Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De relatie met zijn Nederlandse buurman brengt bij een politieke vluchteling uit Iran allerlei herinneringen boven.
PXL-Central Office 2015 --- migratie --- roman --- literatuur ; verhalend
Choose an application
Pierre is een beginnende zestiger en ontvoert een mentaal gehandicapte jongen van vijftien naar de Provence. Daar zal hij de jongen het verhaal vertellen over de liefdesrelatie die hij met zijn moeder had, hoe die tot stand kwam, over haar intense kinderwens en zijn twijfel over zijn rol als vader. Uiteindelijk zal hij het ook moeten hebben over hoe die prachtige en passionele relatie eindigen kon, en wanneer de mentaal gehandicapte jongen werd verwekt.
Dutch literature --- #GGSB: Literatuur (letterkunde) --- PXL-Central Office 2015 --- Nederlands, literatuur --- roman --- Literatuur (letterkunde)
Choose an application
Al eeuwenlang geniet de familie van Aga Djan veel aanzien in de stad. Dat komt omdat Aga Djan een succesvolle tapijthandelaar is, maar ook omdat hij aan het hoofd staat van een belangrijke moskee. Met zijn gezin bewoont hij het huis van de moskee. Aga Djan is streng gelovig en leeft volgens de regels van de Koran. Zo ook zijn gezin. Als er een radicale stroming onder de ayatollahs ontstaat en Khomeini in Parijs een omwenteling voorbereidt, verandert de traditionele Iraanse samenleving in rap tempo. Vrienden worden vijanden. Liefde verandert in haat.
genre-thema"">
Choose an application
Werkstukken, bachelorscripties en masterproeven: steeds vaker moeten studenten laten zien dat ze zich schriftelijk helder kunnen uitdrukken. Voor velen is het grootste struikelblok de manier waarop ze dat moeten doen. Wie moeite heeft met formuleren verschuilt zich soms achter de bewering dat niet de vorm, maar de inhoud van belang is. Dat is een misvatting: als de vorm onder de maat is, zal ook de inhoud minder overtuigen. "Ik kan niet goed schrijven" is een nog vaker gehoord excuus. In werkelijkheid veronderstelt wetenschappelijk schrijven niet een of ander geheimzinnig talent, maar de bereidheid om een aantal basisregels te volgen, om te oefenen in het gebruik daarvan en om telkens opnieuw kritisch naar eigen teksten te kijken. Om studenten op weg te helpen biedt dit werk een praktische handleiding om helder te schrijven in een verantwoorde stijl. Het gaat rechtstreeks naar de kern, zonder betuttelende oefeningen en zonder nodeloos uitgesponnen voorbeelden
Nederlandse taal --- Rapporteren. --- Schriftelijke communicatie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten --- Schrijfvaardigheid. --- Nederlandse taal. --- schrijfopdracht --- schrijfvaardigheid --- werkstukken --- schriftelijke communicatie --- Study methods --- schrijfstijl --- Stilistics --- Academic collection --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Scripties --- rapporteren --- schrijven --- scripties --- * 844.6 --- Nederlands --- eindwerken --- masterproeven --- taalgebruik --- 001.81 --- 844.4 --- 844.6 --- Rapporteren --- Schrijven --- Wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerk --- scriptie --- 450.8 --- publiceren --- 110251.jpg --- Proefschriften --- 499.5 --- Paper --- Bachelorproef --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Notuleren - Rapporteren --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Schriftelijke communicatie --- PXL-Central Office 2015 --- schriftelijke vaardigheden --- Studiemethoden --- Taalgebruik --- Studiemethode --- Scriptie --- Science --- Rédaction
Choose an application
Duurzaamheid is een thema van algemeen belang. Vanuit een maatschappelijke onderstroom via een politiek niveau beïnvloedt de duurzaamheidsproblematiek in toenemende mate onze dagelijkse activiteiten. De invulling van het begrip 'duurzaamheid' is evenwel zeker niet eenduidig: verschillende wetenschappelijke disciplines benadrukken andere dimensies. Aandacht voor duurzaamheid is in een universitaire omgeving dan ook niet gebundeld in één enkele onderzoeksgroep, maar kan worden gesitueerd in een uitgebreide lijst van departementen en onderzoekscentra, verdeeld over de verschillende faculteiten van een generische universiteit.In dit boek worden de sociale, economische en ecologische dimensies van duurzaamheid belicht vanuit verschillende wetenschappelijke disciplines. Naast een situering van het begrip duurzaamheid en een sociologische en juridische visie op het onderwerp, wordt daarbij aandacht besteed aan de impact en opportuniteiten verbonden aan belangrijke activiteiten in onze dagelijkse realiteit zoals bouwen en wonen, voedselproductie, transport, productontwikkeling, energieproductie en industriële processen. Gezien de wereldwijde aandacht voor de mogelijke gevolgen van een klimaatswijziging en de voortdurende polemiek rond een wetenschappelijke bewijsvoering, wordt aan dit thema een afzonderlijke verhandeling gewijd.Vanuit het LEUVENS ONDERZOEKSNETWERK DUURZAME ONTWIKKELING (LONDO) willen de auteurs een holistisch, genuanceerd beeld schetsen van de duurzaamheidproblematiek. Ze willen een inzicht bieden in manier waarop de verschillende wetenschappelijke disciplines kunnen bijdragen tot een duurzame samenleving
duurzaamheid --- duurzame ontwikkeling --- #KVHB:Duurzaamheid --- developpement durable --- sociaal beleid --- economisch beleid --- 614.7 --- 504.062 --- 658.1:17 --- 504.062 Protection, rational use, restoration of natural resources. Sustainable development --- Protection, rational use, restoration of natural resources. Sustainable development --- politique sociale --- politique economique --- Hygiene of air, water, soil. Pollution and its control --- duurzaam ondernemen --- Sustainable development --- Belgium --- Economic aspects --- Political aspects --- PXL-Central Office 2015 --- milieubeleid --- sociologische aspecten --- economische aspecten --- Duurzame ontwikkeling --- Transitie --- Milieurecht --- Energie --- Wonen --- Bouwen --- Landbouw --- Veeteelt --- Transport --- Duurzaamheid --- Belasting (fiscaal) --- Tuinbouw --- Milieu --- Developing countries: economic development problems --- Didactics of social education
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|