecture. C'est un itinéraire qui est proposé aux professionnels concernés par la neuropsychologie, en même temps qu'une description sémiologique des troubles à leurs différents stades.


Book
Le corps dans la société traditionnelle : pratiques et savoirs populaires.
Authors: ---
ISBN: 2701303338 9782701303338 Year: 1979 Publisher: Paris Berger-Levrault

Indigenous psychologies : research and experience in cultural context.
Authors: ---
ISBN: 0803951418 Year: 1993 Publisher: Newbury Park Sage


Book
Ik in veelvoud : een zoektocht naar de relatie tussen mens en psychiatrische diagnose
Author:
ISBN: 9789033469237 Year: 2008 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Psychiatrische diagnoses als depressie, schizofrenie, borderline, anorexia... lijken vanzelfsprekende concepten in ons alledaagse taalgebruik. Dagelijks worden we via tv, krant, radio, muziek, films, gesprekken op het werk of op straat geconfronteerd met diagnostische termen. Ondanks de bewering dat de DSM geen mensen, maar enkel stoornissen classificeert, is het in de dagelijkse praktijk altijd zo dat een diagnose wordt toegekend aan iemand, aan een 'ik' van vlees en bloed. In dit boek gaat de auteur na hoe die iemand, dat 'ik', kan omgaan met een diagnose die op haar/hem van toepassing wordt verklaard. Door in te gaan op vragen als 'Wat is een psychiatrische diagnose?', 'Wie is dat subject, dat "ik" dat gediagnosticeerd wordt?' en 'Hoe interageert een subject met een aan haar/hem toegekende psychiatrische diagnose?' stelt zij de dominante objectivistisch-reductionistische manier van 'kijken' naar de gediagnosticeerde mens in vraag. De gediagnosticeerde mens is niet één maar velen en kan niet gevat worden in één diagnose. Om dit duidelijk te maken, maakt zij gebruik van de metafoor van het rizoom. Door het subject/zelf op te vatten als een rizomatisch verhaal, biedt zij een vernieuwende en alternatieve kijk om het gediagnosticeerde subject in al zijn facetten te beschouwen

A world without words : the social construction of children born deaf and blind
Author:
ISBN: 1566392160 1566392152 9781566392150 9781566392167 1439905797 Year: 1994 Publisher: Philadelphia Temple University Press


Book
L'enfant à l'intelligence troublée : nouvelles perspectives cliniques et thérapeutiques en psychopathologie cognitive
Authors: ---
ISBN: 222700505X Year: 1984 Publisher: Paris : Editions du Centurion,

Langage et communication chez les handicapés mentaux : théorie, évaluation et intervention
Author:
ISBN: 2870092253 9782870092255 Year: 1985 Volume: 149 Publisher: Bruxelles : Pierre Mardaga,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Language acquisition --- People with mental disabilities --- -People with mental disabilities --- -Psycholinguistics --- Children with mental disabilities --- -Mentally handicapped children --- Mentally retarded children --- Retarded children --- Children with disabilities --- Youth with mental disabilities --- Language, Psychology of --- Language and languages --- Psychology of language --- Speech --- Linguistics --- Psychology --- Thought and thinking --- Intellectually disabled persons --- Mental disabilities, People with --- Mentally deficient persons --- Mentally disabled persons --- Mentally disordered persons --- Mentally handicapped --- Mentally retarded persons --- People with intellectual disabilities --- Retarded persons --- People with disabilities --- Mental retardation --- Mentally ill --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Psycholinguistics --- Language --- Means of communication --- Psychological aspects --- Acquisition --- -Mentally handicapped --- Means of communication. --- Means of communication for people with mental disabilities --- Communication --- Mentally handicapped children --- -Language acquisition --- Language acquisition. --- Psycholinguistics. --- Language. --- Orthopedagogiek --- fysieke handicaps. --- Kinderen (Geestelijk gehendicapte). Communicatie. --- Enfants déficients mentaux. Langage. --- Enfants déficients mentaux. Communication. --- Kinderen (Geestelijk gehandicapte). Taal. --- Fysieke handicaps. --- Communication orale --- Handicapés mentaux --- Mentally handicapped children - - Language --- Mentally handicapped - - Means of communication

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by