Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cet ouvrage se fixe pour but d'aider tous les enseignants de langue à mieux intégrer le jeu dans leur classe en tant qu'outil d'enseignement et d'apprentissage. Face à la grande diversité des publics, des objectifs à atteindre et des situations d'enseignement, il s'agit moins de fournir des recettes prêtes à l'emploi que de présenter des matrices susceptibles de répondre à des besoins multiples et singuliers. L'ouvrage comporte deux parties : La première fournit aux enseignants des orientations pour engager ou poursuivre la réflexion sur l'exploitation pédagogique du jeu, ainsi que des pistes concrètes pour tirer le meilleur parti des supports ludiques et pour créer une atmosphère propice au jeu ; la seconde, axée sur des propositions pratiques pour la classe, inclut 20 matrices de jeu donnant lieu à des centaines d'exploitations pédagogiques différentes. Chaque matrice est illustrée par une application détaillée prête à l'emploi, suivie d'une dizaine de suggestions de variantes.
Schoolbooks - Didactic material --- Frans --- Mondelinge taalvaardigheid --- Didactische werkvormen --- Didactische werkvorm
Choose an application
Beschrijving van vijftig werkvormen waarbij lessen in moderne vreemde talen en NT2 met behulp van digitale tools aantrekkelijker en effectiever gemaakt kunnen worden. Alle werkvormen zijn gekoppeld aan een of meer intelligentiegebieden van Gardner, de verschillende 21e-eeuwse vaardigheden en aan de taxonomie van Bloom.
talenonderwijs --- Didactics of languages --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taalonderwijs ; didactiek --- NT2 --- taal --- didactiek --- werkvormen --- 456.2 --- Talenonderwijs --- Didactiek --- PXL-Business 2018 --- taalkunde --- onderwijskunde --- didactiek van de talen --- Digitale didactiek --- Didactische werkvormen --- Taalonderwijs --- Didactische werkvorm --- Didactic strategies --- digitalisering --- e-learning --- didactische werkvormen
Choose an application
Ervaren leraren weten intuïtief welke didactische handigheid ze moeten kiezen voor een bepaalde situatie of leerling. Maar hoe pak je het als beginnend leraar aan? Hoe oefen je in de praktijk en reflecteer je tegelijkertijd op de theorie? Doeltreffende didactiek geeft praktische handvatten op het snijpunt van vakinhoud en didactiek. Het boek ondersteunt bij het vormgeven van lessen, geeft nieuwe inzichten en draagt bij aan het ontwikkelen van een eigen identiteit als leraar.Dit praktische boek kijkt met een didactisch oog naar de werkelijkheid van alledag in de klas en combineert die met de onderliggende theorie. Hoofdstuk 1 van Doeltreffende didactiek zoomt in op de methode van didactisch afkijken: effectieve handelingen van collega?s herkennen en vertalen naar je eigen les. In hoofdstuk 2 staat het lesmodel directe instructie centraal. Er worden veel praktische tips gegeven hoe je het model effectief kunt inzetten. In het derde hoofdstuk vind je per lesfase diverse activerende werkvormen gericht op het vergroten van de betrokkenheid van leerlingen. Hoofdstuk 4 over differentiatie biedt diverse handreikingen bij het omgaan met verschillen tussen leerlingen met behulp van de cyclus van waarnemen, begrijpen, plannen en uitvoeren. Tot slot verbindt het vijfde hoofdstuk actuele ontwikkelingen, zoals passend onderwijs, opbrengstgericht werken en gepersonaliseerd leren, met activerende werkvormen, differentiatie en de 21e eeuwse vaardigheden.(Bron: https://www.coutinho.nl)
Teacher education. Teacher's profession
---
Didactic strategies
---
Didactics
---
didactiek
---
didactische werkvormen
---
lerarenopleiding
---
Didactiek
---
Beginnende leraar
---
Lerarenopleiding
---
Didactische werkvorm
---
370.02
---
371.3 <3/9>
---
differentiatie
---
leraarschap
---
454.21
---
onderwijs
---
450.4
---
werkvormen en leeractiviteiten
---
Differentiatie
---
371.3 <3/9> Onderwijsevaluatie. Didactiek --
Choose an application
La collection "Techniques et pratiques de classe" propose aux enseignants de langue et aux étudiants en formation des ouvrages pour répondre aux questions théoriques et pratiques que pose l'enseignement des langues. Le jeu en classe de langue se fixe pour but d'aider à mieux intégrer le jeu dans la classe en tant qu'outil d'enseignement et d'apprentissage. Le jeu en classe de langue se fixe pour but d'aider à mieux intégrer le jeu dans la classe en tant qu'outil d'enseignement et d'apprentissage. Face à la grande diversité des publics, des objectifs à atteindre et des situations d'enseignement, il s'agit moins de fournir des recettes prêtes à l'emploi que de présenter des matrices susceptibles de répondre à des besoins multiples et singuliers. L'ouvrage comporte deux parties : - La première fournit aux enseignants des orientations pour engager ou poursuivre la réflexion sur l'exploitation pédagogique du jeu, ainsi que des pistes concrètes pour tirer le meilleur parti des supports ludiques et pour créer une atmosphère propice au jeu ; - La seconde, axée sur des propositions pratiques pour la classe, inclut 20 matrices de jeu donnant lieu à des centaines d'exploitations pédagogiques différentes. Chaque matrice est ilustrée par une application détaillée prête à l'emploi, suivie d'une dizaine de suggestions de variantes.
Frans --- Educatieve spellen. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of French --- 800.7 --- speelleermiddelen --- taalonderwijs --- 460.5 --- 454.53 --- 485.2 --- frans (ler) --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 485.2 Taal en letterkunde; overige talen --- Didactiek --- Speelleermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het Frans --- Spelactiviteiten --- Mondelinge taalvaardigheid --- Didactische werkvorm --- Spelactiviteit
Choose an application
Vreemdetalenonderwijs --- Didactiek. --- Communication orale --- Dramatische werkvormen. --- Educational games. --- Frans. --- Französischunterricht. --- Jeux éducatifs. --- Kommunikation. --- Languages, Modern --- Langues vivantes --- Spiel. --- Taalonderwijs. --- Étude et enseignement --- Guides, manuels, etc. --- Étude et enseignement. --- Allophones. --- frans --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- 804.0-07 --- Didactics of French --- Communication orale. --- Français (Langue) --- Français (langue) --- French language --- Study and teaching.
Choose an application
Action research in education --- Classroom management --- -Curriculum change --- Observation (Educational method) --- Classroom observation --- Teachers --- Curriculum reform --- Instructional change --- Reform, Curriculum --- Curriculum planning --- Education --- School discipline --- School management and organization --- Teaching --- Research --- Training of --- Curricula --- Curriculum change --- Curriculum development --- Didactic strategies --- Research on teaching --- Onderwijsonderzoek --- Curriculumconstructie --- Didactische werkvormen --- Classroom management - Research
Choose an application
Langues --- --Enseignement --- --Méthode --- --Observation --- Enseignant --- --Formation --- --Language teachers --- Observation (Educational method) --- 5441 --- Training of --- Language teachers --- Observation (Educational method). --- Lerarenopleiding --- Training of. --- (vak)didactiek talen. --- Professeurs de langue --- Observation (Méthode d'enseignement) --- Formation --- --Enseignant --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- observatietechnieken --- talenonderwijs --- Engels --- didactische werkvormen --- Didactiek --- Talenonderwijs --- 831.2 --- Classroom observation --- Teachers --- Enseignement --- Méthode --- Observation --- Language teachers - Training of
Choose an application
Literatuur is een onuitputtelijke bron voor gevarieerde taallessen. Veel docenten gebruiken literatuur voornamelijk om leesvaardigheid te trainen. Ook voor het verbeteren van andere vaardigheden is literatuur echter van onschatbare waarde. Actief met taalvaardigheid is een praktisch werkvormenboek waar de (aankomend) docent MVT en NT2 gelijk mee aan de slag kan. In één oogopslag is duidelijk wat er geoefend wordt en wat daarvoor nodig is. Actief met taalvaardigheid biedt uitkomst om op een speelse en actieve manier de leerlingen de vaardigheden luisteren, schrijven, lezen en spreken te laten oefenen. Aan de hand van genres als drama, poëzie, stripverhalen, detectives, sprookjes, autobiografie en media worden 60 werkvormen gegeven die taaloverstijgend zijn, waarbij de nadruk ligt op de productieve vaardigheden. Per werkvorm staat aangegeven vanaf welk ERK niveau deze is toe te passen. Dit varieert vanaf niveau A1 t/m C1. De uitgave past in de serie van Actief met Taal.Uit: www.coutinho.nl
Didactics of Dutch --- taalbeleid --- literatuur --- taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Interactief taalonderwijs --- Literatuuronderwijs --- Didactische werkvormen --- Frans --- Nederlands --- Engels --- literaire genres --- NT2 --- 456.1 --- didactiek --- Leesopvoeding --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalonderwijs --- Didactische werkvorm --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalvaardigheid. --- Literatuuronderwijs. --- Voortgezet onderwijs. --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Teacher education. Teacher's profession --- Secondary education --- Literaire genres --- Nederlandse taal ; didactiek --- NT2 ; didactiek --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid
Choose an application
Begeleid zelfstandig leren (BZL) is de term die het onderwijs gebruikt om de kerntaak van de leerling te omschrijven: de leerling dient zelf te werken, zelfstandig te werken en zelfstandig te leren en kan daarbij rekenen op begeleiding.Dit boek is bedoeld voor taalleerkrachten, taalleraren-in-opleiding, lerarenopleiders, nascholers en ook voor taalcoördinatoren en schooldirecties die zich willen bekwamen in de BZL-didadactiek binnen de specifieke context van het talenonderwijs.
Studievaardigheden. --- Taalonderwijs --- Didactiek. --- zelfstudie --- talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of languages --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Taalonderwijs --- BZL --- begeleid zelfstandig leren --- taalonderwijs --- 456.2 --- didactische werkvormen --- vreemdetalenonderwijs --- zelfstandig leren --- 371.31 --- 485.2 --- Begeleid zelfstandig leren --- Didactiek --- Onderwijs --- Talen --- Vreemde talen-onderwijs --- 485.2 ) Didactiek - talen - s.o --- 489.52 --- talen (ler) --- talen --- 484.21 --- 489.4 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: teleonderwijs) --- Contains audio-visual material --- Begeleiding --- Linguïstiek --- Taalverwerving --- #BSCH: vak: didactiek --- Taal --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Five Minute Activities is a collection of over 100 ideas for the foreign language classroom, all of which can be used effectively with little or no preparation. The collection offers a convenient reference for established activities and an introduction to a large number of new ones. The activities can vary pace and content, provide transitions, and otherwise contribute to the "well-orchestrated" lesson; give an opportunity for brief review and practice of vocabulary or grammar; help students and teacher to get to know each other; and offer extra material when a teacher has to fill in for a colleague at short notice. Though many of the activities are enjoyable and game-like, they are not mere "fillers" but genuine language-learning procedures, whose use can contribute significantly to the learning value of lessons and to the interest and enjoyment of students. The activities can be used at various levels of proficiency.
Engelse taal didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- Language arts (Elementary) --- Activity programs in education --- didactiek --- English --- speaking --- Activity schools --- Education --- Creative activities and seat work --- Project method in teaching --- Language arts --- Activity programs --- Experimental methods --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactics of English --- Engels --- 456.2 --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Engelse taal --- didactiek. --- Enseignement --- Anglais (langue) --- Méthodes actives --- Étude et enseignement --- Engelse taal ; didactiek --- Arts du langage (Primaire) --- Méthodes actives --- Méthodes actives. --- Étude et enseignement. --- enge 485.2 --- #KVHA:Taalonderwijs; Engels --- 831.2 --- Didactics of languages
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|